Μία κοινωνία γερασμένη. Μέσα της μεγαλώνει και προσπαθεί να επιβληθεί η Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ. Την ενσαρκώνει η Βασιλική Τρουφάκου, που επί σκηνής, φλερτάρει με το θάνατο.
Η Βασιλική Τρουφάκου, μιλά στο Bovary.gr για την φετινή περιοδεία, την τύχη να συνυπάρχει επί σκηνής με τον Στέλιο Μάινα, αλλά και το αντιηλιακό που δεν λείπει ποτέ από την τσάντα της.
Αυτό είναι ένα καλοκαίρι, με τρεις Αντιγόνες σε περιοδεία. «Η δική μας παράσταση είναι η Αντιγόνη του Ζαν Ανούιγ» τονίζει.
«Ενα αριστούργημα της σύγχρονης δραματουργίας, βασισμένο στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, αλλά γραμμένο πολύ πιο κοντά σε εμάς, συγκεκριμένα το 1942.
Εξαιτίας αυτού οι ήρωες του έργου έχουν ψυχολογικά χαρακτηριστικά στη γραφή τους, δεν είναι μόνο τα αρχετυπικα σύμβολα που συναντάμε στο Σοφοκλή: η Αντιγόνη είναι σχεδόν παιδί, ερωτευμένη με τον Αιμονα, ο Κρεων είναι ο θείος της και το ανθρώπινο στοιχείο στη σχέση τους είναι κυρίαρχο. Εκτός από συστήματα κοσμοθεωριών, είναι και οι άνθρωποι, οι προσωπικότητες που συγκρούονται. Η Αντιγόνη μας, φαίνεται να είναι ένα κορίτσι παράταιρο με τον κόσμο γύρω της από γεννησιμιού της».
Ένα κείμενο της δεκαετίας του '40, εξαιρετικά επίκαιρο, που συμβαδίζει με την αισθητική της παράστασης. Τον ψυχρό απροσδιόριστο χώρο της σκηνής, τα ρούχα, το μακιγιάζ.
«Η σύλληψη της σκηνοθέτιδος, της Ελένης Ευθυμίου, πως η κοινωνία μέσα στην οποία μεγάλωσε και δρα η Αντιγόνη είναι μια κοινωνία γερασμένη, όπου δεν δίνεται πουθενά χώρος και προτεραιότητα στους νέους να υπάρξουν, είναι μία σκέψη που καθιστά τρομερά επίκαιρη την παράσταση στα μάτια μου.
Πάνω σε αυτή ακριβώς τη σκέψη πατά και η αισθητική της παράστασης, που λειτούργησε απολύτως συμπληρωματικά με την απόδοση των ρόλων από την δική μας πλευρά, αυτή των ηθοποιών».
Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη της Βασιλικής Τρουφάκου στο BOVARY.GR πατώντας ΕΔΩ