Θεσσαλονίκη: 9 στους 10 έχουν μειώσει τις δαπάνες τους -Ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης - iefimerida.gr

Θεσσαλονίκη: 9 στους 10 έχουν μειώσει τις δαπάνες τους -Ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: SOOC
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε μείωση των δαπανών τους ακόμη και για είδη και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα, η θέρμανση, το ηλεκτρικό ρεύμα ή το νερό, η υγεία και η εκπαίδευση, έχουν προχωρήσει τον τελευταίο χρόνο σχεδόν εννέα στους δέκα Θεσσαλονικείς (ποσοστό 88,1%).

Αυτό έδειξε έρευνα που πραγματοποίησαν το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και η εταιρεία ερευνών TOTHEPOINT.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 765 καταναλωτών στον νομό Θεσσαλονίκης, κατά το χρονικό διάστημα 29 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου, παρουσιάστηκε χτες κατά την τακτική γενική συνέλευση του ΚΕΠΚΑ.

Αναλυτικότερα, 88,1% των καταναλωτών δήλωσαν ότι έχουν μειώσει γενικά την κατανάλωση τον τελευταίο χρόνο. Από αυτούς 82,1% περιόρισαν τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, 70% τα έξοδα για διασκέδαση, 63,1% τις δαπάνες για αγορά τροφίμων, 43,5% για διακοπές, 39,1% για θέρμανση, 36,5% για καλλυντικά, 35,8% για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, 35% για μετακινήσεις, 32,8% για οικιακό εξοπλισμό, 30,9% για είδη προσωπικής υγιεινής, 30,7% για είδη καθαριότητας σπιτιού, 23,6% για υγεία και 20,3% για την εκπαίδευση.

Πλέον, η τιμή -και όχι η ποιότητα- αποτελεί το πρώτο κριτήριο αγοράς τροφίμων για σχεδόν τους μισούς καταναλωτές (48,3%, έναντι 37.7% το 2015). Η ποιότητα ως κριτήριο επιλογής πέρασε σε δεύτερη μοίρα το 2016, αφού το ποσοστό όσων την προτάσσουν, όταν πρόκειται να αγοράσουν τρόφιμα, υποχώρησε φέτος σε 16,4% από 32,6% πέρυσι.

Σε σύγκριση με το 2015, το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι έχουν περιορίσει τις δαπάνες αυξήθηκε σημαντικά το 2016. Το ποσοστό των καταναλωτών, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει γενικά την κατανάλωση, αυξήθηκε φέτος στο 88,1% (85,1% πέρυσι), ενώ ανά κατηγορία δαπανών, η εικόνα διαμορφώθηκε ώς εξής:

  • Το 2015, 70,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 82,1%.
  • Το 2015, 54,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 70,0%.
  • Το 2015, 43,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 63,1%.
  • Το 2015, 20,9% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 35,0%.
  • Το 2015, 26,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 39,1%.
  • Το 2015, 41,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 43,6%.
  • Το 2015, 22,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες (35,8% το 2016).
  • Το 2015, 15,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 30,7%.
  • Το 2015, 12,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 30,9%.
  • Το 2015, 20,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 36,5%.
  • Το 2015, 14,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 32,8%.
  • Το 2015, 12,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 23,6%.
  • Το 2015, 10,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε στο 20,3%.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Θεσσαλονίκη δαπάνες μείωση
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ