Να και μια εβδομάδα με λίγα αξιόλογα φιλμ.
Η ταινία που μάλλον πρόκειται να κυριαρχήσει είναι τα «Φανταστικά Zώα» της Ρόουλινγκς. Εδώ μάλλον ξεκινά μια ακόμα μηχανή κοπής χρήματος για την διάσημη συγγραφέα του Χάρρυ Πότερ, η οργιαστική φαντασία της οποίας πήρε μπρος και κανείς δεν ξέρει πότε και που θα σταματήσει.
Φανταστικά Ζώα και που Βρίσκονται
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς
Παίζουν : Έντι Ρεντµέιν, Κάθριν Γουότερστον, Άλισον Σούντολ, Νταν Φόγκλερ,Έζρα Μίλερ, Σαµάνθα Μόρτον, Κόλιν Φάρελ, Ρον Πέρλμαν, Γιον Βόιτ,
Τι Συμβαίνει:
Ένα νέο φαντχτερό franchise ξεκινά με κινητήρια δύναμη την δίασημη «μητέρα» του Χάρρυ Πότερ Τζόαν Ρόουλινγκ, ενώ στην σκηνοθεσία συναντούμε και πάλι τον Ντέιβιντ Γέιτς, σκηνοθέτη των τεσσάρων τελευταίων ταινιών «Χάρι Πότερ».
Η ταινία «Φανταστικά Ζώα και Πού Βρίσκονται θα μας γνωρίσει μια νέα εποχή του Κόσμου των Μάγων της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ βρετανός Έντι Ρεντμέιν («The Theory of Everything», «The Danish Girl») πρωταγωνιστεί ως ο Μαγικοζωολόγος Νιουτ Σκαμάντερ,
Ο κίνδυνος παραμονεύει στον κόσμο των μάγων της Νέας Υόρκης του 1926.
Κάτι μυστηριώδες αφήνει ένα μονοπάτι καταστροφής στους δρόμους της πόλης, απειλώντας να ξεσκεπάσει την κοινότητα των μάγων στους Δεύτερους Σαλεμαίους, μια φανατική φατρία Άμαγων (οι Μαγκλ για τους Αμερικάνους), αποφασισμένων να τους εξολοθρεύσουν.
Την ίδια στιγμή, ο πανίσχυρος, σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ, αφού έχει σπείρει το χάος στην Ευρώπη, έχει ξαφνικά χαθεί… από προσώπου Γης.
Χωρίς να γνωρίζει για την αυξανόμενη ένταση, ο Νιουτ Σκαμάντερ καταφθάνει στην πόλη στα τέλη ενός ταξιδιού σε όλο τον κόσμο, για την έρευνα και διάσωση μαγικών πλασμάτων, μερικά από τα οποία φυλάσσονται με ασφάλεια στην απαρατήρητη μαγική, δερμάτινη βαλίτσα του, που όμως κρύβει απεριόριστο χώρο και διαστάσεις.
Αλλά η πιθανή καταστροφή δείχνει να έρχεται, όταν ο ανυποψίαστος Άμαγος Τζέικομπ Κοβάλσκι θα αφήσει κατά λάθος ορισμένα από τα ζώα του Νιουτ ελεύθερα σε μια πόλη που είναι ήδη σε ένταση, εξαιτίας μιας σοβαρής παραβίασης της Συνθήκης Μυστικότητας, την οποία η πρώην Χρυσούχος Τίνα Γκολντστάιν θα επικρίνει, θεωρώντας την ως την ευκαιρία της να ξανακερδίσει την παλιά της θέση ως Ερευνήτρια.
Τα πράγματα θα πάρουν μια ανησυχητική τροπή, όταν ο Πέρσιβαλ Γκρέιβς, ο αινιγματικός Διευθυντής της Υπηρεσίας Ασφαλείας των Μάγων στο MACUSA (Κογκρέσο Μαγείας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής) αρχίζει να υποψιάζεται όχι μόνο τον Νιουτ… αλλά και στην Τίνα.
Όντας πλέον σύμμαχοι, ο Νιουτ και η Τίνα, μαζί με την αδερφή της δεύτερης, την Κουίνι, και τον νέο Άμαγο φίλο τους, τον Τζέικομπ, θα φτιάξουν μια ομάδα απρόσμενων ηρώων, που θα πρέπει να ξαναβρούν τα χαμένα ζώα του Νιουτ πριν πάθουν κάτι κακό.
Το ρίσκο, όμως, είναι υψηλότερο από ό,τι οι τέσσερις τους – στιγματισμένοι πλέον φυγάδες - φαντάζονται, καθώς η αποστολή τους, τους βάζει σε πορεία σύγκρουσης με σκοτεινές δυνάμεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τον κόσμο των Μάγων και των Άμαγων στα πρόθυρα του πολέμου.
Stopover Δράμα, Γαλλία / 2016
Σκηνοθεσία: Ντελφίν και Μύριελ Κουλέν
Παίζουν: Αριάν Λαμπέλ, Σοκό, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μάκης Παπαδημητρίου, Alexis Manenti,
Τι Συμβαίνει:
Μια τουριστικών προδιαγραφών καλοκαιρινή περιπέτεια ντύνεται με ένα διόλου πειστικό μανδύα εσωστρεφούς δράματος προσπαθώντας να κρατηθεί στα πόδια της με κάθε μέσον και κάθε τρόπο.
Γυρισμένο στην εξωτική καλοκαιρινή Κύπρο έχει φιλοδοξίες φιλοσοφικού δράματος καθώς προσπαθεί να εξερευνήσει τη εσωτερική σχέση ανάμεσα στην ανθρώπινη φύση και στην εμπόλεμη βία. Η ευρωπαϊκή κινηματογραφική αφέλεια στο απόγειό της.
Οι νεαροί άνεργοι Γάλλοι κατατάσσονται στο στρατό πεπεισμένοι πως θα πολεμήσουν στο Αφγανιστάν και στο Ιρακ όπως στο playstation.
Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική φυσικά και οι επιπτώσεις αυτής της εμπειρίας δυσάρεστες ενώ οι ενοχές που τους πλημμυρίζουν καταστροφικές.
Η Ορόρ (Αριάν Λαμπέλ) και η Mαρίν (Soko) είναι δύο νεαρές γαλλίδες στρατιωτίνες που επιστρέφουν από μία στρατιωτική αποστολή στο Αφγανιστάν, κάνοντας μια ενδιάμεση στάση σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο της Κύπρου.
Εκεί, ανάμεσα στους τουρίστες που παραθερίζουν, έχουν στη διάθεση τους τρεις μέρες για να αποσυμπιεστούν, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που φιλοδοξεί να ανακουφίσει τη στρατιωτική τους μονάδα από τις πρόσφατες εμπειρίες του πολέμου.
Όμως, δεν είναι εύκολο να ξεχάσουν τη μάχη και να αφήσουν τη βία πίσω τους παρ όλο που, εκτός προγράμματος, θα γνωρίσουν κάποιους greek lovers κοπής δεκαετίας ‘70 προσπαθώντας να ξεδώσουν μια στάλα.
Ρηχές γκομενικές περιπέτειες που προσπαθούν να υποδηλώσουν κάτι που όμως δεν περνάει από το φίλτρο κάποιου σοβαρού θεατή.
«Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου» στο λίγο πιο σοβαρό του, αλλά με πραγματικό κινηματογραφικό προϋπολογισμό και δύο Έλληνες πρωταγωνιστές που κλέβουν την παράσταση.
Το Mέλλον Κομεντί , Γαλλία / 2016
Things To Come
Σκηνοθεσία: Μία Χάνσεν Λαβ
Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Αντρέ Μαρκόν, Ρομάν Κολίνκα, Έντιθ Σκομπ, Σάρα Λε Πικάρ
Τι Συμβαίνει:
Η καθημερινή ζωή μιας διανοούμενης παριζιάνας καθηγήτριας φιλοσοφίας που ανατρέπεται ξαφνικά.
Η Ναταλί (Ιζαμπέλ Ιπέρ) διδάσκει φιλοσοφία σε ένα γυμνάσιο στο Παρίσι.
Είναι παθιασμένη με τη δουλειά της και απολαμβάνει ιδιαίτερα το να μπαίνει στην σκέψη.
Παντρεμένη με δύο παιδιά, μοιράζει το χρόνο της μεταξύ της οικογένειας, των πρώην μαθητών της και της πολύ κτητικής μητέρας της.
Μια μέρα, ο σύζυγός Ναταλί, της ανακοινώνει πως την αφήνει για μια άλλη γυναίκα. Με την ελευθερία να την ωθεί μπροστά η Ναταλί πρέπει να ανακαλύψει εκ νέου τη ζωή της.
Παρ όλο που το φιλμ σαν concept φαίνεται πολύ ενδιαφέρον η παρουσίαση του είναι εξαιρετικά επιφανειακή και χωρίς προκλήσεις.
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ μπαινοβγαίνει με άνεση στα πλάνα και κάνει ατελείωτες βόλτες σε κήπους και διαμερίσματα έχοντας να λύσει πολλά φιλοσοφικά προβλήματα που ανακύπτουν από την σύγκρουση της με τα προβλήματα της πεζής καθημερινότητας. Κι αυτό είναι πραγματικά εκνευριστικό αν για πολλούς δεν θεωρείτο υποκριτική βιρτουοζιτέ.
Η Ιπέρ αναρωτιέται χαριτωμένα αν θα ξαναφτιάξει την ερωτική ζωή της μετά τον χωρισμό της, κι αν είναι καλύτερη η ζωή στην εξοχή για έναν φιλόσοφο παρά το Παρίσι με τα άνετα και ζεστά διαμερίσματα.
Τι να διαλέξει: Να βοηθήσει την υπέργηρη μητέρα της ή να κοιτάξει τη δική της κοινωνική ζωή;
Τέτοια εγωπαθή και τετριμμένα, αλλά πάντα επίκαιρα προβλήματα στις σύγχρονες γαλλικές κοινωνικές κομεντί.
Η Ιπέρ κάνει καλά και τυπικά τη δουλειά της όπως σε πολλές από τις ταινίες που εμφανίζεται τελευταία. Με νοσταλγία αναπολούμε τις πρώτες τις ταινίες...
Η σκηνοθέτης Μια Χάνσεν Λαβ πήρε βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία αυτή στο φεστιβάλ Βερολίνου.
Η Tρελή Xαρά Δράμα, Ιταλία / 2016
La Pazza Gioia Like Crazy
Σκηνοθεσία: Πάολο Βίρτζι
Παίζουν: Μικαέλα Ραμαζότι, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Βαλεντίνα Καρνελούτι, Μάρκο Μεσέρι
Τι Συμβαίνει:
Καλογραμμένη ειλικρινής και ισορροπημένη ταινία περιπλάνησης από την Ιταλία, με χαριτωμένους πειστικούς χαρακτήρες κι ένα οδοιπορικό επιστροφής στην αληθινή ζωή γεμάτο αντιφατικά συναισθήματα πόνου και χαράς που όμως δεν ενοχλούν τη νοημοσύνη μας.
Ένα “ιταλικό” Θέλμα και Λουϊζ από τον σημαντικό Ιταλό σκηνοθέτη Πάολο Βίρτζι που μας έχει χαρίσει το “Ανθρώπινο Κεφάλαιο” το 2013.
Η Μπεατρίς είναι μια φλύαρη φαντασιόπληκτη, μια αυτοαποκαλούμενη δισεκατομμυριούχος αριστοκράτισσα, της οποίας της αρέσει να πιστεύει ότι έχει στενές σχέσεις με τους ηγέτες του κόσμου.
Η Ντονατέλα που πάσχει από κατάθλιψη είναι μια εσωστρεφής κι εύθραυστη νεαρή κοπέλα, η οποία είναι «κλειδωμένη» στον δικό της μυστηριώδη κόσμο αλλά θέλει να ξαναβρεί το παιδί της, που της το έχουν αποσπάσει λόγω της ψυχολογικής της κατάστασης.
Και οι δύο νοσηλεύονται στη Βίλα Μπιόντι, μια προοδευτική, αλλά ασφαλή ψυχιατρική κλινική.
Κάποια στιγμή που θα γνωρισθούν και θα έλθουν κοντά, θ’ αποφασίσουν να αποδράσουν στην ηλιόλουστη Τοσκάνη για να ανακαλύψουν την αληθινή αγάπη κι ευτυχία.
Η ταινία απέσπασε το Ειδικό βραβείο κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας και ντεμπουντάρισε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στο φετινό Φεστιβάλ Καννών.
Στην Kαρδιά του Δάσους Δράμα, Καναδάς / 2015
Into the Forest
Σκηνοθεσία: Πατρίσια Ροουζάμα
Παίζουν: Έλεν Πέιτζ, Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ, Μαξ Μινγκέλα
Τι Συμβαίνει:
Χωρίς έμπνευση, ολίγον άχρωμη και σχετικά προχειροφτιαγμένη τηλεταινία που προσπαθεί να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή με τετριμμένες λύσεις και φαιδρές σεναριακές απιθανότητες.
Υποτίθεται πως δύο αδελφές και ο πατέρας τους, ζουν σε ένα απίστευτα υπερμοντέρνο high tech σπίτι στην καρδιά ενός μεγάλου παρθένου δάσους.
Ξαφνικά, μία μέρα, το ρεύμα κόβεται χωρίς κανείς να ξέρει το γιατί και χωρίς κανείς από τους πρωταγωνιστές να αναρωτιέται με σοβαρότητα για το τι έγινε.
Λες και δεν υπάρχουν μπαταρίες η άλλες λύσεις επικοινωνίας.
Τελικά οι δυο γυναίκες και ο πατέρας με κάποια ρηχά προσχήματα αποφασίζουν να μείνουν απομωνομένοι στο σπίτι τους και να περιμένουν πότε θα ξανάρθει το ρεύμα ή κάποιοι εξωγήινοι από το διάστημα.
Κατεβαίνουν για λίγο στην πιο κοντινή πόλη για να βρουν βενζίνα και γυρίζουν με λίγα κεριά. Εδώ πια τον υποψιασμένο θεατή αρχίζουν να τον ζώνουν τα φίδια.
Ο σκηνοθέτης δουλεύει την αφήγησή του, με κοντινά τηλεοπτικής αισθητικής πλάνα που δεν μπορούν να βοηθήσουν στο χτίσιμο κάποιου είδους περιπέτειας με πειστικότητα.
Εκτός απ’ αυτό μέσα σε μια απερίγραπτη μελοδραματική θολούρα στήνει διάφορα άγαρμπα υπαρξιακά επεισόδια που φέρνουν τάχα μου αντιμέτωπες τις δυο αδερφές. Κάπου εκεί πήρα το παλτό μου κι έφυγα...
Η Ελεν Πέιτζ που είχε μια ενδιαφέρουσα καριέρα με το Juno kαι το Inception φαίνεται πως κάνει ένα στραβοπάτημα που μαλλον πρέπει γρήγορα να ξεχάσει. Το ίδιο κι εμείς…