Η μουσική του Χάυντν για το Θείο Πάθος, συναντά το προσφυγικό δράμα, μέσα απο το φωτογραφικό φακό του Γιάννη Μπεχράκη.
Στον φετινό Κύκλο του Μεγάρου Μουσικής, Adagio-Μουσικές για τις μέρες του Πάσχα, η υποβλητική σύνθεση του Γιόζεφ Χάυντν για το Θείο Πάθος «Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό» (εκδοχή για πιάνο) συνδυάζεται με το συγκλονιστικό οπτικό υλικό του Γιάννη Μπεχράκη (αφιλοκερδής συμμετοχή), σε μια εκδήλωση που φιλοδοξεί να γίνει αφορμή για σκέψη, πάνω στο δράμα των προσφύγων.
© Υannis Behrakis/REUTERS
Το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας 25 Απριλίου στις 8:30 το βράδυ η δύναμη των εικόνων του «φωτογράφου της χρονιάς», παράλληλα με την εκτέλεση του μουσικού έργου, συναντά στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος τη γεμάτη ευαισθησία ερμηνεία του διακεκριμένου πιανίστα Νίκου Λαάρη.
Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό
Πρόκειται για έργο οργανικής μουσικής –αμιγώς ορχηστρική σύνθεση χωρίς φωνητικά μέρη– που αποτελείται από επτά σύντομες σονάτες γραμμένες επάνω στα τελευταία λόγια του Χριστού στο Σταυρό. Οι σονάτες συνοδεύονται από μια εισαγωγή και καταλήγουν στο τελευταίο μέρος που τιτλοφορείται Ο σεισμός. Η σύνθεση συγκίνησε βαθιά το εκκλησίασμα όταν παρουσιάστηκε τη Μεγάλη Παρασκευή 6 Απριλίου 1787 στο ναό της Σάντα Κούεβα στην Ισπανία και σημείωσε εξαιρετική επιτυχία. Στη συνέχεια, προκειμένου το έργο του να παρουσιαστεί και σε άλλες πόλεις, ο Χάυντν το μετέγραψε για κουαρτέτο εγχόρδων και για πληκτροφόρο. Συχνά ερμηνεύεται και σε μορφή ορατορίου.
Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται εντός και εκτός της αίθουσας Δημήτρης Μητρόπουλος, είναι από τη διάρκεια αποστολών του Γιάννη Μπεχράκη σε Ελλάδα, Κόσοβο, Τυνησία, Σομαλία, Κασμίρ, Ιράκ, Αλβανία, ΠΓΔΜ, Παλαιστίνη, Τσετσενία, Τουρκία, Σερβία, Νότιο Αφρική και Ισραήλ.
Τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα για τη στήριξη των δράσεών τους σε σχέση με το προσφυγικό.
Μεγ. Δευτέρα 25 Απριλίου, 8:30 μ.μ.
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Νίκος Λαάρης, πιάνο
Γιάννης Μπεχράκης, φωτογραφικό υλικό – αφήγηση