Προσκυνηματικό οδοιπορικό στην Ινδία -Μέσα από 6+1 φωτογραφίες [εικόνες] - iefimerida.gr

Προσκυνηματικό οδοιπορικό στην Ινδία -Μέσα από 6+1 φωτογραφίες [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Φωτογραφική έκθεση του Αλέξανδρου Γεωργίου με τίτλο «μεταΘεοί» παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης.

Ένα οδοιπορικό μέσα από τα δύο τελευταία προσκυνηματικά ταξίδια του Αλέξανδρου Γεωργίου στην Ινδία.

Ο τίτλος της έκθεσης «μεταΘεοί» επιλέχτηκε γιατί οι θεοί που ο Αλέξανδρος Γεωργίου επισκέφθηκε και προσκύνησε στην Ινδία παραμένουν ζωντανοί και σύγχρονοι. Κινούνται στο τώρα και ταυτόχρονα στέκονται αιώνιοι.

Προσκυνηματικό οδοιπορικό στην Ινδία  -Μέσα από 6+1 φωτογραφίες [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Παρόλη την άγνοια του δυτικού κόσμου που δεν τους γνωρίζει καθόλου και παρόλο που ακόμα και οι ίδιοι οι δυτικότροπα μορφωμένοι Ινδοί δεν τους γνωρίζουν πλέον, οι θεοί αυτοί υπήρχαν πάντα και θα υπάρχουν για πάντα.

Το Chardham ξεκίνησε τον Απρίλιο και ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2014 και το Maha Shakti Peetha ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2015 και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2016.

Το Chardham ήταν ένα μακρύ ταξίδι, στο οποίο ταξίδεψε με την τοπική συγκοινωνία, με λεωφορεία και τρένα. Ταξίδι δύσκολο και επίπονο για το σώμα αλλά με μοναδικές στιγμές για το πνεύμα.

Προσκυνηματικό οδοιπορικό στην Ινδία  -Μέσα από 6+1 φωτογραφίες [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Ήταν ένα προσκύνημα στις τέσσερις γωνιές της Ινδίας - στους τέσσερις ναούς που αντιπροσωπεύουν τα σημεία του ορίζοντα και είναι αφιερωμένοι στον Lord Vishnu.

Kάθε ένας από αυτούς αντιπροσωπεύει μια διαφορετική εποχή της ανθρωπότητας, μια διαφορετική «Yuga»:
Στην πρώτη Yuga (Satya), οι άνθρωποι ήταν επουσιώδη πλάσματα του πνεύματος και αντιπροσωπεύεται από τον ναό στη Badrinath στο Βορρά.

Ο Vishnu έμεινε εκεί σε στάση διαλογισμού για εκατομμύρια χρόνια, προκειμένου να ανακτήσει τις πνευματικές του δυνάμεις.

Στη δεύτερη Yuga (Treta) ο Lord Vishnu γεννήθηκε ως Rama και πήρε πίσω τη σύζυγό του Sita από τον Ravana που την είχε απαγάγει (Ramayana) και αντιπροσωπεύεται από το ναό του Rameswaram προς το Νότο.

Στην τρίτη Yuga (Dwapar), η χρονιά του έπους Mahabharata, εκπροσωπείται από τον ναό της Dwarka προς τη Δύση. Ο Lord Vishnu γεννιέται στη γη ως Krishna και καταφέρνει μέσα από λεπτούς χειρισμούς να ξεκινήσει και να εξελιχθεί ο πόλεμος που αφηγείται η Mahabharata.

Και τέλος η εποχής μας, η τέταρτηYuga (Kali), η οποία είναι η λιγότερο πνευματική εποχή, εκπροσωπείται από το ναό του Jagannath στο Puri προς την Ανατολή.

Οι τέσσερις ναοί συνδέονται σε ένα ενιαίο προσκύνημα ζωής που ξεκίνησε τον 8ο αιώνα μ.Χ. και συνεχίζει μέχρι σήμερα.

Τα αγάλματα των θεών απορροφούν τις δονήσεις από τις mantra που τους απευθύνουν στα σανσκριτικά οι Βραχμάνοι του ναού αρκετές φορές στη διάρκεια της ημέρας, και μέσα από τον ήχο μετατρέπονται σε θεία έργα τέχνης.
Μέσα από αιώνες συνεχούς λατρείας οι δονήσεις συσσωρεύονται στο εσωτερικό της πέτρας μετατρέποντας το κάθε άγαλμα σε μια ζωντανή οντότητα.

Αν και το προσκύνημα είχε σαν στόχο να εξετάσει τα αγάλματα των Θεών, ο Γεωργίου πέρασε περισσότερο χρόνο μιλώντας για το πώς οι ανέσεις της Δύσης μουδιάζουν τις αισθήσεις μας και ψάχνοντας για νοήματα εκεί που φαινομενικά δεν υπάρχει κανένα, μέσα από μικρές παρατηρήσεις.

Προσκυνηματικό οδοιπορικό στην Ινδία  -Μέσα από 6+1 φωτογραφίες [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Ο καλλιτέχνης επιστρέφει στην Ινδία τον Νοέμβριο του 2015 για το Maha Shakti Peetha (Προσκύνημα στη Μεγάλη Θεά), ένα προσκύνημα στους 18 σημαντικότερους ναούς – από τους 51- που είναι αφιερωμένοι στη θεά Sati.

Η ιστορία λέει ότι Sati, η πρώτη σύζυγος του Lord Siva, ήταν η κόρη του βασιλιά Daksha που αποδοκίμασε απερίφραστα τον Siva. Δεν μπορούσε να καταλάβει πώς ο Siva δεν είχε περιουσία ή σπίτι, έκανε διαλογισμό και περιπλανιόταν ασκόπως στη γη.

Ένιωσε ότι η κόρη του άξιζε καλύτερη τύχη. Αποφάσισε να προσβάλει τον Siva δημόσια και κάλεσε όλους τους θεούς για μια σημαντική θυσία αφήνοντας μόνο τον Siva και τη Sati έξω. Η Sati εξοργισμένη αποφάσισε να πάει μόνη της, αν και o Siva προσπάθησε να την μεταπείσει.

Η Sati έφτασε στο παλάτι του πατέρα της, ο οποίος μπροστά σε όλους τους υπόλοιπους Θεούς την προσέβαλλε και την ταπείνωσε. Ανίκανη να ελέγξει το θυμό της, είπε στον πατέρα της ότι δεν ήθελε να είναι η κόρη κάποιου που δεν αναγνώριζε ούτε την αξία του Siva, ούτε τις δικές της πνευματικές δυνάμεις. Κάλεσε λοιπόν τη φωτιά στο σώμα της και έκαψε τον εαυτό της.

Ο Siva εξοργισμένος με ό, τι συνέβη πέταξε στη σκηνή και αφού τιμώρησε τον Daksha, πήρε το σώμα της Sati που καιγόταν, να το επιστρέψει στα Ιμαλάια.

Όπως πετούσε πάνω από την Ινδία, το σώμα της Sati έσπασε σε 51 κομμάτια που έπεσαν στη γη. Όπου έχει πέσει κομμάτι του σώματός της υπάρχει ένας ναός που χτίστηκε αφιερωμένος στη θεά (από τα μάτια και τις βλεφαρίδες της μέχρι τον κόλπο της που έπεσε μέσα σε μια σπηλιά ενός βουνού - τώρα το βουνό έχει περίοδο κάθε χρόνο).

Προσκυνηματικό οδοιπορικό στην Ινδία  -Μέσα από 6+1 φωτογραφίες [εικόνες] | iefimerida.gr 4

Ο Γεωργίου ακολούθησε το Maha Shakti Peetha σε διάστημα έξι μηνών και δημιούργήσε έργα εμπνευσμένα από τους ναούς και την πραγματικότητα και την δυναμική της καθημερινής ζωής γύρω τους.


Τίτλος Έκθεσης: «μεταΘεοί»
Διάρκεια Έκθεσης: 11 Νοεμβρίου 2016 – 12 Μαρτίου 2017
Επιμέλεια Έκθεσης: Ελίζα Γερολυμάτου, Ιστορικός Τέχνης

Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης, Ασωμάτων 22 & Διπύλου, Κεραμεικός

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ