H άνοδος και η πτώση της Jetoil- Πώς έφτασε στο άρθρο 99 - iefimerida.gr

H άνοδος και η πτώση της Jetoil- Πώς έφτασε στο άρθρο 99

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και ειδικότερα το 1969 τα αδέλφια Κυριάκος, Γιώργος και Νίκος Μαμιδάκης ιδρύουν μια οικογενειακή επιχείρηση, την Mamidoil που έμελλε να παίξει κυρίαρχο ρόλο στην αγορά πετρελαιοειδών επί πολλές δεκαετίες.

To 1970 ιδρύεται η Jetoil ΑΕ ενώ το 1971 γίνονται τα εγκαίνια του πρώτου τμήματος των εγκαταστάσεων στο Καλοχώρι Θεσ/νικης. Τέσσερα χρόνια μετά πραγματοποιείται η συγχώνευση και δημιουργία της Mamidoil Jetoil ΑΕ. Το 1980 η οικογένεια προχωρά στην ίδρυση μιας ειδικού τύπου Ελληνικής Ναυτιλιακής Εταιρίας, της JET TANK A.E. και το 1983 ολοκληρώνει τις εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι, στις οποίες επέκτεινε και εκσυγχρόνισε το 2003.

Η εξαγωγικός προσανατολισμός της εταιρίας αρχίζει το 2001 όταν γίνεται και η έναρξη λειτουργίας των εγκαταστάσεων της MAMIDOIL ALBANIAN, στο Δυρράχιο της Αλβανίας. Σειρά έχει το Κόσοβο, όπου το 2007 προχωρά στην εξαγορά του 50% των εγκαταστάσεων της Standardplin στο Κόσοβο. Παράλληλα ιδρύεται η Mamidoil με έδρα την Πρίστινα. Το 2008 λειτουργεί και η Jetoil Bulgaria με έδρα τη Σόφια.

Δραστηριότητες

Η MAMIDOIL – JETOIL A.E. εμπορεύεται υγρά καύσιμα και λιπαντικά, μέσω ενός δικτύου ελεγχόμενων και συνεργαζόμενων πρατηρίων υγρών καυσίμων τα οποία φέρουν το σήμα της εταιρείας. Το δίκτυο διαθέτει περίπου 600 πρατήρια υγρών καυσίμων και καλύπτει σχεδόν το σύνολο του ελλαδικού χώρου, ηπειρωτικού και νησιωτικού. Η εταιρεία παράλληλα συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό ΑΠ (Ανεξάρτητων Πρατηρίων) σε όλη την Ελλάδα.

  • Δίκτυο 600 πρατηρίων στην Ελλάδα με σήμα JETOIL
  • Συνεργασία με Α.Π. πρατήρια
  • Αποθήκευση καυσίμων
  • Αποθήκευση & διαχείριση καυσίμων για λογαριασμό Τρίτων
  • Διακίνηση καυσίμων με Ι.Χ. βυτιοφόρα οχήματα & ειδικά εφοδιαστικά πλοία
  • Καύσιμα Ναυτιλίας
  • Εμπορία Λιπαντικών
  • Εξαγωγές
  • Θυγατρικές εταιρείες αποθήκευσης & εμπορίας καυσίμων στα Βαλκάνια
  • Αεροπορικά Καύσιμα

H αίτηση για το άρθρο 99

Μόνο κεραυνός εν αιθρία δεν ήταν η είδηση της αίτησης της ιστορικής εταιρίας του κλάδου για υπαγωγή στο άρθρο 99. Η εταιρία, που μέχρι το 2008 ανέπτυσσε μια πολυσχιδή δραστηριότητα με έντονη εξωστρέφεια και σημαντική παρουσία στις χώρες των Βαλκανίων και με μερίδια στην εγχώρια αγορά που άγγιζαν το 10% άρχισε μέσα στη δίνη της κρίσης να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, τα οποία επιδεινώθηκαν δραματικά την περασμένη χρονιά.

Υπό το βάρος των δυσκολιών που αντιμετώπιζε η εταιρία αποφασίστηκε να διακοπεί ο εφοδιασμός του δικτύου της στη Νότια Ελλάδα και τα πρατήρια ξεκίνησαν να τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τα διυλιστήρια ή άλλαξαν σήμα. Η εταιρία κατέβαλε προσπάθειες ώστε να κρατήσει το δίκτυό της στη Βόρεια Ελλάδα και το Ιόνιο, ενώ από τα τέλη του 2015 και τις αρχές της φετινής χρονιάς άρχισε να χάνει με ακόμη πιο εντατικούς ρυθμούς το δίκτυό της.

Η συζήτηση της αίτησης της εταιρίας έχει οριστεί να συζητηθεί τον Νοέμβριο ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το συνολικό άνοιγμα της Mamidoil ανέρχεται σε 340 εκατ. ευρώ.

Από το 2014, σύμφωνα με τον ισολογισμό της Mamidoil υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε ομολογιακό δάνειο 107 εκατ. ευρώ για το οποίο η εταιρεία δεν είχε προχωρήσει σε ρύθμιση ή συμφωνία αναχρηματοδότησης. Όπως λένε παράγοντες της αγοράς, μετά από άγονες διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, η εταιρεία ξεκίνησε τις διαδικασίες για να προστατευθεί από τους πιστωτές, ενώ έληξαν και πολλές εγγυητικές επιστολές.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Mamidakis Jetoil πετρελαιοειδή
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ