Λίγες ώρες αφότου βρέθηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους της EgyptAir με τους 66 επιβαίνοντες και με γνωστές τις συντεταγμένες στις οποίες χάθηκαν τα ίχνη του και άρχισε το θανάσιμο σπιράλ, ειδικοί μιλούν για τις πιθανότητες που υπάρχουν να βρεθούν τα μαύρα κουτιά.
Καθώς οι έρευνες από εδώ και στο εξής θα επικεντρωθούν στην εύρεση της ακριβής θέσης της αεροσκάφους και τον εντοπισμό των δύο μαύρων κουτιών του που θα λύσουν το όποιο μυστήριο έχει δημιουργηθεί γύρω από τις συνθήκες της συντριβής του, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο κατά πόσο, κάτι τέτοιο, είναι εφικτό.
Ο Τιμ Τέιλορ, ειδικός στις θαλάσσιες έρευνες, μιλώντας στο CNN ανέφερε ότι η περιοχή «στόχος» των ερευνών είναι από τις πιο βαθιές της Μεσογείου. Σε ορισμένα σημεία το βάθος φθάνει μέχρι και τα 10.000 πόδια (3,04 χλμ.).
Αν το μαύρα κουτιά του αεροσκάφους βρίσκονται σε τέτοιο βάθος τότε γίνεται εξαιρετικά δύσκολή όλη η προσπάθεια ανίχνευσης των σημάτων που στέλνουν.
«Σε τέτοια βάθη τα μηχανήματα ανίχνευσης των σημάτων θα πρέπει να ριχτούν βαθύτερα στη θάλασσα. Το νερό εκεί είναι πυκνό. Δεν μπορεί έτσι απλά το μαύρο κουτί να ανελκυθεί από την επιφάνεια», προσέθεσε.
Ο Τέιλορ ανέφερε ακόμη ότι μόλις βρεθούν τα συντρίμμια τότε το πεδίο στο οποίο είναι απλωμένα θα χαρτογραφηθεί προτού σταλούν στο βυθό προκειμένου να ανακτήσουν τα μαύρα κουτιά και άλλα αντικείμενα.
Υπενθυμίζεται ότι το σήμα που εκπέμπουν τα μαύρα κουτιά και βοηθά στον εντοπισμό τους δεν εκπέμπεται επ' άπειρον αλλά για περίπου 30 ημέρες, μπορεί και λιγότερο ή λίγο περισσότερο ανάλογα με την αντοχή της μπαταρίας τους. Επίσης, για να «μιλήσουν» τα μαύρα κουτιά θα πρέπει να βρίσκονται σε καλή κατάσταση και να μην έχουν καταστραφεί. Τα μαύρα κουτιά είναι δύο. Το ένα καταγράφει όλες τις συνομιλίες στο πιλοτήριο και το δεύτερο όλες τα δεδομένα της πτήσης.