Έντονη ήταν η αντίδραση της ομοσπονδίας οδικών μεταφορών (ΟΦΑΕ) στη διάταξη νόμου του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που προβλέπει εκχώρηση του μεταφορικού έργου των προσφύγων στα ΚΤΕΛ.
Η συγκεκριμένη διάταξη προβλέπει ότι η μετακίνηση από κέντρα συγκέντρωσης σε λιμάνια, αεροδρόμια και λοιπά σημεία αναχώρησης και αντίστροφα θα γίνεται μέσα από τα ΚΤΕΛ. Η Ομοσπονδία απέστειλε χθες επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης ζητώντας να απαλειφθεί από το επικείμενο νομοσχέδιο «Οργάνωση και Λειτουργία Υπηρεσίας Ασύλου... και λοιπές διατάξεις» η συγκεκριμένη διάταξη.
Οι μεταφορείς τονίζουν ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, που αποτελεί αγώνα δεκαετιών «η μεταφορά σε γραμμές κλειστής διαδρομής (λιμάνια, μεθοριακοί σταθμοί κ.α) προσχηματισμένων ομάδων επιβατών συνιστά αποκλειστικό έργο των τουριστικών λεωφορείων και όχι των ΚΤΕΛ ή οποιουδήποτε άλλου φορέα».
Γιατί αντιδρούν
Οι μεταφορείς αντιδρούν για το άρθρο 80 του νομοσχεδίου που εισάγεται σήμερα στη Βουλή για ψήφιση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Το άρθρο 80 καθορίζει κατά παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία που καταμερίζει το μεταφορικό έργο επιβατών σε τουριστικού και συγκοινωνιακούς φορείς ανάλογα με τη φύση του δρομολογίου, το είδος της διαδρομής και τον τρόπο σχηματισμού της ομάδας επιβατών, την εξάμηνη ανάθεση της μεταφοράς των προσφύγων, μία προθεσμία η οποία μπορεί να παραταθεί με απόφαση του αρμόδιου υπουργού.
«Χωρίς να αμφισβητούμε την σοβαρή και επείγουσα ανάγκη της Πολιτείας να αναλάβει την μεταφορά προσφύγων, είμαστε αντίθετοι στην επίκληση της ανάγκης αυτής ως προσχήματος για την μετάθεση μεταφορικού έργου από τα τουριστικά λεωφορεία στα ΚΤΕΛ. και την ομολογούμενη, αλλά απόλυτα αναιτιολόγητη, άρα αυθαίρετη παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία. Και τούτο όχι μόνο λόγω της διακριτής κατηγοριοποίησης του είδους των μεταφορών που δικαιούται κάθε φορέας να αναλαμβάνει, αλλά και διότι αποδεδειγμένα ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων – ευδόκιμα ανταποκρινόμενος στις αυξανόμενες κάθε χρόνο τουριστικές ανάγκες της χώρας - είναι ο μόνος που μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη για ευέλικτη και ανά πάσα χρονική στιγμή διάθεση μεγάλου αριθμού τουριστικών λεωφορείων για την μεταφορά προσφύγων σε όλη την Ελλάδα. Αυτό δείχνει άλλωστε και η μέχρι τώρα άψογη ανταπόκριση του κλάδου, που ακόμα δεν έχει πληρωθεί, στο ανατεθέν μεταφορικό έργο προσφύγων», αναφέρει η ΟΦΑΕ σε ανακοίνωσή της .
«Αλλιώς δεν υπάρχει άλλο περιθώριο ερμηνείας παρά το ότι με αφορμή το προσφυγικό η κυβέρνηση επιχειρεί αθέμιτη ανακατανομή του μεταφορικού έργου σε βάρος των τουριστικών λεωφορείων διοχετεύοντας ανάλογα κονδύλια στα Κ.Τ.Ε.Λ., πέρα από τις τακτικές τους επιδοτήσεις και διευρύνοντας τις αρμοδιότητές τους και μάλιστα με παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία», σημειώνει.
Η ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών) εκπροσωπεί τους αυτοκινητιστές οδικών εμπορευματικών μεταφορών (διεθνών, ειδικών, εθνικών - διεθνών), καθώς και των επιβατικών μεταφορών που διενεργούνται από τουριστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσης εκτός από ΚΤΕΛ και αστικές συγκοινωνίες.