Νέα δικαστική έρευνα ανοίγουν οι παλαιότερες συμβάσεις για την κατασκευή των υποβρυχίων, αυτή τη φορά όμως στο μικροσκόπιο μπήκε η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η πώληση τους στην γερμανική HDW-Ferostaal το 2002, η οποία, όπως όλα δείχνουν ήταν επιζήμια για το ελληνικό δημόσιο.
Τα πρώτα στοιχεία της έρευνας των ανακριτών διαφθοράς Η. Ζαμανίκα και Γ. Ευαγγέλου έδειξαν οσμή...απιστίας των εμπλεκομένων μερών, αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δικαστικών αρχών, η ζημία από την πώληση των ναυπηγείων ξεπερνά τα 53.000.000 ευρώ.
Η δικογραφία που άνοιξε με αφορμή τα στοιχεία που συνελέγησαν από την μελέτη των συμβάσεων των υποβρυχίων, αναμένεται να διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Διαφθοράς, προκειμένου να ερευνήσει τις συνθήκες πώλησης των Ναυπηγείων στη γερμανική κοινοπραξία, αλλά και τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες όλων των εμπλεκομένων φορέων συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης, οι ευθύνες των οποίων ωστόσο έχουν παραγραφεί, εκτός εάν προκύψει ροή μαύρου χρήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής, τα οποία αναφέρονται αναλυτικά σε πολυσέλιδο πόρισμα, η επίμαχη ιδιωτικοποίηση έγινε με τους όρους που επιθυμούσε η γερμανική κοινοπραξία , καθώς ουδέποτε έδωσε το ποσό που είχε δεσμευθεί να καταβάλει ως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην ΕΝΑΕ, ενώ την ίδια ημέρα που υπεγράφη η σύμβαση της ιδιωτικοποίησης (31/5/2002) υπογράφεται και η σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των γερμανικών υποβρυχίων .
Οι ανακριτικές αρχές διαπίστωσαν ακόμη ότι η πώληση έγινε χωρίς καμία διαφανή διαγωνιστική διαδικασία,αλλά και κατά παραβίαση των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιδιωτικοποίηση Εταιρειών που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι κ.κ Ζαμανίκα και Ευαγγέλου απήγγειλαν ήδη κατηγορία για το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας σε βάρος ενός υπαλλήλου των ΕΝΑΕ, ωστόσο εκτιμούν ότι οι εμπλεκόμενοι είναι πολύ περισσότεροι και ως εκ τούτου είναι αναγκαία μία προκαταρκτική .
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνθήκες υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο χαρακτηρίζοντας μάλιστα παράνομη την επιλογή της προσφοράς των Γερμανών.