Τα σενάρια για την ιδιωτικοποιήση του ΔΕΣΦΑ μετά το ναυάγιο με την Socar ξαναστήνονται από την αρχή από την κυβέρνηση, η οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των θεσμών προκειμένου να προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός.
Το μοντέλο ιδιωτικοποίησης δεν έχει γίνει ακόμη σαφές ωστόσο θα τηρηθούν δύο βασικές γραμμές και ειδικότερα η μη διάθεση πλειοψηφικού μεριδίου σε εταιρεία που είναι και παραγωγός και έμπορος φυσικού αερίου και η υποχρεωτική πιστοποίηση στη διαχείριση ευρωπαϊκού δικτύου φυσικού αερίου που πρέπει να έχει ο επενδυτής.
Ολα τα σενάρια είναι ανοικτά για το μοντέλο της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ και για τον λόγο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκεται σε συνεννόηση όχι μόνο με τους θεσμούς αλλά και τα Ελληνικά Πετρέλαια για τα οποία ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου αποτελεί ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο, καθώς κατέχουν το 35% από το 66% του ΔΕΣΦΑ και έχουν από το 2103 εκχωρήσει τον χειρισμό του μεριδίου τους στο ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος του υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος η ηγεσία του υπουργείου ανταλλάσσει απόψεις με τους εκπροσώπους των θεσμών για τον τρόπο αποκρατικοποίησης του Διαχειριστή. Οπως υπογράμμισε θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είχε κάνει στον προηγούμενο, ο οποίος κατέληξε άγονος. Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι μόνο το 31% του Διαχειριστή που ανήκε στο Δημόσιο και βρίσκεται στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να πουληθεί, καθώς το ποσό που θα εισπραχθεί έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές να πάει για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους. Από κει και πέρα συζητήσεις του υπουργείου γίνονται και με τα Ελληνικά Πετρέλαια, τον άλλον μέτοχο του ΔΕΣΦΑ με ποσοστό 35%. Υπενθυμίζεται ότι το υπόλοιπο 34% παραμένει κανονικά υπό τον έλεγχο του Δημοσίου.
Υπενθυμίζεται, ότι στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων συμφωνήθηκε με τους Θεσμούς η πώληση μεριδίου 66% της ΔΕΣΦΑ σε ιδιώτες, με την κρατική Socar να πλειοδοτεί με συνολικό τίμημα ύψους 400 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία κατέρρευσε μετά την τροπολογία Σκουρλέτη για τις αυξήσεις στα τιμολόγια φυσικού αερίου της ΔΕΣΦΑ, οι οποίες ήταν σημαντικά χαμηλότερες από ό, τι ανέμενε η Socar. Αποτέλεσμα ήταν η αζέρικη εταιρεία να θεωρήσει την παρέμβαση μονομερή ενέργεια και μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις να ρίξει το προσφερόμενο τίμημα στα 260 εκατ. ευρώ και η συμφωνία οδηγήθηκε σε ναυάγιο.