Ξεκινά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών -Αυλαία με πάρτι στην Πειραιώς 260 - iefimerida.gr

Ξεκινά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών -Αυλαία με πάρτι στην Πειραιώς 260

Φωτογραφία Χάρης Μπίλιος
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Φεστιβάλ Αθηνών γιορτάζει την έναρξή του Τρίτη 14/6 με ενα πάρτι στην Πειραιώς 260.

Την «ιδιαίτερα καλή παρακαταθήκη» που άφησε ο Γιώργος Λούκος, όπως παραδέχεται και ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Ενα πάρτι που περιλαμβάνει ζωντανή μουσική με τους Χειμερινούς Κολυμβητές, τα Χάλκινα της Φλώρινας και την Ματούλα Ζαμάνη, αλλά και dj set από τον Palov και σηματοδοτεί την έναρξή του Φεστιβάλ για το καλοκαίρι 2016. Οι Χειμερινοί Κολυμβητές, το συγκρότημα με την ιδιαίτερη φωνή του Αργύρη Μπακιρτζή, εμφανίζονται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ, για να ξεσηκώσουν το κοινό με τα τραγούδια τους. Μαζί τους, μετά την πρόσφατη απώλεια του μεγαλύτερου μέλους της Γιώργου Βαλκάνη, εμφανίζεται και η Μπάντα της Φλώρινας, σχήμα με το οποίο έχουν συμπράξει πολλές φορές από την πρώτη τους συνεργασία, το 1985. Τα δύο σχήματα παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα γεμάτο ζωντάνια, μέρος του οποίου περιλαμβάνει μελοποιήσεις λυρικών κομματιών από δράματα του Σαίξπηρ, με αφορμή τα 400 χρόνια από τον θάνατό του, μελοποιήσεις Ελλήνων και ξένων ποιητών (Ελύτης, Βάρναλης, Καββαδίας, Βαρβέρης, Καϊς εμπν Μουάζ κ.ά.). Φυσικά, δε λείπουν και τα αγαπημένα τραγούδια και οι μουσικές από το ρεπερτόριο τους.

Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει πάνω από 70 ελληνικές και ξένες παραγωγές θεάτρου, χορού, μουσικής και η αυλαία του πέφτει 20 Αυγούστου στην Επίδαυρο.
Στα εικαστικά εγκαινιάζει συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ξεκινά ένα πιλοτικό παράλληλο πρόγραμμα με δράσεις και ημερίδες για το σήμερα και το αύριο του Φεστιβάλ, τη φυσιογνωμία και την εξέλιξη των τεχνών που περιλαμβάνει.

Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει και φέτος πλούσιο πρόγραμμα κλασικής μουσικής. Τις συναυλίες ανοίγει η Καμεράτα με τα Carmina Burana στις 18 Ιουνίου, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Στις 21 Ιουνίου, τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ δίνουν μία μεγάλη δωρεάν συναυλία στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής και στις 24 Ιουνίου, το καταξιωμένο ντουέτο Νέλλης Σεμιτέκολο-πιάνο και Κωνσταντίνου Σφέτσα-βιολοντσέλο, δίνει ένα ρεσιτάλ με κορυφαία έργα του ρεπερτορίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Πρόγραμμα που διατηρεί τον διεθνή του χαρακτήρα
Ουσιαστικά μιλάμε για ένα πρόγραμμα που καταρτίστηκε σε σύντομο χρόνο, διατηρώντας όχι μόνο τον εθνικό χαρακτήρα του αλλά και τον διεθνή, μιας και φιλοξενεί δέκα ξένες παραγωγές.

  • Ρομέο Καστελούτσι με σπαράγματα από τον σαιξπηρικό «Ιούλιο Κάισαρα» μια παράσταση που ηδη είναι sold out, 
  • Οσκάρας Κορσουνάβας με 'Αμλετ, Μίλο Ράου για τα σκοτεινά χρόνια των συρράξεων στα Βαλκάνια και Ανατολική Ευρώπη, 
  • Ροντρίγκο Γκαρσία, Λόλα Αριας για τα Φόκλαντς, 
  • Μπρέτ Μπέλι με διασκευή της όπερας Macbeth του Βέρντι 

«Στάθηκα πολύ τυχερός γιατί όταν ζήτησα από έναν εκ των συμβούλων μου, τον Γερμανό Ματίας φον Χαρτς, διευθυντή του Θερινού Φεστιβάλ Βερολίνου, να βοηθήσει να φέρουμε ξένες παραστάσεις- κάτι εξαιρετικά δύσκολο, γιατί αυτά κλείνονται ένα με δύο χρόνια πιο πριν, μου απάντησε ότι αν και δύσκολο θα το προσπαθήσει» τονίζει στο ΑΠΕ ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. «Την επομένη ημέρα μου τηλεφώνησε ενημερώνοντας με ότι απευθύνθηκε σε 22 ξένους σκηνοθέτες και όλοι του απάντησαν θετικά. Βρίσκω την ανταπόκριση συγκινητική, τόσο για το Φεστιβάλ όσο και για την Ελλάδα. Επομένως, ενώ ευχόμουν να έρθουν έστω πέντε ξένοι σκηνοθέτες ξαφνικά είχα την πολυτέλεια να διαλέξω από τις 22 προτάσεις τις 10, προς την κατεύθυνση που ήθελα να οδηγήσω το Φεστιβάλ: νεανικό, εναλλακτικό και περισσότερο πολιτικό».

Σχεδιασμός προγράμματος
«Ας πούμε ότι στον σχεδιασμό του προγράμματος ήταν για μένα πιο εύκολη η Πειραιώς, επειδή γνωρίζω το σύγχρονο ελληνικό θέατρο» λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής. «Πιο δύσκολοι χώροι είναι εφέτος το Ηρώδειο και η Επίδαυρος, επειδή τα αποτελέσματα της επανεξέτασης που κάνουμε για τη λειτουργία τους το στίγμα μας θα φανεί την ερχόμενη χρονιά». Η ιδέα είναι, εξηγεί ο ίδιος, περισσότερη συμφωνική μουσική, όπερα και έντεχνο ελληνικό τραγούδι στο Ηρώδειο, πιο συστηματοποιημένος διεθνής χαρακτήρας κι όχι ευκαιριακός στην Επίδαυρο όπου από του χρόνου θα λειτουργήσει η Διεθνής Θερινή Σχολή Αρχαίου Δράματος, (το Λύκειον), σε συνεργασία με τον δήμο Επιδαύρου, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το Διάζωμα.

Κάμπινγκ στη σχολή αρχαίου δράματος
Σε κάμπινγκ με 150 σπουδαστές δραματικών σχολών και 150 νέους ηθοποιούς, ηλικίας 22 έως 32 ετών, οι οποίοι θα παρακολουθούν για έναν μήνα σεμινάρια από Έλληνες και ξένους καθηγητές.
Το εκπαιδευτικό όραμα του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στην Επίδαυρο αποτελεί «επιτακτική ανάγκη για την παιδεία των ηθοποιών. Να μην περιορίζεται η εκπαίδευση στις έξι -επτά παραστάσεις του καλοκαιριού αλλά και στον γύρω αρχαιολογικό χώρο. Έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πενήντα χρόνια» τονίζει ο ίδιος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και προσθέτει ότι επιδίδεται και σε αναζήτηση χορηγιών, υποστηρίζοντας το έργο του προέδρου του Φεστιβάλ, Γ.Αντωνακόπουλου, αφού οι οικονομικές αρμοδιότητες δεν υπάγονται στον καλλιτεχνικό διευθυντή.

Το θέατρο είναι από τη φύση του πολιτικό
Είναι το θέατρο που πιστεύει και υποστηρίζει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος «Το θέατρο είναι από τη φύση του πολιτικό, όχι προπαγάνδα όπως κακώς θεωρούμε στην Ελλάδα» εκτιμά «Σε όλον τον κόσμο, σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες, το θέατρο είναι πολιτικό. Δηλαδή αφουγκράζεται αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Και πάνω σ' αυτό θέτει ερωτήματα. Τι έχει μείνει ανά τους αιώνες; αυτά που αφουγκράζονταν οι συγγραφείς στην εποχή τους. Για ποιον λόγο έγραψε τις Τρωάδες ο Ευριπίδης; Για να μην επαναληφθεί το μακελειό που έγινε στη Μήλο και για τη σικελική εκστρατεία που προετοιμάζουν οι Αθηναίοι».

Ολόκληρο το πρόγραμμα του Φεστιβάλ στο greekfestival.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ