Στη δημιουργία εταιρίας λιανικής με 400.000 πελάτες από όλες τις κατηγορίες και με σκοπό την πώληση μετά από διαγωνισμό που θα γίνει τον Σεπτέμβριο, προχωρά η ΔΕΗ.
Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Μανόλης Παναγιωτάκης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του Economist. Ειδικότερα, ο κ. Παναγιωτάκης, τόνισε:
Δημιουργούμε εταιρείες λιανικής με πελάτες μας από όλες τις κατηγορίες, με εγγυημένες για ένα διάστημα τιμές χονδρικής, τις οποίες θα διαθέσουμε με διαγωνισμό έναντι ανταλλάγματος στους άλλους προμηθευτές. Η πρώτη εταιρεία, με μερίδιο 6–7%, δηλαδή περίπου 400.000 πελάτες επιδιώκουμε να είναι έτοιμη το Σεπτέμβριο. Πιστεύουμε ότι όσοι προμηθευτές αντιμετωπίζουν την αγορά στρατηγικά θα ανταποκριθούν.
Με την πρωτοβουλία αυτή διασφαλίζεται σε σημαντικό βαθμό το ομαλό άνοιγμα της λιανικής αγοράς με ένταξη σ΄αυτή του μεγαλύτερου μέρους των καταναλωτών. Επιπλέον παρέχεται στη ΔΕΗ χρόνος ώστε να αντισταθμίσει τις απώλειες της με άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες, τις οποίες δρομολογεί ήδη, και βέβαια να βελτιώσει την αποδοτικότητά της με κατάλληλα διαρθρωτικά μέτρα.
Στη δε Πολιτεία παρέχεται η ευχέρεια να ανασχεδιάσει την αγορά με βάση τις καλύτερες πρακτικές και βέβαια χωρίς τις σημερινές παθογένειες. Ωστόσο αυτά δεν φθάνουν, ιδιαίτερα στο μεταβατικό στάδιο. Ζητήματα όπως οι διάφορες οφειλές προς την Επιχείρηση (οφειλές δημοσίου – ΥΚΩ κ.λπ) άνισες ή παράλογες φορολογήσεις (π.χ. ειδικό τέλος λιγνίτη) δεν μπορούν να παραπέμπονται στις καλένδες. Και βέβαια στον ανασχεδιασμό της αγοράς δεν είναι δυνατό να μη προβλεφθεί η ανάκτηση του κόστους παραγωγής. Άφησα τελευταίο το σημαντικότερο. Η ΔΕΗ οδηγείται στη φουρτούνα του πιο σκληρού ανταγωνισμού δεμένη στο κατάρτι, με τα δεσμά του Δημοσίου. Αυτό πρέπει άμεσα να αλλάξει. Η ΔΕΗ για να έχει μέλλον πρέπει να, λειτουργήσει πραγματικά ως ανώνυμη εταιρεία.