Μέχρι πρότινος αποτελούσε για αρκετούς Έλληνες ένα μέσο για φθηνότερες αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Τα τελευταία χρόνια, το διαδίκτυο χρησιμοποιείται και για πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.
Όπως αναφέρει το «Έθνος», σύμφωνα με έρευνα της PayPal/GfK, γίνεται όλο και πιο δημοφιλής η τάση να κερδίζεις χρήματα σε σύγκριση με το να κάνεις απλώς αγορές online, καθώς περισσότεροι από το 37% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσαν ότι λαμβάνουν ηλεκτρονικές πληρωμές για υπηρεσίες προσφερόμενες μέσω διαδικτύου. Παράλληλα, το 13% πουλάει online προσωπικά είδη που δεν χρησιμοποιεί πλέον.
Οι διαρκώς αυξανόμενες ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου ως μια δεύτερη πηγή εισοδήματος αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όπως αναφέρεται στην έρευνα αυτή, φαίνεται τελικά να χαροποιεί τους Έλληνες να αναλαμβάνουν συμπληρωματικές εργασίες εξ αποστάσεως ή να πουλάνε άχρηστα ήδη.
Το 6% των Ελλήνων ερωτηθέντων, που πούλησε κάτι στο εξωτερικό, δήλωσε ότι έλαβε πληρωμές για τις χειροποίητες δημιουργίες του κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών.
Και πάνω από το 13% των Ελλήνων online πελατών έλαβε ηλεκτρονικές πληρωμές για την πώληση προσωπικών ειδών που δεν τους χρειάζονται πλέον. Τους δίνει… χαρά να απαλλάσσονται από ενδύματα, χρησιμοποιημένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη, καθώς και έπιπλα ή βιβλία.
Η μεγαλύτερη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες, σύμφωνα με τον Σταύρο Καραγιάννη, o oποίος μίλησε στο ΕΘνος, δημιουργό της εφαρμογής «Pouliseto», εντοπίζεται στον τομέα της Τεχνολογίας, δηλαδή σε κινητά, τηλεοράσεις, tablets κ.ά., ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τομέας των βρεφικών ειδών (π.χ. καροτσάκια, συρταριέρες, αλλαξιέρες κ.λπ.).
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης σημειώνει ότι «μπορεί η εφαρμογή να μην μπορεί να ανταγωνιστεί εξειδικευμένα sites για το αυτοκίνητο (π.χ. car.gr) ή τα ακίνητα (spitogatos.gr κ.ά.), ωστόσο η θετική εμπειρία που αποκομίζουν από τις αγοραπωλησίες στις άλλες κατηγορίες, οδηγούν αρκετούς από τους χρήστες να βάλουν σε αγγελία κάποιο όχημά τους ή ακόμη και το σπίτι τους». Οσον αφορά την «ασφάλεια» των αγοραπωλησιών, ο κ. Καραγιάννης υπογραμμίζει πως «παρότι προσπαθώ προσωπικά να τσεκάρω τις πληροφορίες που δίνει ο κάθε χρήστης, υπάρχουν και κάποιοι... επιτήδειοι που δεν γίνονται αμέσως αντιληπτοί. Για παράδειγμα, έχω εντοπίσει χρήστη που πουλούσε προϊόντα-μαϊμού πολυτελούς φίρμας σε γυναικείες τσάντες ή έναν άλλον που έκανε το ίδιο με δημοφιλή κινητά τηλέφωνα».