Στις αλλαγές στις οποίες προχώρησε η κυβέρνηση από τον Σεπτέμβριο, αναφορικά με τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, ασκώντας παράλληλα κριτική στην αντιπολίτευση για τις αντιδράσεις της στην όλη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης.
Ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στο θέμα της συμφωνίας πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ, πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός και όλοι οι υπουργοί, πέτυχαν μια τροποποιημένη συμφωνία σε σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με την πορεία που είχε καθορίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Στο σχετικό κείμενο - τόνισε ο κ. Δρίτσας - έγιναν σημαντικές αλλαγές προκειμένου να εξασφαλιστεί το όφελος του κοινωνικού συνόλου αλλά και του δημοσίου συμφέροντος, χαρακτηρίζοντας καίριας σημασίας το γεγονός, ότι ενώ αρχικά στο σχέδιο προβλεπόταν η πώληση του 67% του Οργανισμού, αυτό έγινε 51% +16% μετά την πρώτη πενταετία.
Αυτό σημαίνει ότι το 16% παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ για αυτό το χρονικό διάστημα και τα οφέλη που προκύπτουν πάνε στην εξυπηρέτηση του χρέους - διευκρίνισε ο υπουργός.
Εξάλλου, συνέχισε ο κ. Δρίτσας, η κυβέρνηση προχώρησε σε μια σειρά εξαιρέσεων όπως της ακτογραμμής των λιπασμάτων στη Δραπετσώνα αλλά και πολλών περιοχών και αρχαιολογικών χώρων της χερσονήσου της Κυνόσουρας, του κτηρίου της σχολής λιμενοφυλάκων αλλά και των θέσεων ελλιμενισμού των σκαφών του λιμενικού σώματος μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός είπε ότι οι προβλήτες που έχουν διατεθεί από χρόνια στο λιμενικό σώμα και που αποτελούν ζωτικής σημασίας χώρους για να μπορεί να ανταποκρίνεται στο ρόλο του, «δεν υπήρχαν καν στη συμφωνία και θα έπρεπε να διαπραγματευτούμε με τον νέο επενδυτή, ή να μας νοικιάσει χώρους για να ελλιμενίζονται τα σκάφη του λιμενικού ή να μας παραχωρήσει κατά τη δική του μεγαθυμία τις συγκεκριμένες θέσεις».
Ο κ. Δρίτσας πρόσθεσε επίσης, ότι αλλαγές έγιναν και σχετικά με το επίπεδο διακίνησης των μονάδων εμπορευματοκιβωτίων, που ορίζονταν δεσμευτικά να είναι κατ’ ελάχιστον 250.000 TEU χωρίς αυξητική τάση και προοπτική. «Αν υπήρχε αναπτυξιακή πορεία της εμπορευματικής κίνησης, το όφελος που θα μπορούσε να διεκδικήσει το Δημόσιο από την πρωτοφανή αυτή αλλαγή, θα ήταν μετά από 18 χρόνια και όχι νωρίτερα» τόνισε ο κ. Δρίτσας. «Εμείς αλλάξαμε το ελάχιστο δυναμικό που είναι υποχρεωμένος ο επενδυτής να εξασφαλίσει, από τα 250.000 TEU καθέτως την πρώτη 10ετία, σε 325.000 TEU και 400.000 στο τέλος της 20ετίας» ανέφερε.
Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι εξαιρέθηκαν περίπου 40 ιδιωτικά ακίνητα που βρίσκονταν εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού και ήταν ιδιοκτησίες του ΟΛΠ από δωρεές η χορηγίες, με συγκεκριμένη ρύθμιση που προβλέπει ότι τα δικαιώματα που παραχωρούνται με την παρούσα σύμβαση, δεν θα επεκτείνονται σε ιδιοκτησίες του ΟΛΠ που βρίσκονται εκτός των χερσαίων εγκαταστάσεων του λιμανιού.
Αναφερόμενος στα εργασιακά, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι η συμφωνία συμπληρώθηκε με έγγραφη δέσμευση, που αναφέρει ότι ο νέος ιδιοκτήτης θα συμμορφώνεται με όλες τις απαιτήσεις των εφαρμοστέων νόμων και κανονισμών σχετικά με την απασχόληση, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και τις εργασιακές σχέσεις, καθώς και με την υγεία και ασφάλεια στο χώρο της εργασίας.
Σχετικά με τις λιμενικές λειτουργίες που αποτελούν υποχρέωση από την έννομη τάξη εσωτερική και διεθνή αναφορικά με την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων και τις υπηρεσίες επιβατών, το κόστος πλέον επιβαρύνει το νέο ιδιοκτήτη και όχι το Δημόσιο - κάτι που δεν προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση, σύμφωνα με τον υπουργό.
Ο κ. Δρίτσας κατηγόρησε την αντιπολίτευση για «ανευθυνότητα, εγκληματική και καταστροφική πολιτική». Αναφερόμενος στον νέο αρχηγό της Ν.Δ. Κυριάκο Μητσοτάκη, σημείωσε πως «θέλει να δείξει ένα άλλο πρόσωπο σε σχέση με τον προκάτοχό του, τον κ. Σαμαρά», την ίδια ώρα που στην Ν.Δ., έχουν επεξεργαστεί ένα άλλο μοντέλο αντιπολιτευτικής τακτικής για τη φθορά της κυβέρνησης, ένα μοντέλο «ιδιοτελές, ταξικό, μεροληπτικό, απολίτικο και επίσης επικίνδυνο», κατά τον κ. Δρίτσα.