Στην τελική ευθεία υλοποίησης βρίσκεται το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2017 θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τη γραμμή 1 του μετρό και το τραμ και από τον Ιούνιο του 2017 στις γραμμές 2 και 3 του μετρό της Αθήνας και στον προαστιακό.
Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Τάσος Ταστάνης, σε εκδήλωση που έγινε στην 81η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση των έργων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής, που αποτελούν Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης, επίσης, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τα μηχανήματα που μετέφερε γι’ αυτόν το σκοπό ο ΟΑΣΑ, τις πύλες εισόδου-εξόδου, τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών και τα επικυρωτικά μηχανήματα.
Όπως εξήγησε η υπεύθυνη του έργου, Μαρία Μαυρουδή, παρουσιάζοντας την αρχιτεκτονική του συστήματος, οι επιβάτες θα μετακινούνται μόνο με την έξυπνη κάρτα και θα την προσκομίζουν στα μηχανήματα που θα τοποθετηθούν σε σταθμούς και στάσεις για επικύρωση ή επαναφόρτιση ενώ από τα ίδια σημεία θα μπορούν και να την αγοράσουν.
Αντίστοιχος εξοπλισμός θα τοποθετηθεί σε οχήματα και σταθμούς και στους φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση του συστήματος ενώ θα στηθεί το κέντρο διαχείρισης ΟΑΣΑ που θα αποτελεί τον πυλώνα του συστήματος, θα συλλέγει και θα μεταδίδει όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα.
Ειδικότερα θα υπάρχουν δύο τύποι καρτών. Η μία θα είναι πλαστική, θα μοιάζει με πιστωτική κάρτα και θα φέρει επεξεργαστή στον οποίο θα μπορούν να "φορτώνονται" τα μεγάλα κόμιστρα, μηνιαίες ετήσιες κάρτες και όλες οι περιπτώσεις ελευθέρας ή μειωμένης μετακίνησης που υπάρχουν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Θα υπάρχει επίσης η χάρτινη κάρτα που δεν θα έχει επεξεργαστή και θα αφορά εκείνους που έρχονται ως επισκέπτες ή τουρίστες στην Αθήνα και θέλουν να κάνουν συγκεκριμένες μεμονωμένες διαδρομές.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει τα 20 με 25 διαφορετικά εισιτήρια που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, ενώ τα οφέλη θα είναι η ευκολία στη χρήση, ο μηδενισμός της εισιτηριοδιαφυγής καθώς θα εγκατασταθούν, αλλά και η προσφορά των τύπων κομίστρου που χρειάζεται ο επιβάτης καθώς αυτοί θα διαπιστώνονται από τα στοιχεία που θα συλλέγονται για τις συνήθειες μετακίνησης των επιβατών.
Το έργο της τηλεματικής παρουσίασε ο υπεύθυνος του έργου Αριστοτέλης Πολυδωρόπουλος. Πρόκειται για ένα έργο που εφαρμόζεται από τον περασμένο Απρίλιο σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Μέσω αυτού οι επιβάτες ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο άφιξης των οχημάτων μέσω των τηλεματικών πινακίδων που έχουν τοποθετηθεί σε χίλιες στάσεις. Παράλληλα παρέχεται η εφαρμογή "OASA Telematics" για κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές ώστε να είναι άμεση η σχετική πληροφόρηση για τις αφίξεις λεωφορείων και τρόλεϊ στο σύνολο των 7.500 στάσεων του δικτύου.
Ο κ. Ταστάνης τόνισε ότι η εφαρμογή της τηλεματικής και των έξυπνων στάσεων του ΟΑΣΑ με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ αποτελεί μια πραγματικότητα που αποσπά πολύ θετικά σχόλια από το επιβατικό κοινό ενώ η εφαρμογή χρησιμοποιείται ήδη από 100.000 χρήστες. Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης γνωστοποίησε ότι για το έργο της τηλεματικής εξετάζεται το ενδεχόμενο υλοποίησης μιας έρευνας ικανοποίησης των πελατών ώστε
Εξάλλου ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αποτελούν ένα κοινωνικό δημόσιο αγαθό, ήταν, είναι και θα είναι δημόσιες και τις χρησιμοποιούν πιο πολύ τα μη προνομιούχα στρώματα της κοινωνίας, εκείνα δηλαδή που βιώνουν σκληρότερα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
«Με την έννοια αυτή, κεντρική επιδίωξή μας αποτελεί η ίση πρόσβαση όλων των συμπολιτών μας σε μια δημόσια και αξιόπιστη συγκοινωνία», τόνισε και σημείωσε ότι «δυστυχώς υπήρξε μια προσπάθεια απαξίωσης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και διοικήσεις».
Ο κ. Σκουμπούρης ανακοίνωσε, άλλωστε, ότι ο ΟΑΣΑ επεξεργάζεται, μεταξύ άλλων, την εισαγωγή και ηλεκτρικών λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας με στόχο την μείωση της ρύπανσης, αναζητά χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και διερευνά την εγκατάσταση συστημάτων στα τρόλεϊ που θα μετρούν την ατμοσφαιρική ρύπανση και την εγκατάσταση στα λεωφορεία συστημάτων που προληπτικά θα βλέπουν τη συμπεριφορά των κινητήρων και θα μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων.