Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ]

The Dressmaker
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μια μοδίστρα και μια ...ελιά διεκδικούν το ενδιαφέρον σας αυτή την ζεστή εβδομάδα του Ιουνίου.

Το θέμα και των δυο ταινιών είναι η επιστροφή στις ρίζες. Είτε για ξεκαθάρισμα λογαριασμών, είτε για έμπνευση και καινούργιο ξεκίνημα.
Για όσους δεν έχουν εξετάσεις και άλλες τέτοιες σκοτούρες υπάρχουν τα Χελωνονιντζάκια 2 που έχουν πάντα δυο εξυπνάδες πρόχειρες στη τσέπη. Υπάρχουν ακόμα μια ανάλαφρη γαλλική κομεντί κι ένα πολιτικό θρίλερ.


Η Μοδίστρα, Δράμα, Αυστραλία / 2015

Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ]  | iefimerida.gr 0


The Dressmaker
Σκηνοθεσία: Τζόσλιν Μουρχάουζ
Παίζουν: Κέιτ Γουίνσλετ, Τζούντι Ντέιβις, Λίαμ Χέμσγουορθ, Χιούγκο Γουίβινγκ.

Τι Συμβαίνει:
Μια εκθαμβωτική Κέιτ Γουίνσλετ ντυμένη με άψογο στυλ απ’ την κορυφή ως τα νύχια, φτάνει μια νύχτα σε ένα έρημο χωριό, χαμένο κάπου στην αχανή Αυστραλία. Κατεβαίνει από το λεωφορείο, ακουμπά μια ραπτομηχανή Singer απαλά στο χώμα, κοιτάζει τα κτίρια ολόγυρα, γύρω ανάβει τσιγάρο και λέει:
- Γύρισα καθάρματα!
Μια πολύχρωμα λαμπερή ιστορία σκληρής εκδίκησης ξεκινά που άλλοτε παίρνει τραγική κι άλλοτε μαύρη χιουμοριστική μορφή, πάντα όμως με στυλ και άψογη γαλλική φινέτσα.
Η Τίλη όπως είναι το παρατσούκλι της νεαρής , έχει εκδιωχθεί άδικα από το Ντούνγκαταρ όταν της φόρτωσαν μια άσχημη πράξη που δεν έχει κάνει. Τότε ήταν παιδί. Τώρα είναι μια γοητευτική φαμ φατάλ που επιστρέφει με σχέδιο στο Ντούνγκαταρ, το χωριό που μεγάλωσε. Σκοπεύει να εκδικηθεί όσους την αδίκησαν και να συμφιλιωθεί με την γριά εκκεντρική μητέρα της, την Τρελομόλυ (Τζούντι Ντέιβις) που την παράτησε στην τύχη της, μετά το βίαιο φευγιό της. Όμως η Τίλη Ντάνατζ ό,τι κάνει, το κάνει με μια αίσθηση λεπτού σκοτεινού στιλ. Έτσι και τώρα οπλισμένη με τη ραπτομηχανή της και με τη βοήθεια της υψηλής ραπτικής (“Watch and learn my dear) θα μεταμορφώσει τις γυναίκες της περιοχής και θα αρχίσει να σφάζει με το βαμβάκι όσους από τους άξεστους χωριάτες την αδίκησαν. Οι κάτοικοι της κοινότητας είναι όλοι ένας κι ένας! Από τον καμπούρη φαρμακοποιό στη σαδίστρια δασκάλα της, μέχρι τον τρελοδήμαρχο και την ψυχαναγκαστική γυναίκα του. Θα λυπηθεί μόνο τον γόη της περιοχής (Λίαμ Χάμσγουορθ) που κάποτε ήταν ο μοναδικός της φιλαράκος, ενώ θα της συμπαρασταθεί ο αστυνόμος του χωριού με τα παράξενα στυλιστικά γούστα…
Η Τίλη πιστεύει πως είναι καταραμένη και θα μπορέσει να ξεφύγει από την κατάρα, μόλις μάθει τι ακριβώς έγινε και πώς κατάφεραν να την κατηγορήσουν άδικα.
Μια ιστορία αντιθέσεων σε ένα σκονισμένο αγροτικό τοπίο που παρατραβάει είναι η αλήθεια, με παλαβούς χαρακτήρες στον πιο περίεργο τόπο που μπορεί να υπάρξει. Μια ταινία που πιθανώς δεν θα θυμόμαστε σε λίγο καιρό, αλλά δεν θα ξεχάσουμε ποτέ το εκπληκτικό στιλ αυτής της μεγάλης ηθοποιού. Μα ναι! Η Κέιτ Γουίνσλετ ξέρει να εκδικείται με στιλ.

Έρωτας στα Τυφλά Ρομαντική κομεντί, Γαλλία / 2016

Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ]  | iefimerida.gr 1


Un peu beaucoup, aveglement
Σκηνοθεσία: Κλοβίς Κορνιγιάκ
Παίζουν: Κλοβίς Κορνιγιάκ, Μελανί Μπερνιέ, Φιλίπ Ντουκέσν, Λιλού Φολί.

Τι Συμβαίνει:
Μήπως ακούμε καλύτερα τον άλλον όταν δεν τον βλέπουμε; Είμαστε άνθρωποι, που κλεισμένοι μέσα στους τέσσερις τοίχους των διαμερισμάτων μας, ακούμε ανθρώπινους ήχους αλλά δεν βλέπουμε από ποιόν προέρχονται. Όταν ξαφνικά ενώσουμε την εικόνα με τον ήχο, τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική σημασία κι πολλές φορές βρισκόμαστε μπροστά σε απροσδόκητα συναισθήματα.
Αυτό είναι το θέμα αυτής της ταινίας που ο σκηνοθέτης διαλέγει να το παρατηρήσει μέσα από μια ρομαντική νεανική ιστορία. Πιθανώς το θέμα του να μπορούσε να τον οδηγήσει σε μια βαθιά ερωτική ιστορία, ο σκηνοθέτης διαλέγει να μείνει απλά σε μια ανώδυνη παριζιάνικη κομεντί, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα γούστα σας.
Η ιστορία είναι μεταχειρισμένη και κάπως απλοϊκή:
Σε κάποια Παρισινή συνοικία δυο διαμερίσματα ενώ ανήκουν σε διαφορετικές πολυκατοικίες είναι το ένα δίπλα στο άλλο και τα χωρίζει μια μεσοτοιχία. Από τη μια μεριά του τοίχου ένας νεαρός δημιουργός γρίφων, (Κλοβί Κορινιάκ) νεαρός, αφοσιωμένος στη δουλειά του, λιγομίλητος και μισάνθρωπος, που δεν μπορεί να δουλέψει παρά μόνο με απόλυτη ηρεμία. Από την άλλη πλευρά μια νεαρή πιανίστρια (Μελανί Μπερνιέ) που μόλις έχει εγκατασταθεί στο καινούργιο της διαμέρισμα. Προετοιμάζεται για έναν σημαντικό διαγωνισμό και πρέπει να κάνει πολλές πρόβες.
Ανάμεσά τους ένας λεπτός τοίχος που δημιουργεί μια υποχρεωτική, ηχητική και ταυτόχρονα τυφλή συγκατοίκηση. Έπειτα από πολλές προσπάθειες να βλάψει ο ένας τον άλλον, θα συμφωνήσουν για τις ώρες που θα μπορεί να χρησιμοποιεί ο καθένας τον ηχητικό του χώρο. Σιγά σιγά, και μέσα από ρομαντικά κι ευτράπελα επεισόδια όπως αυτό που ο νεαρός την διορθώνει καθώς την ακούει να τραγουδά λάθος το Respect της Αρίθα Φράνκλιν, αυτή η μεσοτοιχία και η άτυπη τους συμφωνία θα τους αλλάξουν τη ζωή. Η ιστορία επικεντρώνεται στα κωμικά επεισόδια ανάμεσα στους δυο χαρακτήρες με ένα χαρακτήρα ανεκδοτολογικό και άγαρμπα φιλοσοφικό, μέχρι τη στιγμή που θα αλλάξουν εντελώς τη στάση που έχει ο ένας για τον άλλον.
Απλή φίνα και φιγουράτη γαλλική παραγωγή που δε υποκρίνεται τίποτα περισσότερο απ’ αυτό που είναι : Μια σύγχρονη ρομαντική κομεντί.

Η Ελιά, Δράμα , Ισπανία / 2016

Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ]  | iefimerida.gr 2


El Olivo
Σκηνοθεσία: Ισιάρ Μπολαίν
Παίζουν: Χαβιέ Γκουτιέρεζ, Άννα Καστίγιο, Πεπ Άμπρος, Μάνιουελ Κουκάλα, Μιγκέ Άνχελ Αλαντρέν, Μαρία Ρομέρο

Τι Συμβαίνει:
Σε μια κατάσταση βαθιάς κρίσης όταν δεν μπορείς από πουθενά να πιαστείς, ο μόνος τρόπος να επιβιώσεις είναι η επιστροφή στις ρίζες. Με πυξίδα τις ρίζες σου μπορείς να ξεκινήσεις κάτι ακόμα κι αν δεν ξέρεις την κατάληξή του…
Η Άλμα (Άννα Καστίγιο) είναι 20 χρονών και ζει σ’ ένα μικρό χωριό στην ανατολική ακτή της Ισπανίας. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον αγαπημένο της παππού παρόλο που εκείνος έχει σταματήσει να μιλά εδώ και χρόνια. Ήταν παραδοσιακός ελαιοπαραγωγός.Όταν φτάνει στο σημείο να αρνείται πια και να φάει, η Άλμα πιστεύει ότι ο μόνος τρόπος να τον βοηθήσει, είναι να βρει και να φέρει πίσω την ελιά που ξεριζώθηκε και πουλήθηκε από την οικογένεια του πριν 12 χρόνια. Χωρίς πλάνο και χρήματα, πείθει συγγενείς και φίλους να την ακολουθήσουν στην αναζήτηση της ελιάς που ανήκε στην οικογένεια της για περισσότερα από 2 χιλιετίες.
Η Ισπανία ζει υπό ανυπόφορη κρίση τα τελευταία οχτώ χρόνια.
Αγρότες που ανθούσαν οικονομικά, πούλησαν τη γη τους για να ζήσουν καλύτερα, αλλά όταν ήρθε η κρίση βούτηξαν στα χρέη. Τώρα ξεπουλούν τα πάντα.
Η Άλμα, κληρονόμησε μια χώρα σε ερείπια, μια εξοχή που έχει ξεπουληθεί, κι ένα τοπίο που έχει καταστραφεί. Η μητέρα της την άφησε όταν ήταν μικρή. Οι φίλοι εξαφανίστηκαν.
Το μόνο βέβαιο στον κόσμο της Άλμα, είναι οι ρίζες της που εκπροσωπεί ο παππούς της. Είναι επίσης βέβαιη ότι η οικογένεια της έκανε πολλά λάθη. Δεν έχει πολλά να χάσει πέρα από τον παππού της, που βλέπει να εξασθενεί. Δεν έχει πολλά να πιστέψει και δεν εμπιστεύεται κανέναν. Δυναμική κι ευαίσθητη. Αυτοκαταστροφική, αλλά ικανή να τα δώσει όλα γι’αυτά που πιστεύει. Η Άλμα είναι μια νεαρή γυναίκα ικανή να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων.
Ενάντια στη λογική και τις πιθανότητες, πιστεύει ότι ένα δέντρο μπορεί να τα αλλάξει όλα, και δεν έχει άδικο. Μπορεί να μην καταφέρει να δώσει τη χαρά που θέλει στον παππού της, αλλά μπορεί να αποκαταστήσει τη σχέση της με τον πατέρα της, και στη διαδικασία να συγχωρήσει τον εαυτό της κι εκείνον.
Μια κοινωνικού προβληματισμού ταινία της βραβευμένης Ισιαρ Μπολαίν που ξεκίνησε σαν ηθοποιός αλλά σκηνοθέτησε ανάμεσα σε άλλα το «Ακόμα και η Βροχή» χτίζει εδώ μια δυνατή ιστορία μιας κοπέλας που θα ταξιδέψει μέχρι την Γερμανία με σκοπό να φέρει πίσω στον πολυαγαπημένο της παππού την ελιά που του ξεριζώσανε από το σπίτι και την καρδιά του. Η ελιά διακοσμεί τώρα το πολυτελές loby μιας επιχείρησης...
Το καλοδουλεμένο σενάριο αυτού του σκληρού οδοιπορικού έγραψε ο Πολ Λάβερτι μόνιμος συνεργάτης του και φέτος βραβευμένου στις Κάννες με το Χρυσό Φοίνικα Κεν Λόουτζ. Απ’ την άλλη το τετριμμένο αλληγορικό θέμα, με κάπως απλοϊκούς συμβολισμούς και μεταφορές που γίνονται καμιά φορά κουραστικοί, εκτελείται έξυπνα μέσα από μια φρέσκια ρεαλιστική ματιά και πλούσιες ερμηνείες από τους Χαβιέ Γκουτιέρεζ (Isla Minima) και Άννα Καστίγιο που κρατούν την ταινία σε ανεκτά επίπεδα.

Τα Χελωνονιτζάκια 2, Περιπέτεια, ΗΠΑ / 2016

Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ]  | iefimerida.gr 3


Teenage Mutant Ninja Turtles 2
Σκηνοθεσία: Ντέιβ Γκριν
Παίζουν: Μέγκαν Φοξ, Στιβ Άλεν, Τάιλερ Πέρι, Λόρα Λίνεϊ, Νόελ Φίσερ, Στίβεν Αμέλ.

Τι Συμβαίνει:

Πού είχαμε μείνει στο τέλος της πρώτης ταινίας; Στη σύλληψη του Σενσέι Σρέντερ, ο οποίος, στην έναρξη αυτής της ταινίας, πραγματοποιεί μια ασύλληπτη απόδραση κατά τη μεταφορά του σε νέα φυλακή υψίστης ασφαλείας. Μια πύλη ανοίγει και ο διαβόητος κακοποιός μεταφέρεται σε άλλη διάσταση και σύντομα επιστρέφει με το πιο δαιμόνιο σχέδιο κατάκτησης της πόλης. Συνεργάτης του, ο Κρανγκ, ένα εξωγήινο, υπερφιλόξοδο πλάσμα που δε διστάζει μπροστά σε τίποτα προκειμένου να περάσει στη διάστασή μας και τσιράκια του, δύο μικροαπατεώνες που γρήγορα μεταμορφώνονται σε μεταλλαγμένα ζώα, στην υπηρεσία του Σρέντερ. Τα Χελωνονιντζάκια με τις ιδιαίτερες προσωπικότητες θα συνεργαστούν για μια ακόμη φορά με τη σέξι δημοσιογράφο Έιπριλ, τον διάσημο πια, εικονολήπτη Βερν Φένγουικ και έναν απρόσμενο νέο φίλο, τον Κέισι Τζόουνς, τον τιμωρό με τη μάσκα του χόκεϊ, προκειμένου να σώσουν την πόλη και να αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη. Στο τέλος της ημέρας, θα αποσυρθούν και πάλι στους υγρούς και σκοτεινούς υπονόμους, μέχρι ο κόσμος να χρειαστεί και πάλι την βοήθειά τους, γιατί πού αλλού θα βρουν τόση διασκέδαση;

Η Αποικία, Δράμα, ΗΠΑ, Γαλλία / 2015

Οι ταινίες της εβδομάδας: Κέιτ Γουίνσλετ, η «Μοδίστρα» που εκδικείται με στιλ [κριτική &τρέιλερ]  | iefimerida.gr 4


Colonia
Σκηνοθεσία: Φλόριαν Γκάλενμπεργκερ
Παίζουν: Έμα Γουότσον, Ντάνιελ Μπριλ, Μίκαελ Νίκβιστ, Ριτσέντα Κάρεϊ.

Τι Συμβαίνει:

Μια ταινία που θα θυμίσει τις αγωνιώδεις εποχές των στρατιωτικών πραξικοπημάτων που ξεφύτρωσαν στον κόσμο και στην χώρα μας προσπαθώντας να καταπνίξουν μια αριστερή προπαγάνδα που είχε αρχίσει να κερδίζει έδαφος μέσα στη δεκαετία του 60. Οι καταδιώξεις, και οι βασανισμοί αντικαθεστωτικών καθώς και οι εξαφανίσεις αντιφρονούντων ήταν στην ημερήσια διάταξη, μαζί με όλη την κουλτούρα διαμαρτυρίας που βοούσε στις μεγάλες πόλεις της Δύσης.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Φλόριαν Γκάλενμπεργκερ σκηνοθετεί την άγνωστη, συγκλονιστική ιστορία της Colonia Dignidad, μιας θρησκευτικής σέκτας στη Χιλή του Πινοτσέτ, δημιούργημα του Πολ Σέιφερ (Μίκαελ Νίκβιστ) ενός πρώην αξιωματικού των Ναζί και μετέπειτα ιεροκήρυκα.
Βρισκόμαστε στο στρατιωτικό πραξικόπημα της Χιλής το 1973. Ο κόσμος του Σαντιάγκο βγαίνει στους δρόμους και διαμαρτύρεται ενάντια στον Στρατηγό Πινοτσέτ. Ανάμεσά τους η αεροσυνοδός Λένα (Έμα Γουάτσον) και ο γραφίστας-ακτιβιστής Ντάνιελ (Ντάνιελ Μπριλ), ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι που, όπως πολλοί άλλοι, συλλαμβάνονται από τη μυστική αστυνομία. Πολύ σύντομα ο Ντάνιελ μεταφέρεται σε μια κρυφή στρατιωτική εγκατάσταση όπου γίνονται ανακρίσεις και βασανιστήρια, χτισμένη κάτω από την γερμανική κοινότητα Colonia Dignidad («Αποικία Αξιοπρέπεια») την οποία χρησιμοποιεί ως κάλυψη.
Κάτω από τις εντολές του αρχηγού της, του ιεροκήρυκα και πρώην παιδεραστη Πολ Σέιφερ, η Colonia παρουσιάζεται σαν μια φιλανθρωπική οργάνωση, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για μια θρησκευτική και στρατιωτική σέκτα, από την οποία δεν έχει αποδράσει ποτέ κανείς. Μέσα στην απελπισία της, η Λένα οπλισμένη με θάρρος και πανουργία αποφασίζει να γίνει μέλος της μυστηριώδους αίρεσης, ελπίζοντας ότι θα επιβιώσει η ίδια και θα βρει τον Ντάνιελ ώστε να τον βοηθήσει να αποδράσει. Ο Ντάνιελ που είναι στη φυλακή έχει επιζήσει προσποιούμενος τον διανοητικά άρρωστο.
Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα ένα “ρομαντικό” πολιτικό θρίλερ που στήνεται σαν δήθεν ταινία τρόμου που δεν πείθει. Ο σκηνοθέτης δεν φαίνεται αποφασισμένος ποιό από τα δύο στυλ κινηματογράφησης θα ακολουθήσει και μάλλον είναι μπερδεμένος μέχρι το τέλος. Η ταινία σώζεται χάρις κυρίως τις όποιες ερμηνευτικές ικανότητες της Έμα Γουότσον.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ