Διαφώνησαν ανακριτής και εισαγγελέας για την προφυλάκιση ή μη, του 77χρονου χειριστή του ταχυπλόου που κατηγορείται για τη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα.
Μετά την πολύωρη διαδικασία, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας ζήτησε την προφυλάκισή του σε αντίθεση με την ανακρίτρια που ζήτησε να αφεθεί ελεύθερος. Ετσι, σύμφωνα με το νόμο, τη διαφωνία θα λύσει το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά. εντός πέντε ημερών, ενώ έως τότε, ο 77χρονος τίθεται σε κατ' οίκον περιορισμό.
Τι είπε στην απολογία του
Ο 77χρονος μπήκε στο δικαστικό μέγαρο περίπου στις 13:00 και βγήκε λίγο μετά τις 22:00 το βράδυ της Παρασκευής Επί 8 και πλέον ώρες, ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος εξηγούσε τα περιστατικά στην Ε' ανακρίτρια και τον Εισαγγελέα Πειραιά. Στο απολογητικό του υπόμνημα, ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου, ρίχνει ευθύνες για το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα στον 58χρονο καπετάνιο του πλοιαρίου «Αντωνία», ενώ προσπαθεί να εξηγήσει γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς.
Η πορεία μου ήταν σταθερή
Το vima .gr δημοσιεύει το απολογητικό υπόμνημα του 77χρονου προς την Ε τακτική ανακρίτρια. Σε αυτό ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προς Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».
Ταχύτητα ήταν 21 κόμβοι
«Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».
Αναφέρει επίσης ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.
Γιατί δεν βοήθησε τους ναυαγούς
Στο υπόμνημά του ο 77χρονος αναφέρει και για πιο λόγο δεν βοήθησε τους ναυαγούς. Συγκεκριμένα υποστηρίζει πως ήταν αδύνατο να βοηθήσει, καθώς το ταχύπλοο είχε υποστεί ζημιές και έμπαζε νερά. Οι προσπάθειες επαναλειτουργίας των μηχανών του δεν απέδωσαν προφανώς λόγω σοβαρής βλάβης των μηχανών αλλά και του ηλεκτρολογικού δικτύου του σκάφους το οποίο οδήγησε σε κατάσταση black out.
Αναλυτικά τι υποστηρίζει:
«Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνω ότι παρά το γεγονός ότι ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που ευρίσκοντο στη θάλασσα ήταν αδύνατο να το πράξω και τούτο αποδεικνύεται από τα κάτωθι.
Μετά την σύγκρουση και την προσθαλάσσωση του DUENDE μερικά μέτρα αριστερά του ΑΝΤΩΝΙΑ το πρώτο βρέθηκε με στρεβλωμένες τις έλικες με αιφνίδια διακοπή των μηχανών με πολλά διαμπερή ανοίγματα στον πυθμένα του. Υπό το κράτος του θαλάσσιου ρεύματος επιφανείας που επικρατούσε στην περιοχή το DUENDE παρασύρθηκε μακριά από τη θέση των ναυαγών και συνέχισε παρασυρόμενο προς τα βραχώδη αβαθή των ακτών της νήσου Μονή, στα οποία θα συνετρίβετο εάν δεν επενέβαιναν διασώστες.
Ο κίνδυνος βύθισης του DUENDE ήταν επίσης άμεσος ενώ οι επ’αυτού επιβαίνοντες ήσαν όλοι υπερήλικες. Οι προσπάθειες επαναλειτουργίας των μηχανών του DUENDE από εμένα δεν απέδωσαν προφανώς λόγω σοβαρής βλάβης των μηχανών αλλά και του ηλεκτρολογικού δικτύου του σκάφους το οποίο οδήγησε σε κατάσταση black out. Στο θαλάσσιο χώρο που κολυμπούσαν οι ναυαγοί έπλεε μεγάλος αριθμός σωσιβίων που είχαν διαφύγει από το βυθισμένο ΑΝΤΩΝΙΑ και είχε αναδυθεί στην επιφάνεια.
Ως γνωστόν τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Άλλωστε η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο DUENDE αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα.
Η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς.»