Θέση στις αγορές και τα τραπέζια των καταναλωτών στην άλλη άκρη του κόσμου, σε μακρινές χώρες της Νοτιανατολικής Ασίας, κερδίζουν η ελληνική φράουλα, τα μανταρίνια και το ακτινίδιο.
Αυτό εξήγησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Incofruit-Hellas,Γιώργος Πολυχρονάκης.
Ερωτηθείς για τα ελληνικά προϊόντα της πρωτογενούς παραγωγής που κερδίζουν τις περισσότερο ακριβές αγορές στον πλανήτη, ο κ. Πολυχρονάκης ανέφερε ότι "από άποψη αξίας και αναλογίας τιμής/μονάδας, επικρατούν οι φράουλες, τα ακτινίδια και τα μανταρίνια".
Η ελληνική γεωργική παραγωγή επανακάμπτει μετά την απώλεια 120.000 τόνων, αποτέλεσμα του εμπάργκο που έχει επιβληθεί στις εξαγωγές στη ρωσική αγορά, κάτι που -σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονάκη- συμβαίνει με μια "διεύρυνση των παραδοσιακών (ελληνικών) αγορών προς τις βαλκανικές χώρες αλλά και άνοιγμα νέων αγορών όπως είναι οι αγορές της Μέσης Ανατολής και Ασίας".
Στη δε Μέση Ανατολή και την Αίγυπτο, σημαντικό ρόλο έπαιξε, όπως σημειώνει ο ειδικός σύμβουλος της Incofruit-Hellas, η "αραβική άνοιξη" και οι Έλληνες παραγωγοί έχουν τοποθετήσει στην περιοχή αυτή "σχεδόν μονοπωλιακά" τα ελληνικά μήλα όπως και τα ακτινίδια μαζί με άλλα νωπά φρούτα.
Σημαντική συμβολή στην αποτελεσματικότερη εξαγωγική πορεία των ελληνικών προϊόντων είχαν αυτή τη χρονιά, σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονάκη, αφενός οι χαμηλότερες επιδόσεις του ανταγωνισμού και αφετέρου η αλλαγή της διαδρομής των πωλήσεων, αφού πλέον οι πωλήσεις δεν γίνονται "μέσω ενδιάμεσων λαχαναγορών και χονδρεμπόρων", με τις υγιείς εξαγωγικές επιχειρήσεις να έχουν αποκτήσει πρόσβαση "κατευθείαν στις μεγάλες αλυσίδες των καταστημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης".
Οι αλυσίδες αυτές ελέγχουν, σύμφωνα με τον ίδιο, το 80% της λιανικής πώλησης.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)