Φωτογραφική έκθεση και προβολή ταινίας περιλαμβάνει το αφιέρωμα του Εθνικού Θεάτρου για τον Νίκο Κούρκουλο.
Στο κτίριο Τσίλερ της οδού Πειραιώς, στην Κεντρική Σκηνή, ανήμερα της επετείου του θανάτου του _ήταν 30 Ιανουαρίου του 1997, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα η εκδήλωση μνήμης. Ο κινηματογραφιστής Γιώργος Ζώης θα παρουσιάσει το φιλμ που έχει ετοιμάσει για τη ζωή και τη δουλειά του Κούρκουλου, όπου μιλούν συνεργάτες του, ενώ δεν λείπουν και στιγμιόυτπα από προσωπικές στιγμές. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, η οποία υπήρξε και στενή συνεργάτης του, καθώς και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός, που είχε επίσης συνεργαστεί μαζί του. Στη συνέχεια θα παρουσιασθεί έκθεση Φωτογραφίας στην Αίθουσα Εκδηλώσεων, υπό την επιμέλεια του Διονύση Φωτόπουλου: Στιγμές από τα παρασκήνια και τις παραστάσεις, θεατρικές και κινηματογραφικές σκηνές καθώς και εικόνες από την προσωπική του ζωή αποτελούν το εκθεσιακό υλικό.
Οι διαφορετικές προσωπικότητες που κάθονται στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια, περίπου, αποδεικνύουν ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής δεν χρειάζεται να μοιάζει ούτε με τον προηγούμενο ούτε με τον επόμενο.Αρκεί να έχει ένα όραμα και να ξέρει πως να το υλοποιήσει. Μήπως όμως, επειδή πρόκειται για σκυταλοδρομία, θα ήταν καλύτερα μαζί με τη σκυτάλη ο επόμενος να ενσωμάτωνε, με τον δικό του τρόπο, τα καλά του προηγούμενου; Τα δέκα χρόνια από τον θάνατο του Νίκου Κούρκουλου που συμπληρώνονται την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου, μπορούν να γίνουν η αφορμή για σκέψεις πάνω στο παρόν και το μέλλον του Εθνικού Θεάτρου. Από το 2007 ως σήμερα, στην ίδια καρέκλα κάθισαν ο Γιάννης Χουβαρδάς (2007-2013), ο Σωτήρης Χατζάκης (2013-2015) και από το 2015 ο Στάθης Λιβαθινός, η θητεία του οποίου ολοκληρώνεται το 2019.
Για την ιστορία, αξίζει να ειπωθεί, ότι η εποχή Κούρκουλου (1993-2007) στάθηκε καθοριστική για το Εθνικό. Μαζί με τον νόμο που άλλαξε τότε, επί υπουργίας Θάνου Μικρούτσικου, και παρά τις εσωτερικές αντιδράσεις και απεργίες, τροποποιήθηκαν τα δεδομένα στη λειτουργία της κρατικής σκηνής. Στα συν της θητείας του περιλαμβάνεται η ίδρυση της Πειραματικής Σκηνής μαζί με το Εργαστήρι Ηθοποιών, που ανέλαβε τότε ο Στάθης Λιβαθινός, καθώς και η μόνιμη λειτουργία της Παιδικής Σκηνής. Η ουσιαστική προσφορά του ήταν ένα μεγάλο άνοιγμα του θεάτρου προς το ευρύτερο κοινό, με παραστάσεις που ήθελαν να συνδυάσουν την ποιότητα με την ψυχαγωγία. Μέσα στην πολυετή θητεία του ξεχώρισαν παραστάσεις, τόσο στο αρχαίο δράμα και στην Επίδαυρο, όσο και στην Αθήνα, με τη μεγάλη επιτυχία της μουσικής παράστασης – αφιέρωμα στην επιθεώρηση «Βίρα τις άγκυρες» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή.
Αναλαμβάνοντας τα ηνία, ο Γιάννης Χουβαρδάς, ένας αστικής καταγωγής γερμανοτραφής σκηνοθέτης, κράτησε τον ανοιχτό χαρακτήρα του Εθνικού που κληρονόμησε από τον προκάτοχό του και έστρεψε την πορεία του Θεάτρου προς τα έξω. Με την δική του χρήσιμη εμπειρία από το Θέατρο του Νότου – Αμόρε, συνέχισε να κινείται στο πνεύμα μιας μεγαλύτερης ομάδας. Κι αν η σύγχρονη διάσταση και η μοντέρνα του ματιά χρειάστηκαν χρόνο για να γίνουν αποδεκτές, ο ίδιος βρήκε τον τρόπο για προσαρμογές. Οι μετακλήσεις ξένων σκηνοθετών συνέβαλαν στον εξευρωπαϊσμό του Εθνικού με αποκορύφωμα την "Οδύσσεια" δια χειρός Μπομπ Ουίλσον σε συμπαραγωγή με το Πίκολο Τεάτρο του Μιλάνου. Και όχι μόνον: Μεταξύ άλλων, οι παραστάσεις του Νίκου Μαστοράκη, του Νίκου Καραθάνου, του Δημήτρη Μαυρίκιου αλλά και οι δικές του συνέθεσαν το νέο πρόσωπο του Εθνικού. Κλείνοντας τον κύκλο του, με δύο τριετίες, ο Χουβαρδάς άφησε ένα υγιές οικονομικά Εθνικό, ευρωπαϊκών προδιαγραφών _με μοναδικό αγκάθι την κατάργηση της Πειραματικής.
Αυτό το Εθνικό παρέλαβε ο Σωτήρης Χατζάκης και θέλησε να το στρέψει κυρίως προς τα έσω: Η επιστροφή στις ρίζες, η λαϊκή παράδοση, η ελληνικότητα αποτελούσαν αναπόσπαστα στοιχεία της ταυτότητας που ήθελε να του προσδώσει. Στον ενάμιση χρόνο που παρέμεινε διευθυντής, καθώς η θητεία του διακόπησε απότομα από τον τότε υπουργό Νίκο Ξυδάκη, είχε δώσει τα πρώτα δείγματα. Το άνοιγμα του Κούρκουλου πήρε ευρωπαϊκή τροχιά με τον Χουβαρδά για να επιστρέψει σε μια ελληνικότητα με τον Χατζάκη. Σαν να ανοίγουν και να κλείνουν κύκλοι. Αρκεί κάθε φορά να γίνονται βήματα προς τα εμπρός...
Από την άνοιξη του 2015 ο Στάθης Λιβαθινός είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής. Με πρώτο του μέλημα την λειτουργία της Πειραματικής Σκηνής (στο υπόγειο του Rex), της έδωσε έναν σχετικά αυτόνομο χαρακτήρα, επιλέγοντας το δίδυμο των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη ως υπεύθυνους. Παράλληλα έστησε έναν μηχανισμό με αναλογία σκηνής και ρεπερτορίου στπ Τσίλερ ώστε στην Κεντρική και στη "Νίκος Κούρκουλος" να μοιράζονται αντιστοίχως κλασικά και ελληνικά έργα. Στο Rex θέλησε να δώσει ξεχωριστή ταυτότητα με παραστάσεις που κινούνται στα όρια του θεάτρου, δίνοντας χώρο στη μουσική, τον χορό και, αργότερα στις άλλες τέχνες. Είναι νωρίς ακόμα για απολογισμούς.