H καυτή εβδομάδα του Δεκαπεντεύγουστου έχει πέντε δροσερές κωμωδίες, που είναι μεν εκτός του πνεύματος των ημερών, αλλά αρκετές για να καλύψουν κινηματογραφικά όλα τα γούστα.
Στον αντίποδα υπάρχει το ασυνήθιστο ερωτικό δράμα από τη Βενεζουέλα «Από Μακριά».
Έρωτας αλά Καταλανικά Κωμωδία, Ισπανία / 2015
Ocho apellidos catalanes / Spanish Affair 2
Σκηνοθεσία: Εμίλιο Μαρτίνεθ-Λάθαρο
Παίζουν: Ντάνι Ροβίρα, Κάρα Ελεχάλντε, Κλάρα Λάγο, Ρόσα Μαρία Σαρδά, Κάρμεν Μάτσι.
Τι Συμβαίνει:
Ισπανικό love story παρεξηγήσεων, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις αιώνιες ενδοϊσπανικές ιδιαιτερότητες και τις εθνικές αντιπαραθέσεις μεταξύ Βάσκων, Ανδαλουσιανών και Καταλανών.
Ο τοπικισμός του Κόλντο πιάνει κόκκινο, όταν αντιλαμβάνεται ότι η κόρη του θα παντρευτεί έναν ξένο – ακόμα χειρότερα, έναν Καταλανό! Έναν από αυτούς τους ανθρώπους «Που θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο Ισπανούς κι από τους Βάσκους», όπως λέει αγανακτισμένος. Έναν τύπο χίπστερ με μούσι και μοδάτα γυαλιά που τρώει ντιζαϊνάτα φαγητά. Ο Κόλντο μαζεύει όλο του το κουράγιο και περνάει για πρώτη φορά τα βασκικά σύνορα με σκοπό να φτάσει μέχρι τον ισπανικό Νότο για να βρει τον Ράφα, τον πρώην φίλο της Αμάια. Προκειμένου όμως να τον πείσει να διεκδικήσει και πάλι την καρδιά της κόρης του, ο Κόλντο θα χρειαστεί μεγαλοβδομαδιάτικα να τρυπώσει σε μια παραδοσιακή λιτανεία που περιφέρει το άγαλμα της Παρθένου σε όλη τη Σεβίλλη για να τον κάνει να δεχτεί το παράτολμο σχέδιό του (προτού βέβαια συμβεί ένα μικρό ατυχηματάκι και γίνει το άγαλμα κομμάτια). Οι δύο άντρες ξεκινούν για την Χερόνα, όπου ο Ράφα αυτή τη φορά θα προσποιηθεί και πάλι πως είναι ντόπιος, αυτήν τη φορά βέρος Καταλανός, και θα φτάσει μάλιστα να ηγηθεί του νέου εθνικιστικού κινήματος της περιοχής… Και τι δεν θα κάνει ο Ράφα για προκειμένου να ξανακερδίσει την Αμάϊα, γιατί στην πραγματικότητα εξακολουθεί να την αγαπάει όπως την πρώτη μέρα.
Ο «Έρωτας αλά ισπανικά», η μεγαλύτερη κινηματογραφική επιτυχία της Ισπανίας, τώρα έχει και σίκουελ!
Η πιο εμπορική κωμωδία στην ιστορία του ισπανικού σινεμά, με περισσότερους από 10 εκατομμύρια θεατές, ζητούσε μια εξίσου αστεία και ανατρεπτική συνέχεια, κι έτσι ο «Έρωτας αλά καταλανικά» στέλνει το πρωταγωνιστικό τρίο στην Καταλονία, σε νέες εξωφρενικές περιπέτειες.
Από Μακριά Δράμα, Βενεζουέλα / 2015
Desde Allá - From Afar
Σκηνοθεσία: Λορέντζο Βίγκας
Παίζουν: Αλφρέδο Κάστρο, Λουίς Σίλβα.
Τι Συμβαίνει:
Ένα καλλιτεχνικό αλλά όχι και τόσο πειστικό ασυνήθιστο ερωτικό δράμα από τη Βενεζουέλα, του πρωτοεμφανιζόμενου Λορέντζο Βίγκας που κατέκτησε πάντως το μεγάλο βραβείο στο περσινή Μόστρα.
Ο πλούσιος μεσήλικας, Αρμάντο, προσελκύει νεαρούς άντρες στο διαμέρισμα του και, με αντάλλαγμα χρήματα, ζητά από αυτούς να τους κοιτά δίχως να τους αγγίζει. Από μακριά. Επίσης παρακολουθεί από μακριά έναν ηλικιωμένο επιχειρηματία με τον οποίο, όπως δείχνουν τα πράγματα, είχε μια τραυματική σχέση.
Ο Αρμάντο γνωρίζεται με τον νεαρό μικροαπατεώνα Έλντερ. Η πρώτη επαφή του Αρμάντο με τον νεαρό Έλντερ είναι βίαιη, αλλά αυτό δεν αποθαρρύνει τον μοναχικό άντρα. Ο Έλντερ συνεχίζει και επισκέπτεται τον Αρμάντο, λόγω των χρημάτων, αλλά δημιουργείται άθελα τους μια προσωπική σχέση. Το στοιχειωμένο παρελθόν του Αρμάντο όμως τους επισκιάζει και ο Έλντερ τελικά θα κάνει την απόλυτη πράξη στοργής για τον Αρμάντο.
Η ταινία κέρδισε το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2015 και θα παίζεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος στη θερινή αίθουσα.
Μια Αγελάδα στο Παρίσι Κωμωδία, Γαλλία / 2015
Σκηνοθεσία: Μοχάμεντ Χαμιντί
Παίζουν: Φατσάχ Μπουγιαχμέντ, Λαμπερτ Ουίλσον, Τζαμελ Ντεμπούζ.
Τι Συμβαίνει:
Ένα αναπάντεχο, διασκεδαστικό και τρυφερό ταξίδι στη Γαλλία του σήμερα με συνοδοιπόρους έναν καλόψυχο αγρότη και την εκφραστική του αγελάδα.
Στην ταινία του Μοχάμεντ Χαμίντι, ο Φατάχ, ένας τυπικός χωρικός με από την Αλγερία, δεν έχει μάτια παρά μόνο για τη Ζακλίν, την πολυαγαπημένη του αγελάδα.
Ονειρεύεται να την παρουσιάσει στην Αγροτική Έκθεση των Παρισίων και να καταπλήξει τους πάντες με την υπέροχη ομορφιά της.
Από τη στιγμή που λαμβάνει την πολυπόθητη πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση για την οποία όλο το χωριό τον φθονεί απεριόριστα, ο Φατάχ που δεν έχει φύγει ποτέ από το χωριό του, αποφασίζει να περάσει με πλοίο απέναντι στη Μασσαλία και να διασχίσει με τα πόδια ολόκληρη τη Γαλλία με κατεύθυνση τις Βερσαλλίες. Έτσι θα ξεκινήσει μια πορεία προς τη δόξα γι’ αυτόν και την αγελάδα του.
Ένα πρωτότυπο road movie με μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία μέσα από φαινομενικά ανάλαφρες καταστάσεις που συμπυκνώνουν εύστοχα επίκαιρα και διαχρονικά μηνύματα για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τη μοναξιά, την αγάπη και την αλληλεγγύη.
Χωρίς Παιδιά Αισθηματική Κωμωδία, Ισπανία / 2015
Sin Hijos
Σκηνοθεσία: Άριελ Γουίνογκραντ
Παίζουν: Ντιέγκο Περέτι, Μαριμπέλ Βερντού, Γκουανταλούπε Μανέντ.
Τι Συμβαίνει:
Ο Γκαμπριέλ χώρισε πριν από τέσσερα χρόνια. Από τότε η Σόφια, η οκτάχρονη κόρη του είναι το κέντρο της ζωής του. Κατηγορηματικά αντίθετος σε οποιοδήποτε φλερτ ή νέο έρωτα, χαρίζει όλη του την ενέργειά στην κόρη και τη δουλειά του.
Μέχρι τη στιγμή που στην ζωή του θα μπει η Βίκυ μια όμορφη, ανεξάρτητη και γεμάτη αυτοπεποίθηση γυναίκα που στην πρώτη τους συνάντηση, και χωρίς να ξέρει τίποτα για τη ζωή του, του παραθέτει τον μοναδικό της όρο σε οποιαδήποτε νέα γνωριμία: δεν θα κάνει ποτέ σχέση με κάποιον που έχει παιδιά.
Πριν καν το καταλάβει, ο Γκαμπριέλ της αποκρύπτει ότι είναι πατέρας, ξεκινώντας ένα καθημερινό «μαρτύριο» ψεμάτων και ελιγμών προκειμένου να μην τη χάσει από τη ζωή του.
Στην ταινία πρωταγωνιστεί η Μαριμπέλ Βερντού, την οποία γνωρίσαμε στις ταινίες, «Ο Λαβύρινος του Πάνα», «Θέλω και την Μαμά σου».
Ραντεβού στην Ελλάδα Κωμωδία, Ελλάδα / 2015
Highway to Hellas
Σκηνοθεσία: Ααρον Λήμαν
Παίζουν: Κριστόφ Μαρία Χέμπστ, Αδάμ Μπουσδούκος, Ακύλλας Καραζήσης, Χρήστος Βαλαβανίδης, Γιώργος Κοτανίδης, Ερρίκος Λίτσης, Γεωργία Τσαγκαράκη, Κλεοπάτρα Μάρκου.
Τι Συμβαίνει:
Σύγχρονη φαρσική κωμωδία για τα μνημονιακά δεινά της χώρας μας.
Το κρυφτούλι των Ελλήνων απέναντι στις ευρωπαϊκές υποσχέσεις τους…
Ο Jörg είναι υπάλληλος μιας τράπεζας, της Munich AVA Βank, και φθάνει στο ελληνικό νησί «Παλλαδίκι» για να ελέγξει κάποια δάνεια που δόθηκαν παλαιότερα στον δήμο του νησιού.
Υποψιάζεται ότι ο ηλεκτρικός σταθμός και το νοσοκομείο που δόθηκαν ως εγγυήσεις δεν υπάρχουν καν.
Φυσικά οι Έλληνες δεν είναι ανόητοι: Ο Jörg συνοδεύεται συνεχώς από έναν πονηρό ελληνογερμανό τον Πάνο που φροντίζει ώστε οι έρευνες του Γερμανού να εμποδίζονται συνεχώς. Έτσι μία Οδύσσεια ξεκινάει για τον Jörg ο οποίος είναι μόνος του απέναντι σε ένα ολόκληρο νησί.
Όμως όσο οι μέρες περνούν και γνωρίζει τον τόπο και τους κατοίκους του, τόσο συνειδητοποιεί πόσο καθοριστικός θα είναι ο ρόλος του στο μέλλον αυτών των ανθρώπων και αναρωτιέται σε ποιον αξίζει περισσότερο να σωθεί: στην τράπεζα ή στο όμορφο ελληνικό νησί με τους εγκάρδιους κατοίκους;
Ο Ιδιωτικός Βίος του Μαξουελ Σιμ Κωμωδία, Γαλλία / 2015
La Vie Tres Privee de Monsieur Sim
Σκηνοθεσία: Μισέλ Λεκλέρ
Παίζουν: Ζαν Πιερ Μπακρί, Βαλέρια Γκολίνο, Ματιέ Αμαρλικ.
Τι Συμβαίνει:
Χαριτωμένη κωμωδία από τη Γαλλία με τον Ζαν Πιέρ Μπακρί.
Ο Μάξουελ Σιμ έχει πιάσει πάτο! Ο πατέρας του τον έχει αποκληρώσει, η γυναίκα του τον χώρισε, με την κόρη του δεν μπορεί να συννενοηθεί, ενώ συνειδητοποιεί ότι παρόλο που έχει 47 φίλους στο Facebook, δεν έχει κανέναν με τον οποίο μπορεί να μοιραστεί το πρόβλημα του.
Κάπου εκεί, δέχεται μια επαγγελματική πρόταση, να γίνει πωλητής και να πρέπει να οδηγήσει κατά μήκος όλη τη νότια Γαλλία.
Με καλή πρόθεση, ανοικτό μυαλό και μια φιλική φωνή στο GPS του αυτοκινήτου, το ταξίδι του Μάξουελ σύντομα θα πάρει μια λάθος στροφή, όχι μόνο αυτή του δρόμου, αλλά και της δικής του προσωπικής «οδύσσειας».
Από τον δημιουργό της επιτυχίας «Πες μου το όνομα σου», Μισέλ Λεκλέρ μια αιχμηρή πανέξυπνη και απολαυστική κωμωδία, βασισμένη στο παγκόσμιο best seller του Τζόναθαν Κόου.
Ο σκηνοθέτης Μισέλ Λεκλέρ επιμένει στη κοινωνική διάσταση της ιστορίας και μιλάει και για τη σύγχρονη μοναξιά.
Στη ταινία ο Σιμ χρησιμοποιεί τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας.
Μιλάει στο Facebook, στο Skype, είναι συνέχεια συνδεδεμένος. Ζούμε σε μια εποχή με άπειρα μέσα επικοινωνίας, και παραδόξως, φαίνεται ότι αυτό ευνοεί την απομόνωση των ανθρώπων.
Ο πρωταγωνιστής είναι απέραντα μόνος, σαν τον θαλασσοπόρο στη μέση του ωκεανού, ο οποίος δεν είχε κανένα μέσο επικοινωνίας.
Ο Λεκλέρ υποστηρίζει πως είμαστε όλοι σε έναν ωκεανό επικοινωνίας, αλλά βρισκόμαστε μόνοι μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μας.
Ο Σιμ επίσης έχει εμμονή με τις μάρκες. Νιώθει ασφάλεια να βρίσκει τις ίδιες μάρκες όπου κι αν πάει, το ίδιο μενού στις αλυσίδες εστιατορίων, το ίδιο δωμάτιο στις αλυσίδες ξενοδοχείων. Βρισκόμαστε στο ίδιο μέρος, όσα χιλιόμετρα κι αν διανύσουμε. Ο κόσμος μοιάζει με ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο.
Καλογυρισμένη κοινωνική κωμωδία με αρκετές απλοποιήσεις και με έναν διδακτισμό που ορισμένες φορές ενοχλεί.
Το θαυμα του Μαρσελίνο, Δράμα, Ισπανία / 1955
Marcelino Pan y Vino
Σκηνοθεσία: Λαντισλάο Βάιντα
Παίζουν: Ραφαέλ Ρεβέγιες, Αντόνιο Βίκο, Χουάν Κάλβο, Χοσέ Μάρκο Νταβώ.
Τι Συμβαίνει:
Σε μια επαρχιακή πόλη της Ισπανίας, λίγο μετά την εκδίωξη των Γάλλων κατακτητών, ένα σχεδόν κατεστραμμένο κάστρο του Μεσαίωνα παραχωρείται από τον Δήμαρχο της περιοχής σε τρεις μοναχούς.
Με τη βοήθεια των πιστών το κάστρο ανοικοδομείται με μια μορφή που θυμίζει τις δόξες του και έρχονται ακόμα εννέα μοναχοί.
Μια μέρα ο φύλακας βρίσκει στην πόρτα του Μοναστηριού ένα μωρό. Η παρουσία του γίνεται για τους μοναχούς μια ευχάριστη έκπληξη έτσι το βαφτίζουν Μαρσελίνο –προς τιμήν του Αγίου που γιόρταζε εκείνη τη μέρα. Το μικρό παιδί αποσπά το χρόνο τους σε σημείο που πολλές από τις αρμοδιότητές τους μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Ψάχνουν για τους γονείς του ή για μια θετή οικογένεια, μα στο τέλος αναγκάζονται –με κρυφή χαρά- να κρατήσουν το παιδί και να το μεγαλώσουν.
Πέντε χρόνια αργότερα, ο Μαρσελίνο είναι πια ένα γλυκό παιδί μα σκανταλιάρικο που γεμίζει την καθημερινότητα με μπελάδες. Η έλλειψη της μητέρας είναι εμφανής και γίνεται εξίσου και στα μάτια του όταν γνωρίζει τη μητέρα ενός άλλου παιδιού.
Οι μοναχοί προβληματίζονται με την άτακτη συμπεριφορά του και αποφασίζουν να του επιβάλλουν μια απαγόρευση, αφού ως τότε του επέτρεπαν να κάνει τα πάντα, και ίσως να τον κακόμαθαν με την αγάπη τους. Η απαγόρευση φαντάζει εντελώς αθώα: υπάρχει αυτή η παλιά σοφίτα, και την οποία ο Μαρσελίνο απαγορεύεται να πλησιάσει.
Για να αποτρέψουν το παιδί να παραβιάσει την απαγόρευση, σκαρφίζονται την ιστορία ενός «μπαμπούλα». Όμως τίποτα δε μπορεί να σταματήσει ένα παιδί. Η περιέργεια κυριεύει τον Μαρσελίνο, ο οποίος θα ανέβει και θα εισβάλλει στη σοφίτα. Εκεί θα ανακαλύψει με τη φαντασία του την ζωντανή εικόνα του Χριστού. Οι μοναχοί, παρακολουθούν το παιδί κι από εκεί και πέρα, μπροστά στα έκπληκτα μάτια τους, ξετυλίγεται το «θαύμα του Μαρσελίνο».
Η ιδέα του παιδιού που έχει την πνευματική δύναμη να αλλάζει τους ανθρώπους γύρω του, είναι κάτι που ο σκηνοθέτης διαχειρίζεται με μοναδική λεπτότητα και ευσέβεια.
Το φιλμ αποτέλεσε το ορόσημο στην βιομηχανία του μελοδραματικού κινηματογράφου της Ευρώπης κι έχει βραβευτεί στις Κάννες το 1955, ενώ έχει κατακτήσει και την Ασημένια Άρκτο στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Βερολίνο.
The Man Who Lies Δράμα, Γαλλία / 1968
Σκηνοθεσία: Αλέν Ρομπ - Γκριγιέ
Παίζουν: Ζαν Λουί Τρεντινιάν
Τι Συμβαίνει:
Στο "THE MAN WHO LIES" o Αλέν Ρομπ Γκριγιέ, αφηγείται την ιστορία ενός άντρα που φτάνει με τα πόδια σε μία περιοχή χτυπημένη από τους πρόσφατους πολέμους, ενός άντρα που δεν γνωρίζει κανείς. Σταματά σε ένα πανδοχείο ακούγοντας τις συζητήσεις ανάμεσα στους κατοίκους της περιοχής που αφορούν μία τοπική υπόθεση: Η αναμενόμενη επιστροφή ενός κάποιου Ζαν τοπικού ήρωα, αντάρτη της Αντίστασης.
Ο άγνωστος ξαναβρίσκει την κατοικία αυτού του μυστηριώδους ήρωα, ένα μεγάλο σπίτι χτυπημένο από την εγκατάλειψη, το οποίο κατοικείται από την αδερφή και τη σύζυγο του Ζαν καθώς επίσης και από την υπηρέτρια. αυτές οι τρείς γυναίκες περιτριγυρίζονται από πορτραίτα του εξαφανισθέντος.
Ο άνδρας με το κουστούμι, που αυτοαποκαλείται Μπορίς, ή «Ουκρανός», εκτός από Ζαν, καταλήγει στο κάστρο όπου ζει η οικογένεια του πραγματικού Ζαν, περιπλανάται στους διαδρόμους του κάστρου και συνομιλεί με τους παράξενους κατοίκους του...
Ο ελκυστικός άγνωστος, παρουσιάζεται μέ εναν τρόπο γοητευτικό, τον ακούνε τον πιστεύουν σε ότι και να πει ακόμη κι αν αυτά που λέει είναι αλληλοαντικρουόμενα....
Ο Jean-Louis Trintignant είναι εκπληκτικός στην ερμηνεία του. Μιλάει λίγο, αλλά η κάθε κίνησή του, ο κάθε μορφασμός του κρύβει μια ολόκληρη ιστορία με δικό της παρελθόν, παρόν και μέλλον
Ο Γκριγιέ άρχισε να ασχολείται με ταινίες μετά την πρώτη κινηματογραφική συνεργασία του με τον Αλέν Ρενέ το 1961.
Ήταν η στιγμή που ένας σεναριογράφος κι ένας σκηνοθέτης κάτω από τον αέρα του nouvelle vague της εποχής, έδωσαν πνοή στο αριστούργημα που ονομάστηκε «Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ» που ήταν μια ταινία ορόσημο για τον μοντέρνο Κινηματογράφο.
Ο Γκριγιέ είχε παραδεχτεί πως οι χαρακτήρες ήταν πολύ επηρεασμένοι από τον ίδιο, πολλές φορές ταυτισμένοι. Σε συνέντευξή του είχε πει πως στο βιβλίο του “The Voyers” του 1955, η μόνη διαφορά που είχε από τον χαρακτήρα του ήταν πως δεν είχε σκοτώσει τη γυναίκα. «Ένας ψυχοθεραπευτής μου είχε πει πως θα ήταν χρήσιμο να γράψω το διήγημα ώστε να μη προβώ στον φόνο» είχε πει χαρακτηριστικά.
Το The Man Who Lies έλαβε σειρά τιμητικών διακρίσεων στο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου (1968). Ο Αλέν Ρομπ Γκριγιέ, έλαβε την Χρυσή Πλάκα και στον Jean-Louis Trintignant απονεμήθηκε η Ασημένια Άρκτος.