Η Aston Martin επιχειρεί για μια ακόμη φορά να δώσει ζωή στην θρυλική βρετανική μάρκα αυτοκινήτων Lagonda, σχεδόν 45 χρόνια μετά την τελευταία εμπορική της απόπειρα.
Η Lagonda, μια βρετανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων που ιδρύθηκε το 1906, αγοράσθηκε από τον David Brown το 1947, ο οποίος είχε επίσης στην κατοχή του την Aston Martin.
Η σύμπραξη των δυο οδήγησε στην παρουσίαση το 1976 της τετράπορτης Aston Martin Lagonda (βασανίστηκε σε πρωτότυπο του 1969), ένα εντυπωσιακό στην εμφάνιση όχημα για την εποχή του, το οποίο όμως παρουσίαζε πολλά προβλήματα, ειδικά στον τομέα της αξιοπιστίας της κατασκευής του.
Η πορεία του μοντέλου ήταν άδοξη με μόλις λίγες εκατοντάδες οχήματα να βρίσκουν αγοραστή στα λίγα χρόνια που κράτησε η παραγωγή του.
Αώο το 1989 όταν και σταμάτησε να διαθέτει το συγκεκριμένο όχημα, η Aston Martin χρησιμοποίησε το όνομα Lagonda σποραδικά για την παρουσίαση μόνο κάποιων κονσεπτ οχημάτων, που και αυτά όμως δεν άφησαν εμφανή τα ίχνη τους στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Το 2014 όμως όλα άλλαξαν όταν η Aston Martin παρουσίασε την τετράπορτη «αναγέννηση» της με το όνομα Lagonda Taraf, ένα υπερπολυτελές σπορ τετραθέσιο σεντάν που αρχικά προοριζόταν μόνο για την αγορά της Μέσης Ανατολής, όπως άλλωστε καταδεικνύει και το όνομα της, Taraf, που στα αραβικά σημαίνει «απόλυτη πολυτέλεια».
Το όχημα τελικά διατίθεται και σε άλλες αγορές με τον περιορισμό όμως που θέτει ο μόλις 200 οχημάτων αριθμός παραγωγής της και η εξωφρενική τιμή της που αγγίζει το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Εντούτοις, ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει εύκολα γιατί η τιμή έχει φτάσει σε αυτά τα ύψη, με την χειροποίητη κατασκευή, τα πανάκριβα δέρματα και υλικά και την εντυπωσιακή εμφάνιση να δικαιολογούν για ορισμένους την τιμή αυτή.
Το αυτοκίνητο κινείται από ένα κινητήρα V12, 5.935 κυβικών εκατοστών, που του χαρίζει επιδόσεις της τάξεως των 0-100χλμ/ώρα σε μόλις 4,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 310 χλμ/ώρα.
Το εσωτερικό της, αν και παραπέμπει ευθέως στο εσωτερικό των υπόλοιπων οχημάτων της Aston Martin, ξεχωρίζει από αυτά με τα ιδιαίτερα υλικά και τον σχεδιασμό του.