Οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ιταλίας αναμένεται να κάνουν προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές του Reuters, οι οποίες θεωρούν λιγότερο πιθανή αντίστοιχη κίνηση από τη ρωσική RZD.
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο επισημαίνει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις, που αποτελούν βασικό μέρος των ελληνικών προγραμμάτων από το 2010, έχουν αποφέρει μόλις 3 δισ. ευρώ έως τώρα, πολύ μακριά από τον στόχο των 50 δισ., «εν μέσω πολιτικών αντιστάσεων, γραφειοκρατικών προβλημάτων και συνδικαλιστικών αντιδράσεων».
Οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία συντήρησης ROSCO πρέπει να κατατεθούν έως το απόγευμα της Τετάρτης. Τον Απρίλιο, εξέφρασαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, η RZD και η ελληνική κατασκευαστική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Πηγές που έχουν γνώση της διαδικασίας, δήλωσαν στο Reuters ότι οι Ιταλοί πιθανότατα θα υποβάλλουν μία δεσμευτική προσφορά έως την Τετάρτη, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο αν θα πράξουν το ίδιο και οι Ρώσοι. Οι τελευταίοι, αναφέρει το δημοσίευμα, δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα δραστήριοι στη διαδικασία σύμφωνα με μία από τις πηγές, ενώ η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ δεν έχει πάρει μέρος με τη δέουσα επιμέλεια, οπότε θεωρείται απίθανο να κάνει προσφορά.
«Νομίζω ότι οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», ανέφερε η πηγή στο Reuters.
Η κυβέρνηση, σημειώνει το δημοσίευμα, δεν έχει αποκαλύψει τι ελπίζει να αντλήσει από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά πηγές κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι το ποσό αναμένεται περίπου στα 50 εκατ. ευρώ, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO μαζί. Αν δεν πωληθεί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιχορηγήσεων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αναφέρει ακόμη το Reuters.