Η κυβέρνηση απέσυρε από το νομοσχέδιο για την έρευνα τη φωτογραφική διάταξη για τον Γιώργο Σταθάκη, αλλά άφησε εκείνη για την Περιστέρα Μπαζιάνα, καταγγέλλει ο Γιώργος Μαυρωτάς.
«Αποσύρθηκε η "διάταξη Σταθάκη" στη νέα version του νομοσχεδίου για την Έρευνα, εξακολουθεί όμως το νομοσχέδιο να περιλαμβάνει στο άρθρο 33 τη φωτογραφική διάταξη για τη σύντροφο του Πρωθυπουργού. Που αφορά στη μετάταξη δηλαδή μόνιμων εκπαιδευτικών με διδακτορικό ως ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ. Φαίνεται καλύφθηκαν τα κενά στα σχολεία...», έγραψε ο βουλευτής του Ποταμιού στον λογαριασμό του στο Twitter.
Υπενθυμίζεται ότι η κ. Μπαζιάνα διδάσκει στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, ως καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ως έκτακτο διδακτικό προσωπικό.
Η επίμαχη διάταξη στο νομοσχέδιο για την Ερευνα
Το μεσημέρι της Τρίτης, αποσύρθηκε ξαφνικά από το νομοσχέδιο διάταξη, την οποία η αντιπολίτευση καταγγέλλει ως «φωτογραφική», για τον υπουργό Οικονομίας.
Η εν λόγω διάταξη αφορούσε το Πανεπιστήμιο Κρήτης και κατά την αντιπολίτευση είναι φωτογραφική ώστε να απαλλαγεί ο υπουργός Οικονομίας από τις τις περιπέτειες και τις δικαστικές εκκρεμότητες που είχε όταν ήταν καθηγητής στο εν λόγω πανεπιστημιακό ίδρυμα.
Υπ. Παιδείας: Δεν είναι φωτογραφική η διάταξη, αφορά πολλούς
Το υπ. Παιδείας, απάντησε στον βουλευτή του Ποταμιού Γ. Μαυρωτά, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται για φωτογραφική διάταξη.
Σύμφωνα με το υπ. Παιδείας στο επίμαχο άρθρο 33 παρ. 7, του ν/σ «η διάταξη ρυθμίζει με πάγιο τρόπο, άρα, εξ ορισμού μη φωτογραφικό, θέματα μετάταξης μόνιμων εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης σε Α.Ε.Ι». Υποστηρίζει δε ότι η διάταξη «αφορά πολλούς εκπαιδευτικούς με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και η τυχόν μετάταξή τους στα ΑΕΙ, θα τίθεται στην αυστηρή και αντικειμενική κρίση των Ακαδημαϊκών Αρχών και των αρμόδιων υπηρεσιακών οργάνων ευρείας αντιπροσωπευτικής σύνθεσης».
Αναλυτικότερα, το υπ. Παιδείας διευκρινίζει:
Ειδικότερα, δίνεται η δυνατότητα σε μόνιμους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων να μεταταγούν σε θέση κατηγορίας Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) στα Α.Ε.Ι. (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ).
Πρόκειται για πάγια διάταξη με την οποία θεραπεύεται ένα ακόμη κενό στη νομοθεσία που επέτρεπε φωτογραφικές μετατάξεις στο παρελθόν.
Η ρύθμιση αυτή δεδομένων των δημοσιονομικών συνθηκών, που δυσχεραίνουν την πρόσληψη προσωπικού, είναι προς πρόδηλο όφελος της λειτουργίας των ΑΕΙ και αποτελεί άλλωστε και αίτημα πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων (οι πρόσφατες 500 θέσεις αφορούσαν μέλη ΔΕΠ και όχι ΕΔΙΠ)
Με αυτό τον τρόπο τα ΑΕΙ μπορούν να καλύψουν πραγματικές και ανελαστικές ανάγκες, αφού τα εργαστηριακά μαθήματα τα οποία θα διδάξουν οι εκπαιδευτικοί που μετατάσσονται είναι υποχρεωτικά από το πρόγραμμα σπουδών των ΑΕΙ και δεν μπορούν να καλυφθούν από τα μέλη ΔΕΠ.
Επιπλέον, ως Υπουργείο Παιδείας είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας οι μετατάξεις εκπαιδευτικών να γίνονται σε θέσεις στις οποίες θα εξακολουθούν να προσφέρουν διδακτικό έργο.
Τα τυπικά προσόντα που περιγράφει η διάταξη μοιάζουν με αυτά που αντιστοιχούσαν στο ακαδημαϊκό προφίλ του Λέκτορα (ν.3027/2002)
Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει σωρευτικώς να:
α) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει Τμήμα Α.Ε.Ι.
β) έχουν δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, σχετικό με τα αντικείμενα αυτά
γ) έχουν μετά τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος αποδεδειγμένα επιτελέσει για τουλάχιστον δύο (2) ακαδημαϊκά έτη σε ελληνικό Α.Ε.Ι ή ομοταγές Ίδρυμα της αλλοδαπής σχετικό επιστημονικό/εφαρμοσμένο/ερευνητικό έργο και συγκεκριμένα έχουν εκπαιδευτική εμπειρία ή εμπειρία σε εργαστηριακό - εφαρμοσμένο - διδακτικό έργο ή αναγνωρισμένο επαγγελματικό/ερευνητικό έργο σε σχετικό επιστημονικό πεδίο ή έχουν τουλάχιστον διετή σχετική εργασία σε ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή συνδυασμό των ανωτέρω.
Η διαδικασία της μετάταξης είναι απολύτως διαυγής και σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις.
Συγκεκριμένα, για τη διενέργεια της μετάταξης απαιτείται:
α) σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού που υποβάλλεται στην υπηρεσία που ανήκει καθώς και στο οικείο Α.Ε.Ι.
β) έγκριση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται ο εκπαιδευτικός
γ) απόφαση της Κοσμητείας του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από σχετική εισήγηση τριμελούς επιτροπής.