Η οικονομική κατάσταση των Ευρωπαίων φαίνεται πως τους κάνει καχύποπτους απέναντι στα ακριβά smartphones, και ιδιαίτερα έναντι του νέου iPhone 4S της Apple, που βλέπει τα μερίδιά της να πέφτουν στην ηπειρωτική Ευρώπη έναντι του Android.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας αναλυτών Kantar Worldpanel ComTech, που μεταδίδει το Reuters, το λανσάρισμα του iPhone 4S βοήθησε την Apple να ανεβάσει τα ποσοστά της σε Βρετανία και ΗΠΑ, αλλά η νέα «ναυαρχίδα» της δεν ενθουσίασε τους Γάλλους, τους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Ισπανούς που προτίμησαν άλλες οικονομικότερες λύσεις.
Ειδικότερα, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, το μερίδιο αγοράς της Apple στις ΗΠΑ ανέβηκε στο 36% από 25% και στη Βρετανία έφτασε στο 31 % από 21% δείχνοντας ότι Αμερικανοι και Βρετανοί αγόρασαν πολύ περισσότερα iPhones.
Ωστόσο στη Γαλλία το μερίδιο αγοράς έπεσε στο 20%από 29% μέσα σε 12 εβδομάδες. Ανάλογη η κατάσταση και στη Γερμανία όπου το μερίδιο των iPhones έπεσε στο 22% από 27% που ήταν πριν. Παρόμοια πτώση είδε η Apple στο μερίδιο αγοράς της και σε Ιταλία και Ισπανία.
Σύμφωνα με την Kantar, η εξήγηση για την πτώση του μεριδίου της Apple παρά το λανσάρισμα της νέας συσκευής είναι ότι οι καταναλωτές σε αυτές τις χώρες δείχνουν ευαισθησία έναντι των πανάκριβων κινητών και στρέφονται σε πιο φθηνές λύσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μερίδιο αγοράς των κινητών που βασίζονται στο ανοικτού κώδικα Android της Google έφτασε στη Γερμανία στο 61% τους τελευταίους 3 μήνες...