Αψηφώντας το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, μία εταιρεία έχει καταφέρει να πρωτοστατήσει στον τομέα της και να παρουσιάσει την πιο δυναμική ανάπτυξη την χρονιά που πέρασε.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία που προέκυψε από τη συγχώνευση των εταιρειών «Μύθος Ζυθοποιία» και «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» κατέγραψε ήδη από το πρώτο έτος της δημιουργίας της, το 2015, θετικά πρόσημα σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς της. Η κερδοφορία της αυξήθηκε σημαντικά κατά 50%, ο κύκλος εργασιών της έφτασε στα 142 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μία άνοδο της τάξης του 4%, ενώ την ίδια στιγμή ενίσχυσε το μερίδιο στην αγορά κατά 0,5%.
Που οφείλεται όμως η εντυπωσιακή άνοδος της «Ολυμπιακής Ζυθοποιίας» σε μία αγορά που κατά τα άλλα παρουσιάζει φθίνουσα πορεία; Από τη μία το γεγονός αυτό οφείλεται στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας που επιτεύχθηκαν με την συγχώνευση των δύο εταιριών. Από την άλλη όμως, η βελτίωση του κόστους παραγωγής, του κόστους διακίνησης και του καθαρού τζίρου ανά εκατόλιτρο ήταν οι παράγοντες που οδήγησαν στη θετική πορεία.
Επενδύσεις με στόχο την ανάπτυξη και την καινοτομία
Ομαλά και χωρίς καμία παρέκκλιση συνεχίστηκε εντός του 2015 η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας που για την πενταετία 2015 -2019 ανέρχεται συνολικά σε €50 εκατ. Ειδικότερα στη διάρκεια του έτους υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους €7 εκατ. που είχαν ως κεντρικό άξονα τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Οι επενδύσεις αυτές, καταδεικνύουν την ανοδική πορεία της εταιρίας και τη συνεπή εκτέλεση του σχεδιασμού της για περαιτέρω ανάπτυξη στην ελληνική αγορά.
Το 2016 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην εκτέλεση του επενδυτικού της πλάνου, όπως επίσης και στην ανάπτυξη καινοτομίας και ενδυνάμωσης του προϊόντικού της χαρτοφυλακίου. Ειδικότερα, στην αγορά διατίθεται ήδη το νέο Tuborg Lemon Soda, ένα καινούργιο προϊόν με προσθήκη φυσικού χυμού λεμονιού που δημιουργεί νέες προοπτικές στην αγορά των αναψυκτικών.
Επιπλέον, η μπύρα Mythos, με ανανεωμένη και καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα συσκευασία easy open, ενισχύει τη θέση της στην αγορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ ανανεωμένη εικόνα παρουσιάζουν και οι FIX Dark και FIX Weiss.
Στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρίας για το 2016 περιλαμβάνονται επίσης ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και του εξαγωγικού προσανατολισμού της και η επέκταση σε νέες αγορές. Ειδικότερα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη ολοκληρώσει δύο νέες συνεργασίες στις αγορές της Αυστραλίας και της Αμερικής με την τελευταία να επιτρέπει την περαιτέρω διείσδυση της μπύρας FIX στην συγκεκριμένη αγορά.
Με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρίας για το 2015 και της επιχειρηματικής στρατηγικής για το τρέχον έτος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κ. Αλέξανδρος Καραφυλλίδης δήλωσε σχετικά: «Το πάθος και η δέσμευση των ανθρώπων μας την προηγούμενη χρονιά, οι οποίοι ξεπέρασαν τον εαυτό τους, συνέβαλλαν καθοριστικά στους θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι το επιχειρείν στη χώρα μας, το 2015, δοκίμασε τις αντοχές πολλών κλάδων. Τα θετικά αποτελέσματα και οι εξελίξεις όχι μόνο επιβεβαιώνουν τη στρατηγική μας αλλά δικαιώνουν ταυτόχρονα το μέχρι σήμερα σχεδιασμό μας. Με πλήρη δέσμευση στο επενδυτικό μας πλάνο, το 2016, συνεχίζουμε δυναμικά στηρίζοντας την ελληνική οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, διερευνώντας τις επιλογές των καταναλωτών και προσθέτοντας αξία όχι μόνο στην αγορά μπύρας, αλλά ευρύτερα στην οικονομία».
Προϊόντα με ιστορία που έγιναν «μύθος» σε ολόκληρο τον κόσμο
Kaiser, Guinness, Corona, Somersby και Tuborg είναι μερικά μόνο από τα brand που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Ανάμεσα σε αυτά όμως δύο προϊόντα χάρη στην υψηλή ποιότητά τους έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν στην χώρα μας, αλλά και το εξωτερικό.
Η FIX Hellas, η πιο ιστορική ελληνική μπύρα που μετρά πάνω από 150 χρόνια παρουσίας είναι το ένα από αυτά. H FIX Hellas απευθύνεται σε όλους εκείνους που επιθυμούν να γευτούν την αυθεντική πλευρά της Ελλάδας και πρεσβεύει τις αυθεντικές αξίες της Ελληνικής Ψυχής. Εκτός από τη χώρα μας όμως, η ιστορική μπύρα κατάφερε να κατακτήσει και τις αγορές του εξωτερικού, όπως και μία σειρά σημαντικών βραβείων.
Το δεύτερο προϊόν μπορεί να μετρά λιγότερα χρόνια παρουσίας, σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα όμως απέφερε δύο σημαντικές επιτυχίες. Πρόκειται για την Mythos, την μπύρα που γεννήθηκε το 1997 και έκτοτε κατέκτησε όχι μόνο το ελληνικό κοινό, αλλά και το τουριστικό που την κατέταξε στην πρώτη θέση των προτιμήσεων του.
Εκτός από το να προωθεί τα ελληνικά προϊόντα με τεράστια επιτυχία στο εξωτερικό, η Ολυμπιακή Ζυθοποία κατάφερε να συστήσει και μερικά ξένα στην ελληνική αγορά. Η Kaiser, μία από τις κορυφαίες Pills, αγαπήθηκε από τους Έλληνες καταναλωτές. Δύο άλλες μπύρες που ακολούθησαν ανάλογη πορεία είναι η μεξικάνικη Corona, αλλά και η Guinness, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην κατηγορία των Stout.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έγινε επίσης η πρώτη εταιρεία που συνέστησε στο ελληνικό κοινό τον μηλίτη προωθώντας το μοναδικό Somersbys, την cider που απευθύνεται σε όσους αναζητούν πιο απαλές γεύσεις.
Ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής και το μεγαλύτερο δίκτυο συνεργατών
Συνδυάζοντας το ελληνικό DNA και το διεθνές αποτύπωμα της δυναμικής του Ομίλου Carlsberg, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνιστά τον παίκτη που όχι μόνο οραματίζεται αλλά και μπορεί να αλλάξει το χάρτη της μπύρας στην Ελλάδα.
Η εταιρεία διαθέτει 2 ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο, Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα, Ευβοίας, δυναμικότητας 2,2 εκατ εκατόλιτρων ετησίως, στις οποίες παράγονται τα προϊόντα Μythos, Mythos Radler, FIX Hellas, FIX Dark, FIX Royale, Kaiser και Henninger. Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τη μεξικάνικη Corona Extra, τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse, τον ιρλανδικό μηλίτη Magners και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. Ταυτόχρονα, η εταιρεία παράγει, διαθέτει και διανέμει στην ελληνική αγορά τα κορυφαία σήματα Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water.
Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αξιοποιεί ένα εκτενές δίκτυο συνεργατών, προμηθευτών και σημείων πώλησης, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με παρουσία σε 40 χώρες και στις 5 ηπείρους, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές με τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα της.
Στο πλαίσιο ενός στοχευμένου επιχειρηματικού σχεδιασμού, που θέτει στο επίκεντρο τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται πλήρως στις καταναλωτικές απαιτήσεις και την παράλληλη και διαρκή εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εστιάζει στην υλοποίηση του αναπτυξιακού επενδυτικού της πλάνου. Με πίστη στις προοπτικές και ευκαιρίες του ελληνικού επιχειρείν, η εταιρεία επιδιώκει την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε αγορές του εξωτερικού, ενώ την ίδια στιγμή εστιάζει στην υλοποίηση πρωτοβουλιών ουσιαστικής προσφοράς που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με σταθερό βηματισμό και έντονη εξωστρέφεια, αναπτύσσεται δυναμικά, δημιουργώντας τις απαραίτητες συνθήκες για περαιτέρω εξέλιξη και ανάπτυξη του κλάδου της ζυθοποιίας στην Ελλάδα.
Η επιτυχία σε αριθμούς
- Εντυπωσιακή αύξηση κερδοφορίας κατά 50%
- Κύκλος εργασιών 2015: €142 εκατ. αυξημένος κατά 4%
- Ενίσχυση μεριδίου αγοράς κατά 0,5%
- 5ετές πλάνο επενδύσεων ύψους €50 εκατ. την πενταετία 2015 -2019
- Υλοποίηση επενδύσεων ύψους €7 εκατ. το 2015 παρά τις αντίξοες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας
- Για το 2016, συνεχίζει με το πλάνο και την επένδυση €12 εκατ
- Διείσδυση σε 40 χώρες στις 5 ηπείρους
- Ενίσχυση του εξωστρεφούς προφίλ με 2 νέες συνεργασίες στις αγορές της Αυστραλίας και της Αμερικής. Ειδικά η δεύτερη αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τα αποτελέσματα της FIX επιτρέποντας την περαιτέρω διείσδυση της στη συγκεκριμένη αγορά.