Η κρίση ροκανίζει τα έσοδα στο λιανεμπόριο τροφίμων- Μεγάλη η πτώση στην αγορά των σούπερ μάρκετ - iefimerida.gr

Η κρίση ροκανίζει τα έσοδα στο λιανεμπόριο τροφίμων- Μεγάλη η πτώση στην αγορά των σούπερ μάρκετ

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τραγικούς ρυθμούς πτώσης καταγράφει η αγορά των σούπερ μάρκετ εξαιτίας της συνεχούς μείωσης των δαπανών καθημερινών καταναλωτικών αγαθών και τροφίμων.

Με τα μέχρι σήμερα στοιχεία εκτιμάται ότι η πτώση εσόδων εφέτος είναι περί το 8% και όγκου που αγγίζει το 12%, που πρόκειται για τεράστιο ποσοστό και αυτό σημαίνει απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Υπάρχει μια γενικότερη απαισιοδοξία, καθώς όλο και περισσότερα νοικοκυριά περιορίζουν τις αγορές τους.

Ενδεικτικό της κατάστασης ασφυξίας που βιώνουν τα ελληνιά νοικοκυριά είναι τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία περαιτέρω μείωση της τάξης του 2,8% (40,95 ευρώ) εμφανίζει η μέση μηνιαία δαπάνη τους. Ειδικότερα η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών την περσινή χρονιά ανήλθε στα 1.419,57 ευρώ, καταγράφοντας υποχώρηση κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2014.

Οι προοπτικές για την αγορά των σούπερ μάρκετ εξαιτίας της μείωσης των καταναλωτικών δαπανών και τον περιορισμό των αγορών στις απολύτως αναγκαίες δεν προοιωνίζονται ευοίωνες. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης στο Super Market Forum 2016, η αγορά εφέτος, ως τώρα τουλάχιστον, κινήθηκε σύμφωνα με τις εταιρείες μετρήσεων σε τραγικούς ρυθμούς πτώσης, πρωτοφανείς για τα τελευταία χρόνια, και λέγεται πως επί της ουσίας ο κλάδος των σουπερμάρκετ «σώθηκε» από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ – άλλες ωστόσο πηγές θεωρούν ότι η πτώση δεν είναι τόσο μεγάλη και κινείται στο μισό της καταγεγραμμένης.

Άλλες πηγές, όμως, λαμβάνοντας υπόψη ορισμένες τεχνικές παραμέτρους, μετρούσαν την πτώση στο 3%-5%, βλέποντας σημάδια αποκλιμάκωσης, αλλά και αυτό το ποσοστό δεν είναι αμελητέο. Η απόκλιση ενδεχομένως οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιες αλυσίδες σουπερμάρκετ κατόρθωσαν εφέτος να παρουσιάσουν αυξημένα επίπεδα πωλήσεων, αναντίστοιχα με τη πτώση της αγοράς.

ΙΕΛΚΑ

Σύμφωνα με τη κυλιόμενη τετραμηνιαία έρευνα του ΙΕΛ-ΚΑ, το 46% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 οι πωλήσεις θα μειωθούν περαιτέρω, το 34% ότι θα μείνουν αμετάβλητες και το 29% εκτιμούν αύξηση.Αντίστοιχα το 66% δηλαδή 2 στους 3 προβλέπουν μείωση πωλήσεων το τελευταίο τετράμηνο του 2016 σε σύγκριση το αντίστοιχο περυσινό διάστημα του 2015 και μάλιστα το 37% εκτιμά με ποσοστό άνω του 5%.

Ερευνα IRI

Η εταιρεία ερευνών IRI για το 2016 κατέγραψε ότι 11 κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων υποχωρούν σε πρωτοφανή επίπεδα.

  • Μεγάλος χαμένος τα γαλακτοκομικά με μείωση 12% σε αξία και 13,6% σε όγκο,
  • τυποποιημένα τρόφιμα μακράς διάρκειας -9,4%,
  • κατεψυγμένα τρόφιμα -8,3%,
  • προσωπικής υγιεινής -8,4%,
  • είδη νοικοκυριού -7,5%,
  • είδη μαγειρικής -6,6%,
  • απορρυπαντικά -6,4%,
  • μη αλκοολούχα ποτά -6,3%,
  • σνακ -5,2%,
  • καλλυντικά -4%.

Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας PL επίσης παρατηρείται μείωση των ποσοστών από 19% σε από 16,6%, με τη συνολική κατανάλωση να μην ξεπερνά πλέον το 1 δις ευρώ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ σούπερ μάρκετ τζίρος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ