Καθώς το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου πλησιάζει, θα περίμενε κανείς από τους αναλυτές της Societe Generale να ασχολούνται περισσότερο με αυτά που συμβαίνουν στο γήπεδο παρά με τα δρώμενα στις αγορές.
Ομάδα στελεχών της τράπεζας όμως με επικεφαλής τον αναλυτή Ρόλαντ Καλογιάν, δεν έχει πάρει τα μάτια της από το μεγάλο τρόπαιο της διοργάνωσης – τα τεράστια ποσά χρημάτων που θα αλλάξουν χέρα κατά τη διάρκεια του EURO 2016, το οποίο θα αρχίσει στη Γαλλία στις 10 Ιουνίου και θα διαρκέσει έναν ολόκληρο μήνα.
Αποτελεί το πιο σημαντικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στην Ευρώπη στο οποίο θα αναμετρηθούν 24 εθνικές ομάδες από όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Ο τελικός θα γίνει στο «Σταντ ντε Φρανς» του Παρισιού.
«Στα ματς ανεμένεται να παρευρεθούν πάνω από 2,5 εκατ. οπαδοί – 1,5 εκατ. ξένοι επισκέπτες – και εκτιμάται ότι όλοι αυτοί θα δαπανήσουν κατά τη διάρκεια του τουρνουά περίπου 1 δισ. Ευρώ» γράφουν στην έκθεσή τους οι αναλυτές.
Εάν συνυπολογιστούν μεταξύ άλλων τα τηλεοπτικά δικαιώματα, οι χορηγίες από εταιρείες όπως η Adidas και η Coca Cola και τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος γιατί το Euro 2106 των 51 ματς μετατρέπεται αυτόματα σε μια ποδοσφαιρική γιορτή που αξίζει αρκετά δισεκατομμύρια.
Στο πνεύμα του Euro 2016 οι αναλυτές της Societe Generale διάλεξαν μια ομάδα από εταιρείες οι οποίες αναμένεται ότι θα «είναι σε φόρμα» λόγω των εκατομμυρίων οπαδών όσων κλείσουν ξενοδοχεία και όσων καταναλώσουν τρόφιμα και ποτά για να δουν από κοντά ή από την τηλεόραση τα αγαπημένα τους ματς. Η σχετική «ενδεκάδα» της Societe Generale είναι η εξής:
1. Paddy Powe-Betfair (Στοίχημα)
2.Vinci (Κατασκευές)
3.Eiffage (Κατασκευές)
4.Carlsberg (Ζυθοποιία)
5.Heineken (Ζυθοποιία)
6.EasyJet (αερομεταφορές)
7.RyanAir (αερομεταφορές)
8.Air France (αερομεταφορές)
9.ITV (ΜΜΕ)
10.ACCOR (ξενοδοχεία)
11.Adidas (Αθλητικά Είδη)
Πρόκειται για τις εταιρείες που έχουν μετοχές με μεγάλη ρευστότητα οι οποίες θα επηρεαστούν περισσότερο από τη διοργάνωση του Euro 2016 στη Γ αλλία» όπως γράφουν οι αναλυτές της Societe Generale. Οι εταιρείες αυτές ανήκουν σε πολλούς κλάδους, από τα ξενοδοχεία έως τις μεταφορές και από τον τζόγο έως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η γαλλική τράπεζα προτείνει «διακράτηση» ή «αγορά» για τις περισσότερες από τις μετοχές των εταιρειών αυτών. Υπάρχουν και κάποιες για τις οποίες η τράπεζα κάνει επενδυτικές συστάσεις. Οπως είναι ίσως αναμενόμενος πάντως, η Societe Generale εκτιμά ότι ο μεγαλύτερος κερδισμένος από το EURO 2016 θα είναι ολόκληρη η Γαλλία.
Πηγή:Τα Νέα