Στην κάλυψη χρόνιων κενών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετοιμάζεται να προχωρήσει η κυβέρνηση,την ίδια ώρα που θα γίνει και η πρόσληψη 39 ατόμων στην πλοηγική υπηρεσία σύμφωνα με το το υπουργείο Ναυτιλίας
Κάλυψη χρόνιων κενών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Στην κάλυψη χρόνιων κενών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετοιμάζεται να προχωρήσει η κυβέρνηση, μέσω διαγωνισμού για αρκετές χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει την κυβέρνηση πιθανότατα την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ -ΜΠΕ.
Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, θα συγκληθεί διϋπουργική σύσκεψη για τον τριετή προγραμματισμό των προσλήψεων αυτών, που θα αφορούν τα έτη 2018 -2020. Στη σύσκεψη αυτή πρόκειται να συζητηθούν όλες οι πτυχές της απόφασης. Κατά συνέπεια, μέσα στο τρέχον έτος (2017) πρέπει να πραγματοποιηθεί ο εν λόγω διαγωνισμός, ενώ σχετικές εισηγήσεις έχουν ήδη γίνει από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Γαβρόγλου.
Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση απαντά στο πρόβλημα των μεγάλων ελλείψεων σε δασκάλους και καθηγητές, ελλείψεις που έχουν γίνει χρόνιες, αν συνυπολογιστεί ότι, όπως σημειώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στη δήλωσή του προς το ΑΠΕ -ΜΠΕ, από το 2009 έχουν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, συνεπώς προ κρίσης…
Οι προσλήψεις αυτές έχουν τη συναίνεση των θεσμών, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή με την οποία επικοινώνησε το ΑΠΕ -ΜΠΕ, αφού είναι εντός της συμφωνίας προσλήψεις/ αποχωρήσεις, επιπλέον έχουν εξοικονομηθεί πόροι από άλλες πηγές.
Στη δήλωσή του προς το ΑΠΕ -ΜΠΕ, ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου επισημαίνει τη «μεγάλη σημασία που δίνει η Κυβέρνηση για την εκπαίδευση όλων των βαθμίδων είναι δεδομένη. Δεδομένη, επίσης είναι, και η νέα κατάσταση που αποτυπώθηκε στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, ότι, δηλαδή, οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για το 2017, στοχεύουν όχι στη διαχείριση της κρίσης, αλλά στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων που μας επιτρέπουν πια οι σαφείς ενδείξεις μιας έστω δειλής αλλά σταθερής αναπτυξιακής πορείας του τόπου μας».
Παραλλήλως, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπενθυμίζει ότι «από το 2009 μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση, όταν την ίδια χρονική περίοδο είχαμε πλέον των 30.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας πορείας, δύσκολης αλλά και ελπιδοφόρας. Οι διορισμοί δηλώνουν την αρχή του τέλους ενός απαράδεκτου καθεστώτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές, των οποίων την προσφορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο», σημειώνει εξάλλου προϊδεάζοντας μάλλον και για κάποιες προβλέψεις του διαγωνισμού. Μετά το απόλυτα επιτυχημένο άνοιγμα των σχολείων τον προηγούμενο Σεπτέμβριο έρχονται τώρα οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών να επιβεβαιώσουν την επιστροφή στην κανονικότητα στην Παιδεία».
Και η δήλωσή του καταλήγει με μια ακόμη εξαγγελία που αναμένεται να κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας: «Επιπλέον ο πρωθυπουργός σε σύντομο διάστημα θα ανακοινώσει την σύσταση μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης και θα υπάρξει δέσμευση ότι σε τρία χρόνια να αντιμετωπιστούν όλες οι ανελαστικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργικές απαιτήσεις και υλικές υποδομές. Από πλευράς μας θα κάνουμε το παν για να επιτευχθεί μία πολιτική και κοινωνική συναίνεση ώστε να κάνουμε όλοι μαζί το επόμενο στέρεο βήμα».
Kάλυψη στα κενά στις θέσεις πλοηγών τονίζει το υπουργείο Ναυτιλίας
Στην πρόσληψη 39 ατόμων στην πλοηγική υπηρεσία ως έκτακτο προσωπικό, με σύμβαση ορισμένου χρόνου εργασίας διάρκειας οκτώ μηνών, αλλά και στην προώθηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για την αύξηση των οργανικών θέσεών της, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες, κυρίως στα λιμάνια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Απαντώντας σε δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πλοηγούς που παρατηρούνται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το υπουργείο αναφέρει ότι με το προεδρικό διάταγμα 103/2014 της προηγούμενης κυβέρνησης, οι οργανικές θέσεις του προσωπικού που υπηρετεί στους 13 πλοηγικούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα από 222 άτομα μειώθηκαν σε 110.
Προσθέτει επίσης, ότι ήδη έχει προκηρυχθεί γραπτός διαγωνισμός για την άμεση πλήρωση τεσσάρων κενών θέσεων πλοηγών, τονίζοντας ότι οι οργανικές θέσεις του κλάδου των πλοηγών στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα είναι πέντε, μία εκ των οποίων είναι αρχιπλοηγού.
Σήμερα υπηρετούν 3 πλοηγοί, ενώ παραμένουν κενές η θέση του αρχιπλοηγού και ενός πλοηγού.
Το υπουργείο συμπληρώνει επίσης ότι με την προώθηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, θα προσληφθούν 44 άτομα σε διάφορες θέσεις της Πλοηγικής Υπηρεσίας, εκ των οποίων οι 16 αφορούν θέσεις πλοηγών.
Σημειώνεται ότι η λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας δεν επιβαρύνει τα δημόσια έσοδα, καθώς τα λιμενικά τέλη που πληρώνουν τα πλοία για παροχή υπηρεσίας διέλευσης μπαίνουν στο ειδικό κεφάλαιο της πλοηγικής υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Οι πλοηγοί, που είναι πλοίαρχοι με ειδικά προσόντα και γνώσεις της θαλάσσιας περιοχής και των ναυτιλιακών κινδύνων που υπάρχουν στα λιμάνια, μεταφέρονται με πλοηγίδες στα μεγάλα πλοία που βρίσκονται έξω από το λιμάνι και στη συνέχεια αναλαμβάνουν την πλοήγηση των πλοίων αυτών και τον ασφαλή κατάπλου τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της πλοηγικής υπηρεσίας, οι πλοηγοί κάθε χρόνο αναλαμβάνουν μέσα και έξω μόνο από το λιμάνι του Πειραιά, 14.000 πλοία διαφόρων τύπων.
Για να γίνει κάποιος πλοίαρχος - πλοηγός, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας, να έχει διατελέσει πλοίαρχος σε πλοία το λιγότερο τρία χρόνια, και να δώσει γραπτές και προφορικές εξετάσεις στο Κέντρο Επιμόρφωσης Σπουδαστών Εμπορικού Ναυτικού.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)