Το γαλλικό σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo εμφανίζει την Άνγκελα Μέρκελ στον υδραυλικό ανυψωτήρα ενός συνεργείου αυτοκινήτων, αλλά και να κάθεται στην τουαλέτα στην πρώτο τεύχος της γερμανικής του έκδοσης.
Το εξώφυλλο ισχυρίζεται ότι η πληγείσα από το σκάνδαλο του «ντιζελγκέιτ» Volkswagen «στηρίζει την Μέρκελ» και δείχνει μια εξαντλημένη γερμανίδα καγκελάριο ξαπλωμένη στον υδραυλικό ανυψωτήρα και έναν μηχανικό να σχολιάζει ότι «με μια νέα εξάτμιση θα βγάλει άλλα τέσσερα χρόνια»
Η διαφημιστική καμπάνια στηρίχτηκε ως επί το πλείστον σε μια αφίσα που εμφανίζει τη Μέρκελ να κάθεται στην τουαλέτα και να διαβάζει το εβδομαδιαίο περιοδικό με το σλόγκαν: «Charlie Hebdo – σε χαλαρώνει.»
Πρόκειται για ένα νέο επιχειρηματικό βήμα που αναλαμβάνει το γνωστό περιοδικό σχεδόν δύο χρόνια μετά τη φονική επίθεση τζιχαντιστών στα γραφεία του στο Παρίσι.
Η αρχική 16-σέλιδη έκδοση με τιράζ 200.000 αντιτύπων περιλαμβάνει κι ένα ρεπορτάζ του σκιτσογράφου και εκδότη Λωράν Σουρισώ, γνωστού με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο Riss, στο οποίο φιλοτεχνεί τα πορτρέτα ανθρώπων που συνάντησε και τις σκέψεις για το θέμα της εθνικής ταυτότητας, το κύμα προσφύγων που κατέκλυσε τη Γερμανία κι άλλα θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.
Τα τοπικά ΜΜΕ καλωσόρισαν την άφιξη του Charlie Hebdo στη Γερμανία, όπου κυκλοφορούν ήδη δύο μηνιαία σατιρικά έντυπα, το Titanic και το Eulenspiegel. Όμως για τον Riss «υπάρχει αγορά», όπως δήλωσε στο κρατικό δίκτυο ARD: «Χιούμορ υπάρχει παντού. Ακόμη και στη Γερμανία...»
Charlie Hebdo traverse le Rhin. Premier numéro de l'édition allemande en kiosque ce jeudi. #charliehebdo #merkel pic.twitter.com/CLzMV7m2QT
Μια ομάδα περίπου 12 ανθρώπων εργάζεται στην γερμανόφωνη έκδοση, η οποία έχει την έδρα της και στις δύο πλευρές του Ρήνου, χωρίς να αποκαλύπτεται πού ακριβώς. Μια 30χρονη γερμανίδα αρχισυντάκτρια προσελήφθη στο Παρίσι και προτιμά για λόγους ασφαλείας να υπογράφει με το ψευδώνυμο, Μίνκα Σνάιντερ. Η ίδια έχει επίγνωση των κινδύνων διατρέχει επειδή εργάζεται για το Charlie Hebdo. Δέχθηκε, όμως, να συμμετάσχει λόγω της ομάδας, αλλά κι επειδή έκρινε ενδιαφέρον το εγχείρημα, όπως είπε.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση δεν είναι το γερμανικό χιούμορ, είναι αυτή η γαλλική κουλτούρα της σκιτσογραφίας στον Τύπο, που δεν έχει ισοδύναμο στη Γερμανία», υπογράμμισε η Μίνκα Σνάϊντερ.