Οι κωμωδίες παίρνουν το πάνω χέρι στις καλοκαιρινές οθόνες αυτή την εβδομάδα. Σε αντιστάθμισμα κυκλοφορεί ένα ακόμα υποδειγματικό Ισπανικό θρίλερ που έχει κάνει αίσθηση με την αγωνιώδη πλοκή του, ένας Βιμ Βέντερς και το αριστούργημα του Αντρέι Βάϊντα «Το Δάσος με τις Σημύδες» σε επανέκδοση.
Ghostbusters /Κωμωδία/ΗΠΑ/2016
- Σκηνοθεσία: Πολ Φέιγκ
- Παίζουν: Μελίσα Μακάρθι, Κρίστεν Γουίγκ, Λέσλι Τζόουνς, Κέιτ Μακίνον, Κρις Χέμσγουορθ, Μπιλ Μάρεϊ, Σιγκούρνι Γουίβερ, Ελίζαμπεθ Πέρκινς, Σέσιλι Στρονγκ, Άνι Ποτς, Νταν Άικροϊντ, Έρνι Χάντσον
Τι Συμβαίνει
Who you gonna call? Ghostbusters, η θρυλική cult ταινία του Ράιτμαν που σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία στη δεκαετία του 80 και αγαπήθηκε όσο λίγες από το κοινό όλου του πλανήτη, αποκτά επιτέλους το reboot που της αξίζει. Αυτή τη φορά, πρωταγωνιστούν τέσσερις απίθανες γυναίκες κωμικοί ηθοποιοί με προϋπηρεσία στο Saturday Night Live και πολλές από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες των τελευταίων ετών. Πρόκειται για τις Μελίσα Μακάρθι, Λέσλι Τζόουνς, Κέιτ Μακίνον και Kρίστεν Γουιγκ σε επικίνδυνες…φαντασμαγορικές αποστολές, καθώς και τον Κρις Χέμσγουόρθ σε έναν απρόσμενα κωμικό ρόλο. Στην ομάδα τους και μια καινούρια γενιά φαντασμάτων.
Στην υπόθεση τώρα: Η Eριν Γκίλμπερτ (Κρίστεν Γουίγκ) και η Έιμπι Γιέητς (Μελίσα Μακάρθι) υπήρξαν κάποτε ένα άσημο συγγραφικό δίδυμο, με μοναδικό δείγμα δουλειάς ένα βιβλίο το οποίο υποστήριζε ότι τα φαντάσματα ήταν υπαρκτά. Μερικά χρόνια αργότερα, η Gilbert καταφέρνει να γίνει καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Columbia, αλλά το βιβλίο της έρχεται στην επιφάνεια και την κάνει τον περίγελο της ακαδημαϊκής κοινότητας. Όταν όμως τα φαντάσματα εισβάλλουν στο Μανχάταν, είναι η παρέα της Γκίλμπερτ και της Γιέητς που θα αναλάβει δράση!
Μετά από 30 χρόνια αναμονής, οι Ghostbusters επιστρέφουν με μια ολοκαίνουργια ομάδα πανέτοιμη για νέες περιπέτειες. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο, Πώλ Φέιγκ, υπεύθυνος για μερικές από τις πιο αξέχαστες κωμωδίες των τελευταίων ετών, όπως το «Τhe Heat”.
“Όταν πρωτοβγήκε το Ghostbusters, είχα πάθει την πλάκα μου. Τη λάτρεψα αυτήν την ταινία” σχολιάζει ο Φέιγκ. “Ο αντίκτυπος που είχε η ταινία στο κοινό ήταν τεράστιος, εξωπραγματικός. Όλος ο κόσμος, συμπεριλαμβανομένου και εμού, ξετρελαθήκαμε. Δεν ήταν μόνο ότι η ταινία ήταν τρομερά αστεία. Μιλάμε για την καλύτερη dream team κωμικών ηθοποιών που έγινε ποτέ: Bill Murray, Dan Aykroyd, Harold Ramis και Ernie Hudson”, καταλήγει ο σκηνοθέτης.
Τα Γκόστμπάστερς επιστρέφουν με νέους χαριτωμένους θηλυκούς χαρακτήρες αλλά με την παλιά περίεργη αύρα και την απίστευτη πράσινη γλίτσα για ένα δεύτερο γύρο γέλιου!
Ποιός Κλέβει Ποιον /Θριλερ/Ισπανία/2016
- Cien anos de perdon
- Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Καλπαρσόσο
- Παίζουν: Λούις Τόσαρ, Ροντρίγκο Ντε Λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο, Χοσέ Κορονάδο
Τι Συμβαίνει
Εξαιρετικό Ισπανικό αστυνομικό θρίλερ γεμάτο αγωνιώδη ένταση. Με μια σταθερή αφηγηματική δομή και ένα αιχμηρό πολιτικό σχόλιο.
Ένα βροχερό πρωί. Έξι ένοπλοι άνδρες, μεταμφιεσμένοι, επιτίθενται σε μια τράπεζα στη Βαλένθια. Με αρχηγό έναν κλέφτη, με το παρατσούκλι Ο Ουρουγουανός, η αποστολή της ομάδας φαίνεται απλή και ξεκάθαρη: να αδειάσουν όσα περισσότερα χρηματοκιβώτια μπορέσουν και να το σκάσουν. Ωστόσο όλα θα περιπλεχθούν, όταν η διευθύντρια της τράπεζας αποκαλύψει ένα μυστικό κρυμμένο σε ένα από τα χρηματοκιβώτια.
Οι ληστές της ταινίας περνώντας την πόρτα της τράπεζας, περνούν ταυτόχρονα και σε μια άλλη διάσταση. Και αυτό επειδή η τράπεζα κρύβει στα έγκατά της πολλά περισσότερα από ό, τι χρήματα. Και δεν υπάρχει κανείς που να το γνωρίζει καλύτερα αυτό, από την διευθύντρια του υποκαταστήματος. Είναι αυτή που ανοίγει το κουτί της Πανδώρας, το οποίο βρίσκεται στις θυρίδες υψηλής ασφάλειας της τράπεζας.
Ποιος είναι ο ένοχος; Ποιος ληστεύει ποιον; Ποιος εμπλέκεται και ποιος είναι το κορόιδο σ’ αυτή την ιστορία; Όλα τα άτομα που εμφανίζονται στην ταινία, έχουν κάτι να κρύψουν.
Ο σκηνοθέτης Ντανιέλ Καλπαρσόρο ερεύνησε και άντλησε έμπνευση από ιστορικές ληστείες που είχαν συμβεί ανά τον κόσμο, αλλά και κάποιες που έλαβαν χώρα στην Αργεντινή και έτσι αποφάσισε ότι ήθελε οι κλέφτες να μιλούν ισπανικά. Η ταινία συνδυάζει πολλά πραγματικά και φανταστικά στοιχεία της κινηματογραφικής κουλτούρας των ταινιών ληστείας
Το «Ποιος Κλέβει Ποιον;» είναι μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη ισπανική επιτυχία της χρονιάς.
Μαμάδες με κακή Διαγωγή /Κωμωδία/ΗΠΑ/2016
- Bad Moms
- Σκηνοθεσία: Τζον Λούκας, Σκοτ Μουρ
- Παίζουν: Μίλα Κούνις, Κρίστεν Μπελ, Κάθριν Χαν, Κριστίνα Άπλγκεϊτ, Τζάντα Πίνκετ Σμιθ.
Τι Συμβαίνει
Το να είσαι υποδειγματική μαμά είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο όταν δεν είσαι φτιαγμένη γι αυτό το ρόλο!
Έτσι η Έιμι που προσπαθεί ακατάπαυστα να είναι μια καλή μαμά χωρίς ποτέ να το καταφέρνει, κάποια στιγμή θα προσπαθήσει να σπάσει τα δεσμά της.
Έχοντας φτάσει στα όριά της προσπαθώντας να διατηρήσει τα πάντα στην εντέλεια, μια εξαντλημένη μητέρα ενώνει τις δυνάμεις της με δύο άλλες στρεσαρισμένες μανάδες για μια αποστολή, που έχει στόχο να τις απελευθερώσει. Αποτέλεσμα; Μία γερή δόση ξέφρενης διασκέδασης, κραιπάλης και απαγορευμένων απολαύσεων, που τις φέρνει σε τροχιά σύγκρουσης με την καθώς πρέπει επικεφαλής του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Οι σεναριογράφοι Τζον Λούκας και Σκοτ Μουρ, μετά την μεγάλη επιτυχία τους με το «The Hangover», αποφασίζουν να ασχοληθούν με τον «παρεξηγημένο» ρόλο της μαμάς.
Τρεις -πολύ διαφορετικές μεταξύ τους- γυναίκες, με τα βάρη της μητρότητας να τις εξαντλούν καθημερινά, βλέπουν τους κόπους τους να παραγνωρίζονται από το περιβάλλον τους και εξοργίζονται. Θα αποφασίσουν να αφήσουν οποιαδήποτε υποχρέωση και να αρχίσουν μία ξέφρενη καθημερινότητα, ελεύθερες να απολαύσουν την κάθε τους ημέρα!
Οι δοκιμαστικές προβολές της ταινίας λίγο πριν την έξοδο της στις ΗΠΑ, απέσπασαν καλές κριτικές χάρις κυρίως τη χημεία μεταξύ των τριών πρωταγωνιστριών (Μίλα Κούνις, Κρίστεν Μπελ, Κάθριν Χαν), αλλά και το ενήλικο χιούμορ που διατρέχει το σενάριο.
Ηρωίδες έξω από τα συνηθισμένα προσπαθούν να αντιδράσουν συνηθισμένα…
H Μαγκι Έχει Σχέδιο /Κωμωδία/ΗΠΑ/2015
- Maggie’s Plan
- Σκηνοθεσία: Ρεμπέκα Μίλερ
- Παίζουν: Γκρέτα Γκέργουικ, Ίθαν Χοκ, Τζούλιαν Μουρ, Μπιλ Χέιντερ, Μάγια Ρούντολφ, Τράβις Φάιμελ
Τι Συμβαίνει
Το να έχεις σχέση με έναν παντρεμένο δεν είναι δύσκολο. Το δύσκολο είναι να προσπαθείς να συνεννοηθείς και με τη γυναίκα του! Πρόκειται για την πέμπτη ταινία της Μίλλερ, μια συμπαθητική κομεντί, που είναι χαριτωμένα ακατάστατη μέσα στο έξυπνο νεοϋορκέζικο χιούμορ της!
Η Μάγκι Χάρντιν (Γκρέτα Γκέργουικ) είναι μια δραστήρια Νεοϋορκέζα που εργάζεται στο πρωτοποριακό πανεπιστήμιο New School και στα τριάντα της ψάχνει για την αγάπη, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Πιστεύει πως ξέρει τι θέλει απ τη ζωή και προσπαθεί κάθε φορά να το πάρει…
Κάποια στιγμή αποφασίζει να αποκτήσει παιδί με κάποιο δότη σπέρματος. Όμως τα πράγματα θα μπλεχτούν κάπως όταν θα ερωτευτεί για πρώτη φορά στη ζωή της τον Τζον Χάρντινγκ (Ίθαν Χοκ), έναν καθηγητή ανθρωπολογίας που προσπαθεί να κάνει καριέρα συγγραφέα, ο οποίος είναι σε έναν δύσκολο γάμο με την Τζιορτζέτ Νοργκάρντ (Τζούλιαν Μουρ), μια ευφυέστατη Δανή ακαδημαϊκό. Πλαισιωμένη από τους εκκεντρικούς κολλητούς της Tόνι (Μπιλ Χέιντερ) και Φελίτσια (Μάγια Ρούντολφ), η Mάγκι καθηλώνεται σε ένα νευρωσικό ερωτικό τρίγωνο με τον Τζον και τη Τζιορτζετ, που μπλέκει τις ζωές τους και τους συνδέει με παράξενους και αστείους καινούριους τρόπους.
H Μάγκι που νόμισε πως όλα τα ήξερε, θα μάθει από πρώτο χέρι ότι καμία φορά το πεπρωμένο θέλει να το αφήνεις και λίγο ήσυχο…
Mια λαμπερή κομεντί που βλέπεται ευχάριστα όχι τόσο για την χιουμοριστική υπόθεσή της, όσο για την έξυπνη και αρμονική παρουσία των πρωταγωνιστών της. Αυτό βέβαια οφείλεται στον τρόπο που “έστησε” τους ηθοποιούς της η σκηνοθέτιδα Ρεμπέκα Μίλλερ που είναι κόρη του γνωστού συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ.
Που πάω Θεέ μου; /Κωμωδία/Ιταλία/2016
- Quo vado?
- Σκηνοθεσία: Τζενάρο ΝουνζιάντεΠαίζουν : Τσέκο Ζαλόνε, Ελεονόρα Τζιοβανάρντι, Μαουρίτσιο Μικέλι, Σόνια Μπεργκαμάστο
Τι Συμβαίνει
Το ότι το Δημόσιο είναι η κινητήριος δύναμις της μεσογειακής οικονομίας είναι φυσικά δεδομένο. Χιλιάδες βολεμένοι δημόσιοι υπάλληλοι ζουν μέσα στις σφραγίδες και βλέπουν με αδημονία κάθε μέρα του ρολογιού τους δείκτες να δείξουν τρεις το μεσημέρι. Η ώρα της απελευθέρωσης!
Ζουν όμορφα, χωρίς πολλές απαιτήσεις από τη ζωή, έχοντας κατακτήσει το νόημα της μακροζωίας. Ένας απ αυτούς είναι και ο Κέκο που του αρέσει να είναι ένας καθημερινός δημόσιος υπάλληλος.
Ο Κέκο από μικρό παιδί ονειρευόταν να γίνει δημόσιος υπάλληλος και το κατάφερε! Τώρα ζει μια άνετη ζωή απολαμβάνοντας τα προνόμια του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του. Η περίφημη κινητικότητα! Ο Κεκό θα δεχθεί κάθε είδους μετάθεση προκειμένου να μην παραιτηθεί απ΄την θέση του και χάσει την ήσυχη κι ενάρετη ζωή του.
Μέχρι που θα έφτανε λοιπόν ένας δημόσιος υπάλληλος για να μην χάσει την θέση του; Ως την άκρη του κόσμου!
Η φαρσική αυτή κωμωδία είναι box office champion για την Ιταλία και αυτό είναι μια ακόμα ένδειξη για την δύναμη της δημοσιουπαλληλίας στην γείτονα και όχι μόνο. Η ταινία είναι μια επιδερμική κι ανάλαφρη κωμική σάτιρα πάνω σ’ αυτόν τον τρόπο ζωής που τελευταίως προσπαθεί να ξεριζώσει ο Ματέο Ρέντσι.
Η Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτυ/Δράμα/Δ.Γερμανία/1972
- Angst des Tormanns beim Elfmeter
- Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς
- Παίζουν: Άρθουρ Μπράους, Κάι Φίσερ, Έρικα Πλούχαρ, Λίμπγκαρτ Σβαρτζ
Τι Συμβαίνει
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Βιμ Βέντερς. Ο τερματοφύλακας Γιόζεφ Μπλοκ “τρώει” ένα γκολ, κατά τη διάρκεια ενός εκτός έδρας παιχνιδιού και μετά από καυγά με τον διαιτητή αποβάλλεται. Φεύγοντας από το γήπεδο, ξεκινά μια άσκοπη περιπλάνηση στη ξένη πόλη. Περνάει την ώρα του σε έναν κινηματογράφο και το βράδυ κοιμάται με την ταμία. Το επόμενο πρωί και χωρίς κανέναν προφανή λόγο τη δολοφονεί. Μόνος ξανά, θα κατευθυνθεί προς την επαρχιακή πόλη που κατοικεί η πρώην κοπέλα του.
Μια ταινία που μεταφορικά προσπαθεί να περιγράψει τα νεανικά αδιέξοδα των Γερμανών της ταραγμένης δεκαετίας του 70.
Ο Βιμ Βέντερς, ο οποίος υπεραγαπά τον Αμερικανικό κινηματογράφο, δανείζεται την αισθητική των ταινιών του Χίτσκοκ στοχαζόμενος πάνω το πορτραίτο ενός νεαρου εγκληματία, δίνοντας μια από τις πιο ειλικρινείς απεικονίσεις ενός τέτοιου χαρακτήρα στον κινηματογράφο. Η Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Αυστριακού συγγραφέα και σεναριογράφου Πέτερ Χάντκε και αποτελεί την αφετηρία μιας συνεργασίας χρόνων ανάμεσα στον σκηνοθέτη, τον καμεραμάν Robby Müller και τον Peter Przygodda που κάνει το μοντάζ.
Η ταινία που παίζεται σε αποκατεστημένη έκδοση / Remastered έχει αποσπάσει το βραβείο Fipresci στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας 1972.
Το Δάσος με τις Σημύδες/Δράμα/Πολωνία/1970
- Brzezina
- Σκηνοθεσία: Αντρέι Βάιντα
- Παίζουν: Ντανιελ Ολμπρίτσκι, Ολγκιερντ Λουκάσεβιτς, Εμίλια Κράκοβσκ.
Τι Συμβαίνει
Τα γεγονότα της ταινίας διαδραματίζονται στις αρχές του 20ου αιώνα, στο χαμένο στο δάσος με τις σημύδες σπίτι του Μπολεσλάβ.
Ο δασοφύλακας Μπολεσλάβ (Ντανιελ Ολμπρίτσκι) είναι ένας υγιής, δυνατός άντρας που έχασε τη θέλησή του για ζωή μετά το θάνατο της συζύγου του. Αυτό έχει αντίκτυπο στην κόρη του Όλα. Μία εφιαλτική κούκλα με ξεσκισμένο πρόσωπο πιθανόν, το μόνο παιχνίδι του κοριτσιού αποτελεί τρομακτικό σύμβολο της παιδικής της ηλικίας. Ο αδελφός του Στανισλάβ (Ολγκιερντ Λουκάσεβιτς) είναι το αντίθετο του Μπολεσλάβ – ενθουσιώδης και γεμάτος χαρά, θέλει να χαρεί τη ζωή σε όλες της τις διαστάσεις. Αργότερα μαθαίνουμε την αιτία αυτής της ευφορίας. Πάσχει από φυματίωση στο τελευταίο στάδιο και τώρα περνά μία πρόσκαιρη περίοδο ανάκαμψης. Ήρθε από ένα ελβετικό σανατόριο στην κατοικία του αδερφού του, μόνο και μόνο για να πεθάνει.
Παραδόξως, η εμφάνιση του αδερφού αναζωογονεί την σκοτεινή οικία του Μπολεσλάβ. Η γοητεία της απελπισίας του Στανισλαβ και η δίψα του για τη ζωή έρχονται σε αντίθεση με την πνευματική νάρκη του Μπόλεσλαβ. Έτσι, αρχίζει μια υποσυνείδητη συναισθηματική αντιπαλότητα ανάμεσα στα δυο αδέρφια...
Ο Στανισλάβ παίζει πιάνο, παίζει με την μοναχική Όλα κι ερωτεύεται την αισθησιακή αγρότισσα Μαλίνα αρραβωνιαστικιά του τοπικού πυγμάχου. Από την αρχή όμως, αυτός ο τεράστιος πόθος του για ζωή είναι σημαδεμένος από την σκιά του θανάτου. Το ωχρό πρόσωπο του άρρωστου άνδρα αποκαλύπτει μία θανάσιμη αρρώστια, το μεγάλο του χαμόγελο καλύπτεται από μία γκριμάτσα μυστηριώδους μάσκας και το λεπτό του σώμα μοιάζει αξιολύπητο όταν συγκρίνεται με τα μπράτσα του ξυλοκόπου Μίχαλ.
Παρουσιάζοντας την αργή διαδικασία του θανάτου, ο Βάϊντα δεν κάνει μία απαισιόδοξη ταινία γεμάτη πόνο και λύπη. Ο θάνατος του Στανισλάβ εγγράφεται στον αέναο κύκλο της ζωής αλλά και της φύσης. “Το Δάσος με τις Σημύδες” αρχίζει μέσα σ’ ένα σκοτεινό και χιονισμένο τοπίο αλλά καθώς η ιστορία εξελίσσεται, ο χειμώνας αντικαθίσταται από μία όμορφη ανθούσα άνοιξη. Η φύση πεθαίνει με την ίδια της την αναγέννηση, φέρνοντας μία νέα εποχή. Μετά τον θάνατο του Στανισλάβ, ο Μπολεσλάβ αναζωογονείται έχοντας ξανά ενδιαφέρον για την ζωή. Όλος ο συμβολισμός της αναγέννησης συμπίπτει με τη δράση να λαμβάνει χώρα την περίοδο κοντά στο Πάσχα.
Οι ταινίες που βασίζονται στα πεζογραφήματα του Γιαροσλαβ Ιβάσκιεβιτς κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην φιλμογραφία του Βάϊντα.“Στο Δάσος με τις Σημύδες», τις “Δεσποινίδες του Βίλκο” και την “Γλυκιά Έξαψη”, εμφανίζεται ένας λιγότερο γνωστός Βάϊντα, ήσυχος, ιμπρεσιονιστής, εστιάζοντας στην φύση, γεμάτος από μελαγχολικό στοχασμό, στο πέρασμα του χρόνου.
Πρόκειται για μια ταινία για τον έρωτα και τον θάνατο, η ατμόσφαιρα της οποίας θυμίζει τον ψυχολογικό κινηματογράφο του Μπέργκμαν. Ο Βάιντα γύρισε μια σκληρή, εκφραστική, μεστή μεταφορών αλλά συνάμα ντελικάτη ταινία για την ομορφιά της ανθρώπινης ψυχής.