Εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας για κινητά τηλέφωνα, που ενημερώνει για το φαινόμενο του bullying (σχολικού εκφοβισμού) και δείχνει τρόπους διαχείρισής του παρουσίασαν φοιτητές του ΑΠΘ.
Η ομάδα των φοιτητών θα ταξιδέψει στις 25 Ιουλίου στο Σιατλ των ΗΠΑ για να συμμετάσχει στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού «Microsoft Imagine Cup 2016».
Πρόκειται για τέσσερις φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ, την ομάδα AMANDA.
Ο Βασίλης Μπαλτατζής, η Μαργαρίτα Μπίντση (φοιτητές του πέμπτου έτους σπουδών), ο Γεώργιος Σχινάς και ο Ηλίας Χρυσοβέργης (τεταρτοετείς φοιτητές), με την καθοδήγηση του καθηγητή του Τμήματος και μέντορά τους Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη εργάστηκαν εντατικά για έναν χρόνο και τώρα είναι μεταξύ των 13 υποψήφιων ομάδων που διεκδικούν μία θέση στην κατηγορία World Citizenship του διαγωνισμού «Microsoft Imagine Cup».
Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε εκείνους που στόχος τους είναι να κάνουν τον κόσμο καλύτερο μέσω της τεχνολογίας.
«Πιστεύαμε πάντα ότι πρέπει να ασχοληθούμε με το φαινόμενου του bullying. Τώρα που είμαστε στα τελευταία έτη σπουδών αισθανθήκαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία της εφαρμογής με την καθοδήγηση του καθηγητή και μέντορά μας, Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη» τόνισε ο Ηλίας Χρυσοβέργης, μέλος της ομάδας AMANDA στο “Πρακτορείο FM 104,9”.
Όπως εξήγησε ο φοιτητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ η βασική εφαρμογή απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου. «Επικεντρωθήκαμε σε αυτές τις ηλικίες, αφού προηγουμένως συζητήσαμε με ψυχολόγους και μας είπαν ότι είναι το πιο βασικό ηλιακό στάδιο».
Πως λειτουργεί
Τα παιδιά μέσω της εφαρμογής περιηγούνται σε έναν εικονικό κόσμο ακολουθώντας τη λογική ενός παιχνιδιού και αλληλοεπιδρώντας με εικόνες, βίντεο και διαδραστικό υλικό σχετικό με το φαινόμενο του bullying.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι η ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο καθώς και η αύξηση της ενσυναίσθησης και της αυτοπεποίθησής τους, προκειμένου να διαχειρίζονται δραστικά τέτοια φαινόμενα στο σχολείο τους και στον κοινωνικό τους περίγυρο. Αυτό επιτυγχάνεται δίνοντας διάφορα κίνητρα στα παιδιά (δοκιμασίες, πίστες) αλλά και παρέχοντας μία ευχάριστη εμπειρία παιχνιδιού (avatars, πόντοι).
«Όταν η εφαρμογή θα είναι έτοιμη, θα γίνεται εγκατάστασή της στο κινητό. Οι χρήστες θα τοποθετούν το κινητό μέσα σε μία μάσκα εικονικής πραγματικότητας, (ακόμα δεν είναι διαδεδομένες οι συγκεκριμένες μάσκες στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν τέτοιες μάσκες βλέπουν βίντεο και παίζουν παιχνίδια) θα μπαίνουν σε έναν άλλο κόσμο, στον οποίο θα βρίσκονται αντιμέτωποι με περιστατικά bullying, για παράδειγμα θα βλέπουν βίντεο, εικόνες, ή άλλο διαδραστικό υλικό, όπως θα τους αναθέτουμε αποστολές για να τους να τους δείξουμε ότι δεν πρέπει να δέχονται επιθέσεις εκφοβισμού στο σχολείο ή στον κοινωνικό τους περίγυρο» ανέφερε.
«Είχαμε δύσκολο έργο, γιατί η εικονική πραγματικότητα, με τις μάσκες και τα 360˚Videos, τώρα ξεκινάει να μπαίνει στη ζωή μας. Είχαμε πολλά τεχνολογικά προβλήματα, τα περισσότερα τα λύσαμε. Συμμετείχαμε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Microsoft κερδίσαμε, περάσαμε στους παγκόσμιους τελικούς. Διαγωνίστηκαν στην κατηγορία μας 50 χώρες και τώρα είμαστε μεταξύ των 13 υποψηφίων ομάδων» υπογράμμισε.
Γνωρίζουμε πως μπορείς να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των παιδιών για αυτό αξιοποιήσαμε την εικονική πραγματικά και τα games. Πολλές ομάδες παγκοσμίως δημιουργούν serious games που δεν δημιουργούνται απλά για ψυχαγωγία, αλλά και για να μάθεις μία δεξιότητα, σημείωσε ο Ηλίας Χρυσοβέργης.
«Όταν ξεκινήσαμε, ζητήσαμε τη βοήθεια ψυχολόγων, αρχικά απευθυνθήκαμε σε καθηγητές από Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ, οι οποίοι μας πρότειναν βιβλιογραφία. Στη συνέχεια συζητήσαμε με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς από σχολεία που είναι καθημερινά αντιμέτωποι με το φαινόμενο καθημερινά. Επισκεφθήκαμε αρκετές φορές το Αρσάκειο Σχολείο ακούσαμε τις ιδέες, τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των μαθητών» διευκρίνισε.
Η ομάδα AMANDA θα προχωρήσει στην ανάπτυξη και συμπληρωματικών εφαρμογών που θα βοηθάνε και τους εκπαιδευτικούς, τόνισε ο Ηλίας Χρυσοβέργης και ανέφερε ότι παρακολούθησαν συνέδριο για τον σχολικό εκφοβισμό στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και διαπίστωσαν από τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών ότι δεν είναι διακριτά τα όρια του τι είναι σχολικός εκφοβισμός, τι είναι κοροϊδία, τι είναι πείραγμα.
Σημαντική ήταν, όπως ανέφερε ο Ηλίας Χρυσοβέργης, και η βοήθεια που πρόσφερε στην ομάδα το “Χαμόγελο του Παιδιού”. «Τους προσεγγίσαμε επειδή είδαμε ότι ασχολούνται με το φαινόμενο του bullying και μας έδωσαν ό,τι υλικό χρειαστήκαμε και συμβουλές» είπε.
Η εφαρμογή αναπτύχθηκε αξιοποιώντας τα τελευταία αποτελέσματα της νευροεπιστήμης (mirrorneurons / νευρώνες καθρέπτες) και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (VirtualReality / εικονική πραγματικότητα).