Σε πρώιμο στάδιο βρίσκονται οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων supermarket στην Ελλάδα, καθώς μόλις το 25% των online αγοραστών δηλώνει πως έχει κάνει - κάπως συστηματικά - διαδικτυακές αγορές αυτού του είδους.
Τις προκλήσεις των online πωλήσεων ειδών supermarket για το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα περιγράφει η έρευνα «Αγορές από τα online supermarket και εναλλακτικοί τρόποι παράδοσης προϊόντων» του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι προσφορές, σύμφωνα με την έρευνα, λειτουργούν ενισχυτικά ως προς τις online πωλήσεις.
Αυτό σχετίζεται με την καταγεγραμμένη τάση εδώ και 4-5 χρόνια, που 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές στις φυσικές αγορές στα supermarket, ενώ 6 στους 10 δηλώνουν ότι είναι ο κύριος λόγος να επιλέξουν φυσικό κατάστημα. Το 37% δήλωσε πως έχει παραγγείλει ηλεκτρονικά, για να καλύψει τις ανάγκες για μια συγκεκριμένη περίσταση, που σχετίζεται με τις αγορές συγκεκριμένου σκοπού (shopping mission), μια τάση λόγω οικονομικής κρίσης που αφορά το de-stocking τρόφιμα για το σπίτι.
Το ίδιο ποσοστό δήλωσε πως χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό supermarket για τις εβδομαδιαίες αγορές του, που πριν λίγα χρόνια ήταν η κύρια αιτία επίσκεψης στα σούπερ-μάρκετ.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών δηλώνει ικανοποιημένο από την εμπειρία παράδοσης. Πιο συγκεκριμένα, τα σημεία που φαίνεται να καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες των πελατών είναι οι βασικές υπηρεσίες παράδοσης: Η παραγγελία παραδίδεται στην ημερομηνία και ώρα που ήταν προγραμματισμένη (79%), παραδίδεται σωστά (96%) και σωστά συσκευασμένη (88%). Από την άλλη, τα σημεία που δείχνουν να μην ικανοποιούν σε τόσο μεγάλο βαθμό τους καταναλωτές είναι οι προχωρημένες υπηρεσίες που κάνουν όμως την διαφορά, όπως η ευκολία επιστροφής μιας παραγγελίας, καθώς και η ευκολία να λάβουν ενημέρωση σχετικά με το στάδιο που βρίσκεται η παραγγελία τους.