Η αυλαία άνοιξε με τον Στεφανο Κορκολή σε έργα Μίκη παρουσία του δημιουργού και ακολούθησε η Τάνια Τσανακλίδου.
Το κοινό της Μικρής Επιδαύρου δίνει ψήφο εμπιστοσύνης, με sold out παραστάσεις και έντονο χειροκρότημα. Μία σεζόν ανατροπή, που για πολλούς το μικρό θεατράκι αποτελεί πρώτη επιλογή προορισμού και αν προκύψει, ακολουθεί και η Επίδαυρος.
Ήταν 8 Οκτωβρίου 1838 όταν πραγματοποιήθηκε ο λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα.
Απο αυτό το κείμενο εμπνεύστηκε ο Σταμάτης Κραουνάκης για την παράσταση που θα παρουσιάσει 15 και 16 Ιουλίου στη Μικρή Επίδαυρο.
«Ένα θέμα για το Φεστιβάλ. Το μυαλό μου πήγε αμέσως σ’ ένα κείμενο που χρόνια με γυροφέρνει, το λόγο του Κολοκοτρώνη στα Ελληνόπουλα» λέει ο Σταμάτης Κραουνάκης αναφορικά με την παράσταση που θα παρουσιάσει στη Μικρή Επίδαυρο.
«Με την Ουζουνίδου μας συνδέει κοινός χρόνος εργασίας σε πολλά και διαφορετικά. Αριστοφάνης, Λούλα Αναγνωστάκη, Ντάριο Φο. Γνωρίζω καλά τον ήχο και το μέτρο της. Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο προφορικό κείμενο του Γέρου του Μωριά είναι απόλυτα χρήσιμο ν’ ακουστεί στις μέρες μας. Και μάλιστα στην καρδιά του Μωριά. Στο υπέροχο και τόσο γνώριμό μου πια αρχαίο θέατρο της Παλιάς Επιδαύρου, τη Μικρή Επίδαυρο. Η μικρή πενταμελής ομάδα των σταθερών μου συνεργατών ηθοποιών –τραγουδιστών θα συνοδεύσει με μέλος και όρχηση την εκλεκτή πρωταγωνίστρια. Στο πιάνο θα συνοδεύσω ο ίδιος».
Με την Ελένη Ουζουνίδου. Επι σκηνής οι: Χρήστος Γεροντίδης, Σάκης Καραθανάσης, Κώστας Μπουγιώτης, Γιώργος Στιβανάκης, Χάρης Φλέουρας. Στο μπουζούκι ο Βάιος Πράπας
Σκυτάλη για τον κάτοχο του φετινού Βραβείου Χορν.
Στις 22 και 23 Ιουλίου, ο Αργύρης Πανταζάρας και η Καλλιτεχνική Ομάδα Momentum παρουσιάζουν τη Μητρόπολη. Μία παράσταση εμπνευσμένη από τον ρόλο του Αγγέλου στην αρχαία τραγωδία.
Σε έναν έρημο και άγονο τόπο συναντιούνται επτά αγγελιαφόροι αρχαίων ελληνικών τραγωδιών. Καθένας και ένας τόπος, καθένας και μια εποχή, μια ιστορία. Ανώνυμοι, μάρτυρες γεγονότων πόνου, βίας, θανάτου και θαυμάτων. Μάρτυρες πτώσεων πολιτισμών, ιδεών, ανθρώπων και βασιλείων. Εξόριστοι από τη ζωή, περιπλανώμενοι ασκητές, ξορκίζουν την Ιστορία. Προσεύχονται γι’ αυτά που έγιναν και γι’ αυτά που θα γίνουν. Ψελλίζουν ένα χορικό, ένα κοινό ‘τραγούδι’ μέσα απ’ όλες τις ιστορίες και αναζητούν τη δική τους «Μητρόπολη».
Η Μητρόπολη του Αργύρη Πανταζάρα και της καλλιτεχνικής ομάδας Momentum υφαίνεται μέσα από τη σύνθεση πέντε αρχαίων τραγωδιών. Η Αντιγόνη του Σοφοκλή, ο Οιδίππους Τύραννος, οι Βάκχες του Ευρίπιδη, ο Ηρακλής μαινόμενος και η Μήδεια ακούγονται σαν προσευχή μιας χώρας που πεθαίνει. Έκπτωτοι άγγελοι έκπτωτης πόλης τραγουδούν τη γέννηση και την ανάσταση, τον άθλο και το λάθος, το θαύμα και το θάνατο, το θρήνο, το χαμό, και την τύφλωση.
Η παράσταση της Μητρόπολης σηματοδοτεί τις έννοιες της μνήμης και της λήθης, της φυγής και της άφιξης. Σε μια εποχή που ο πόλεμος και η βία μετακινούν ανθρώπους και λαούς σε αναζήτηση ενός νέου τόπου το τραγούδι της Μητρόπολης εκφέρεται με την αίσθηση του επείγοντος. Οι Άγγελοι της Μητρόπολης είναι οντότητες εγκλωβισμένες μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, θεατές ακραίων γεγονότων που τώρα καλούνται να δημιουργήσουν το δικό τους συμβάν.
Ακολουθεί ενας απο τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της γενιάς του.
Στις 29 και 30 Ιουλίου, ο Μανώλης Μαυροματάκης σκηνοθετεί και παίζει στο έργο του Γιώργου Κοροπούλη «Η ριμάδα η ζωή», ερμηνεύοντας έναν ταραγμένο χαρακτήρα που συγχέει τον εαυτό του με πρόσωπα άλλων εποχών.
Ένας τρυφερός, ασταθής, κλονισμένος άνθρωπος, πικραμένος και πότε-πότε άγρια χλευαστής, προσπαθεί να σταθεροποιήσει επί σκηνής την εικόνα ή τη μνήμη του: να συγκροτήσει ίσως την απολογία του (ενώπιον τίνος;) για κάποιο σφάλμα που το συγχέει διαρκώς με άλλα, άλλων, καθώς σιγά-σιγά το ανακαλεί.
Ερμηνεύει ο Μανώλης Μαυροματάκης και οι μουσικοί Κορίνα Βουγιούκα (κιθάρα) και Μάρκελλος Χρυσικόπουλος (τσέμπαλο).
Μικρή Επίδαυρος
Η είσοδος στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου γίνεται μέσω της Παλιάς Επιδαύρου: είτε από τη νότια πλευρά της παραλία της, είτε από την πλευρά του Iσθμού της Κορίνθου.