Σε ηχηρή αναδίπλωση προχώρησε ο Μητροπολίτης Χίου Μάρκος μετά την κατακραυγή που προκάλεσαν στο πανελλήνιο οι προκλητικές και ρατσιστικές δηλώσεις του περί λαθρομεταναστών.
Ρόλο στην αναδίπλωση του ιεράρχη έπαιξε ασφαλώς και η παραπομπή του θέματος στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές. Οπως αποκάλυψε η efsyn τα σχετικά δημοσιεύματα έχουν σταλεί από τον γενικό γραμματέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κωστή Παπαϊωάννου στην εισαγγελέα κατά του ρατσισμού στην Αθήνα και στην Εισαγγελία Χίου, για να διερευνήσουν αν διέπραξε αξιόποινες πράξεις ο μητροπολίτης, στέλνοντας το μήνυμα πως τα άμφια δεν διασφαλίζουν την ασυλία.
Με επίσημη ανακοίνωσή του, το απόγευμα της Παρασκευής 19 Αυγούστου 2016, μένει μόνο στα όσα είπε περί «λαθρομεταναστών» υποστηρίζοντας ότι αποτελούν φιλολογική ερμηνεία της λέξης αφού προηγουμένως τόνισε ότι για την εκκλησία οι πρόσφυγες είναι εικόνες του Θεού, τους οποίου συμπονεί και συμπαρίσταται.
Υπενθυμίζεται ότι σε κηρύγματα μίσους τις προηγούμενες ημέρες ο Μητροπολίτης Χίου εξαπέλυσε επίθεση κατά πάντων.
«Οι πολιτικοί μας έχουν κατεβάσει τα παντελόνια και προσκυνούν, έχουν παραδώσει τη χώρα» δήλωσε αντιτιθέμενος στη στάση των βουλευτών να επιτρέψουν τη δημιουργία τεμένους.
Επίσηςκαταφέρθηκε εναντίον τουυπουργού Παιδείας για την ενδεχόμενη κατάργηση της προσευχής και ξεσπάθωσε εναντίον όλων : του συμφώνου συμβίωσης, των ομοφυλόφιλων, των προσφύγων... .«Δεν υπάρχουν πρόσφυγες είναι όλοι λαθρομετανάστες» είπε χαρακτηριστικά για να συνεχίσει ενάντια στον πολιτικό γάμο λέγοντας για τους δημάρχους, "Δεν είναι δυνατόν να παντρεύουν ζευγάρια εκείνοι που μαζεύουν τα σκουπίδια μας".
Η δήλωση αναδίπλωσης του Μητροπολίτη Χίου:
«Ἐξ ἀφορμῆς δημοσιεύματος τοπικῆς Ἐφημερίδος, τό ὁποῖο μέ φέρνει νά εἶπα «ὅτι δέν ὑπάρχουν πρόσφυγες, ἀλλά εἶναι ὅλοι λαθρομετανάστες», θά ἤθελα, γιά νά ἀποφευχθεῖ κάθε παρεξήγηση, νά ἐνημερώσω γιά τήν ἀκρίβεια τῆς ἀναφορᾶς μου: Ἐτόνισα ὅτι γιά μᾶς οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι εἰκόνες τοῦ Θεοῦ, τούς ὁποίους συμπονοῦμε καί συμπαριστάμεθα. Στή συνέχεια ἔκανα μιά φιλολογική ἑρμηνεία τῆς λέξεως «λαθρομετανάστης», τήν ὁποία δέν πρέπει νά ἐνοχοποιοῦμε, καί ἀνέφερα καί τό περιεχόμενο τῆς λέξεως «πρόσφυγας» κατά τό διεθνές δίκαιο.
Γιά τήν θέση μου ἀπέναντι στό φαινόμενο αὐτό παραπέμπω:
α) Σέ ὅσα ἀνέφερα στόν κ. Πρωθυπουργό κατά τήν συνάντησή μας στό Μέγαρο Μαξίμου τόν Νοέμβριο τοῦ 2015, γιά τά ὁποῖα ἔδειξε τήν ἱκανοποίησή του.
β) Στό δημοσίευμα politischios.grτῆς 27.10.2015 «Ἀνοίγουν τά κελιά τῶν ἐκκλησίων γιά τούς πρόσφυγες».
γ) Στό δημοσίευμα τῆς imchiou.gr«Διακονία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν γιά τούς πρόσφυγες» (Δεκέμβριος 2015) καί
δ) Στό δημοσίευμα τῆς era-aegean.gr «συμπαράσταση στό Γ. Κουτσοδόντη ἀπό τό Μητροπολίτη Χίου» (8.6.2016).
Ἡ μελέτη αὐτῶν θά δείξει τήν τῶν πραγμάτων ἀλήθεια».