Ως σαφής και υπαρκτός κίνδυνος για επιπλοκές στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, θεωρείται η επιμονή του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα σε μια σκληρή γραμμή επιβολής εκτεταμένου δημοσίου ελέγχου στην επιχείρηση, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς.
Σύμφωνα με έγγραφο που έχει στην κατοχή της και δημοσιεύει η εφημερίδα Καθημερινή της Κυριακής, αποκαλύπτεται ότι λίγα μόλις 24ωρα από την υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco, νέο προσχέδιο νόμου του υπουργείου που εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για σχόλια, προβλέπει και πάλι αμφιλεγόμενες αρμοδιότητες για την Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιώς (ΔΑΛΠ).
Οι εν λόγω αρμοδιότητες βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με το σχέδιο συμφωνίας που παρουσίασε προ εβδομάδας στην κυβέρνηση η τρόικα. Σε αυτό προβλέπεται η νομοθέτηση της πλήρους ανεξαρτησίας και λειτουργικότητας μόνον της υπάρχουσας ρυθμιστικής αρχής, της ΡΑΛ, και μάλιστα ως προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Επίσης, αναφέρεται ρητώς πως η ΡΑΛ και μόνον αυτή θα είναι αρμόδια για την επίβλεψη της εκτέλεσης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ. Από την πλευρά του το υπουργείο Ναυτιλίας στην αιτιολογική του έκθεση αναφέρει ότι «η ίδρυση της ΡΑΛ αφενός δεν υπακούει στα ευρωπαϊκά πρότυπα, αφετέρου σε κάθε περίπτωση οι αρμοδιότητες της και η επιχειρησιακή της ικανότητα δεν μπορούν να εγγυηθούν την ουσιαστική άσκηση δημόσιας εξουσίας και επομένως δεν εξυπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον. Ανάλογο προηγούμενο απαντάται μόνο στην Νότιο Αφρική».
Όμως, όπως σχολιάζουν ορισμένες πλευρές, αυτό που δεν λέει το υπουργείο είναι πως εγείρονται ζητήματα αντισυνταγματικότητας του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, καθώς διατάξεις του που αναφέρονται στη σύσταση και στην λειτουργία της ΡΑΛ και ειδικότερα αυτές που αφορούν στις απονεμόμενες στον υπουργό Ναυτιλίας αρμοδιότητες, εκτιμάται ότι βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με το άρθρο 101 του Συντάγματος και τις διατάξεις του ν. 3051/2002.