Λένε ότι τα διαμάντια είναι παντοτινά, αλλά η πτώση στις πωλήσεις τους, δείχνει ότι η δημοτικότητά τους δεν καλύπτεται από την ίδια εγγύηση, γράφει η βρετανική εφημερίδα Independent.
Τα νέα είναι άσχημα…οι πωλήσεις των κοσμημάτων με διαμάντια μειώθηκαν το 2015 για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια, κατά δύο τοις εκατό, ενώ τα ακατέργαστα διαμάντια υπέστησαν μια πτώση της τάξης του 30%, γράφουν οι Financial Times.
Οι ειδικοί φοβούνται ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι Millennials δεν αγαπούν τον πολύτιμο λίθο και δεν «πουλάει» πλέον σε αυτούς το παραμύθι που κατασκεύασε ο μεγαλύτερος όμιλος αδαμαντωρυχείων του κόσμου, η De Beers, στις αρχές του 1900, ότι μια πρόταση γάμου πρέπει να συνοδεύεται από ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι…
«Τα κοσμήματα με διαμάντια φαίνεται να είναι χαμηλά στις προτιμήσεις μεταξύ των λεγόμενων Millennials», λέει ο Des Kilalea, αναλυτής της καναδικής τράπεζας επενδύσεων RBC Capital Markets Παρατηρείται, ότι, προς το παρόν, έχει μεγαλύτερη αξία για αυτούς ένα ταξίδι ή η άθληση, δηλαδή αγαθά που έχουν σχέση με τις εμπειρίες και λιγότερο τα υλικά αγαθά. Ένας συνδυασμός κοινωνικής συνείδησης και γνώσης οδηγεί αυτή τη γενιά στην αμφισβήτηση της αίγλης των διαμαντιών.
Όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1980 και 2000 προσέχουν πολύ το brand name και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την εικόνα τους και το τι άνθρωποι είναι. Για να συνδεθούν με αυτή τη γενιά οι επιχειρήσεις πρέπει να αναζητήσουν νέες αξίες, για παράδειγμα, προμήθεια με ήθος (σε αντίθεση με τα «ματωμένα διαμάντια»), καλή σχέση ποιότητας-τιμής και αειφορία.
Βέβαια, υπάρχουν πάντα και τα τεχνητά διαμάντια, αυτά που φτιάχνονται στα εργαστήρια, δεν έχουν καμία σχέση με πολέμους και εκμετάλλευση, είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και για την τσέπη. Όμως «εάν οι Millennials νοιάζονται μόνο για εμπειρίες, ποιος ενδιαφέρεται για το εάν τα διαμάντια είναι ο καλύτερος φίλος της γυναίκας»; Θέτει το κρίσιμο ερώτημα ο Independent.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ