Το 15% των εμφιαλωμένων νερών είναι προβληματικά, όπως προέκυψε από τους ελέγχους που διενήργησε ο ΕΦΕΤ το 2011. Αυτό αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα στον τομέα των τυποποιημένων τροφίμων και ποτών με δεύτερο τη μη αναγραφή στις συσκευασίες αλλεργιογόνων ουσιών που περιλαμβάνονται στα προϊόντα.
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ Γιάννης Μίχας, προωθείται η εφαρμογή Διατροφικού Τειρεσία, ως κεντρικό σύστημα ελέγχου των παραβάσεων και των ελέγχων προκειμένου να τηρείται μητρώο και να αθροίζονται οι όποιες παραβάσεις.
Ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ επισήμανε, επίσης, πως ψηφίστηκε ρύθμιση που αλλάζει τον τρόπο καταβολής των προστίμων στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις προσφεύγουν κατά των αποφάσεων του ΕΦΕΤ. Πλέον είναι υποχρεωμένες να προκαταβάλλουν το 80% του προστίμου.
Παράλληλα:
- Δημιουργείται ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τους πολίτες, το 11717, στο οποίο θα απευθύνονται οι καταναλωτές για να κάνουν τις καταγγελίες τους.
- Εκπονούνται διατροφικές έρευνες, όπως αυτή που πρόκειται να παρουσιαστεί σύντομα αναφορικά με τη γνώση, στάση και συμπεριφορά των Ελλήνων απέναντι στο αλάτι.
- Εκδίδονται οδηγοί με αποδέκτες τις επιχειρήσεις, όπως ο οδηγός HACCP για μικρές γαλακτοκομικές επιχειρήσεις.
- Υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα με αποδέκτες το προσωπικό των επιχειρήσεων, με στόχο την ενημέρωσή τους για τις διατάξεις της ισχύουσας εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.
Ο κ. Μίχας υπογράμμισε πως στις άμεσες προτεραιότητες του ΕΦΕΤ είναι η ενοποίηση του συστήματος ελέγχων που αντιμετωπίζει προβλήματα εξαιτίας του πολυδαίδαλου νομοθετικού και κυρωτικού πλαισίου και της αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε διαφορετικούς φορείς ελέγχου.