Ανανεωμένη η όψη του Κολοσσαίου και τα εργα συντήρησης πραγματοποιούνται με τις ευχές και τα χρήματα της πολυτελούς εταιρείας αξεσουάρ Tod's.
Ο οίκος με τα ακριβά παπούτσια και τσάντες χρηματοδοτεί τα έργα, γεγονός που προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της deutsche welle.
Μετά από τρία χρόνια εργασιών η πρόσοψη του Κολοσσαίου έχει γυρίσει στο λευκό των περασμένων χρόνων. Τα καυσαέρια της πρωτεύουσας είχαν μαυρίσει το αρχαίο μνημείο, ενω σήμερα η πρόσοψη είναι, όπως ήταν στην αρχαιότητα.
Βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλε ο Ντιέγκο Ντέλλα Βάλλε, ιδιοκτήτης της Tod's
Οι εργασίες στις στοές ύψους 50 μέτρων κόστισαν 6,5 εκ. ευρώ. Πλέον έχουν ολοκληρωθεί επίσημα και ξεκινάει η επόμενη φάση της αναπαλαίωσης, η οποία πρόκειται να κοστίσει συνολικά 25 εκ. ευρώ. Στα σχέδια είναι η ανανέωση των υπόγειων διαδρόμων και στοών στο εσωτερικό του αμφιθεάτρου, ένα νέο γραφείο εισιτηρίων και ένα βιβλιοπωλείο.
φωτογραφία eurokinissi
Τα χρήματα της αναπαλαίωσης προέρχονται από τον επιχειρηματία υποδημάτων Ντιέγκο Ντέλλα Βάλλε, ιδιοκτήτη της πολυτελούς εταιρείας Tod's. Δεν πρόκειται όμως για την μόνη περίπτωση ιδιωτικής χρηματοδότησης δημόσιας τέχνης στην Ιταλία. Το 2015 ο οίκος μόδας Fendi διέθεσε 2,2 εκ. ευρώ για την αναπαλαίωση του σιντριβανιού της Φοντάνα Ντι Τρέβι.
Διαμαρτυρίες για τη συμφωνία να διαφημίζονται τα διάσημα παπούτσια στην πρόσοψη του μνημείου
Αρχικά ο Ντέλλα Βάλλε συμφώνησε με τον τότε δήμαρχο της Ρώμης ότι η εταιρεία του θα έχει το δικαίωμα να διαφημίζεται μπροστά στο μνημείο. Ακολούθησαν διαμαρτυρίες οργανώσεων προστασίας του καταναλωτή, διαμάχες για την ανάθεση εργολαβιών και δικαστικές διαμάχες. Οι εργασίες καθυστερούσαν και ο Ντέλλα Βάλλε απειλούσε ότι θα αποχωρήσει από το έργο. Σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Τομάζο Μοντανάρι, ο «βασιλιάς των υποδημάτων» τελικά υποχώρησε όσον αφορά τα δικαιώματα προώθησης προϊόντων.
Η ημιτελής όψη του Κολοσσαίου οφείλεται σε έναν ισχυρό σεισμό του 6ου αιώνα
Οι ρωμαίοι αυτοκράτορες χρησιμοποιούσαν το Κολοσσαίο που χτίστηκε μεταξύ του 70 και του 80 μ.Χ. ως τόπο διεξαγωγής δημόσιων εκτελέσεων και αιματηρών αθλητικών εκδηλώσεων. Μέχρι και 50.000 θεατές παρακολουθούσαν τους θρυλικούς αγώνες των μονομάχων. Μετά την πτώση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, το αμφιθέατρο έπαψε να χρησιμοποιείται και τον 6ο αιώνα γκρεμίστηκε εν μέρει μετά από ισχυρό σεισμό.