Τη δική του περιγραφή, αλλά και εκτίμηση, για το τι θα μπορούσε να είχε συμβεί τη νύχτα της κρίσης των Ιμίων, πριν από 21 χρόνια, έδωσε ο κυβερνήτης της φρεγάτας «Αδριάς», ναύαρχος ε.α. Γιάννης Εγκολφόπουλος.
Σε συνέντευξη που έδωσε στο κεντρικό δελτίο του Alpha και τον Αντώνη Σρόιτερ ο κ. Εγκολφόπουλος περιέγραψε τι θα γινόταν εάν εκείνη τη νύχτα στα Ιμια εξελισσόταν ένα θερμό επεισόδιο ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία.
Ο ίδιος εμφανίζεται κατηγορηματικός: «Βρισκόμασταν σε πλεονεκτική κατάσταση και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανένας. Τους είχαμε στη μέση, γύρω από τα Ιμια. Θα βαράγαμε και θα πηγαίνανε στον πάτο. Είτε το ήθελαν, είτε όχι. Αλλά θα χάναμε και κόσμο. Αυτή είναι η αλήθεια. Αλλά θα είχε ξεκαθαρίσει η κατάσταση και θα τελειώναμε με τους Τούρκους για τα επόμενα 100 χρόνια».
Μάλιστα, προσθέτει πως σε περίπτωση που η εντολή ήταν διαφορετική από την τότε πολιτική ηγεσία, τότε οι Τούρκοι δεν θα ανέβαιναν στα μικρά Ιμια. Ωστόσο, θυμάται τις πλέον δύσκολες στιγμές που έζησε εκεί. Η πρώτη ήταν όταν έγινε γνωστή η πτώση του ελικοπτέρου και στη συνέχεια όταν έλαβε εντολή να στρέψει το πηδάλιο και να φύγει από τα Ιμια. Χαρακτηριστικά είναι τα όσα περιγράφει: «Παγώσαμε. Καταγράφαμε τις κινήσεις του ελικοπτέρου όταν αντιληφθήκαμε πως κάτι συμβαίνει. Γνώριζα το πλήρωμα και ήταν μια δύσκολη στιγμή».
Και μετά την απώλεια του ελικοπτέρου και των τριών αξιωματικών, ήρθε το σήμα με τη διαταγή να αποχωρήσει ο στόλος από τα Ιμια. «Ενώ είχαμε φτάσει κοντά στα Ιμια, λάβαμε σήμα ότι πρέπει να στρίψουμε το πηδάλιο και να γυρίσουμε πίσω, υποστέλλοντας ουσιαστικά τη σημαία. Είχαμε καταρρακωθεί. Ολοι κλαίγαμε γι’ αυτό», είπε χαρακτηριστικά.
Ποια είναι η φρεγάτα «Αδριάς»
Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.630 τόν.Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ (F 459) τύπου STANDARD
Πρόωση: 2 RR Olympus 56.800 HR, 2 RR Tyne 10
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: 198
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 76χιλ. ΟΤΟ Melara, 1 σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντιμέτρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς δύο (2) Ε/Π AB 212 ASW ή ενός (1) Ε/Π S70 AEGEAN HAWK.
Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koniklijke Maatschappij de Schel-de στο Flushing της Ολλανδίας και εντάχθηκε στη δύναμη του ολλανδικού ναυτικού στις 26 Ιουλίου 1979. Αγοράσθηκε από το Π.Ν. και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 30 Μαρτίου 1994 στο Den Helder με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Ι.Εγκολφόπουλο ΠΝ. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 26 Ιουνίου 1994. Του ιδίου τύπου: ΕΛΛΗ, ΛΗΜΝΟΣ, ΑΙΓΑΙΟΝ, ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ και ΚΑΝΑΡΗΣ.