Εντονη κριτική ασκεί ο ΣΕΒ στην κυβέρνηση για το θεσμικό πλαίσιο που προωθεί για τα μέσα ενημέρωσης.
Σύμφωνα με τον σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών το νομοσχέδιο για τη διάθεση του διαφημιστικού χρόνου αλλά και νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες πλήττουν την ελευθερία των συναλλαγών και τον ελεύθερο ανταγωνισμό.
Οπως αναφέρει το εβδομαδιαίο δελτίο του ΣΕΒ για την ελληνική οικονομία το νομοσχέδιο για τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου αποτελεί ελληνική πατέντα πάνω σε τεχνολογίες αιχμής που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ για την αγορά και τη διανομή διαφημίσεων έναντι τηλεοπτικού περιεχομένου, μέσω μιας τεχνολογικά αυτοματοποιημένης και βασισμένης σε ψηφιακά δεδομένα πλατφόρμας (Programming TV) που διακινούνται μέσω Διαδικτύου, κινητών, τηλεόρασης και καλωδιακών δικτύων.
Η μεταφορά της στην ελληνική πραγματικότητα και η επιβολή της διά νόμου και όχι μέσα από διεργασίες ιδιωτικοοικονομικού χαρακτήρα είναι προσχηματικές και παραβιάζουν τη συνταγματική αρχή της οικονομικής ελευθερίας.
Παράλληλα ο ΣΕΒ προσθέτει ότι, όπως και με τον νόμο για την αδειοδότηση περιορισμένου αριθμού τηλεοπτικών σταθμών λειτουργούντων σε καθεστώς ελεγχόμενου ανταγωνισμού και προκαθορισμένου κόστους, έτσι και με το νομοσχέδιο για τη διάθεση διαφημιστικού χρόνου πλήττεται η ελευθερία των συναλλαγών και ο ελεύθερος ανταγωνισμός.
Εκτιμά επίσης ότι και οι δύο νόμοι αργά ή γρήγορα είναι πιθανόν να κριθούν αντισυνταγματικοί, επισημαίνοντας ότι η αναστάτωση που προκαλείται στην αγορά είναι ανεπίτρεπτη.