Το πρώτο επιβατικό «υδρογονο-τρένο» μπορεί να καλύπτει ημερησίως αποστάσεις έως και 800 χιλιομέτρων με ταχύτητες που φθάνουν τα 140 χιλιόμετρα την ώρα.
Το Coradia iLint εκπέμπει μόνον μεγάλη ποσότητα ατμού στην ατμόσφαιρα, είναι σχεδόν αθόρυβο (ο μόνος θόρυβος που παράγει προέρχεται απ' τους τροχούς και την αντίσταση του αέρα) κι αποτελεί μια καλή εναλλακτική για τους 4.000 ντιζελοκίνητους συρμούς της Γερμανίας.
Ήδη το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας έχει παραγγείλει 14 τρένα από τη γαλλική εταιρεία Alstom, κι αναμένεται να κάνουν πολλά περισσότερα την εμφάνισή τους σ' ολόκληρη τη χώρα, εφόσον κριθούν επιτυχημένα, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Die Welt.
Το Coradia iLint παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στην εμπορική έκθεση InnoTrans του Βερολίνου τον περασμένο Αύγουστο κι είναι το πρώτο τρένο που κινείται με υδρογόνο και θα μεταφέρει επιβάτες σε μεγάλες αποστάσεις.
Ενδιαφέρον για το τρένο αυτό εκδήλωσαν επίσης η Ολλανδία, η Δανία κι η Νορβηγία. Το iLint κινείται με τεράστιες μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες φορτίζονται από μια δεξαμενή καυσίμου υδρογόνου στην οροφή του συρμού.
Από τη δεκαετία του '70 χρησιμοποιεί η Νasa υδρογόνο ως καύσιμο για να εκτοξεύσει τους πυραύλους της στο διάστημα. Το τεράστιο σύννεφο που προκύπτει κατά τη εκτόξευση δεν είναι καπνός, αλλά ατμός.
ΠΗΓΗ: DIE WELT, THE INDEPENDENT