Για συμπλεγματική εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία κάνει λόγο το Ποτάμι, προειδοποιώντας για μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία τους τη νέα σχολική χρονιά.
H τελευταία προκήρυξη θέσεων εκπαιδευτικών στα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία έγινε τον Μάιο του 2014. Έκτοτε, έχουν δημιουργηθεί πολλά κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων, ανάληψης θέσεων ευθύνης και παραιτήσεων. Οπως επισημαίνει το Ποτάμι, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πιστή στην ιδεοληψία της κατά της αριστείας, αφού ξεκίνησε την υποβάθμιση των Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων με τον ν. 4327/2015, συνεχίζει να βάζει εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργία τους.
Σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση φροντίζει οι κενές θέσεις που έχουν προκύψει να μην καλύπτονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία, αλλά από εκπαιδευτικούς, μόνιμους ή αναπληρωτές, η τοποθέτηση των οποίων δεν γίνεται πάντα με διαφανή κριτήρια.
Αν δεν αρχίσει σύντομα η προβλεπόμενη από το ν. 3966/2011 διαδικασία προκήρυξης των κενών θέσεων, η επόμενη χρονιά θα βρει τα Πρότυπα – Πειραματικά σχολεία περισσότερο υποστελεχωμένα και με μεγαλύτερα προβλήματα λειτουργίας προειδοποιεί το Ποτάμι και σημείωνει:
«Είτε με Μπαλτά, είτε με Φίλη η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κρύβεται πίσω από μεγαλόσχημες επιτροπές και προσχηματικούς «εθνικούς» διαλόγους ενώ την ίδια στιγμή με τις αποφάσεις και τις πρακτικές της συμβάλλει με κάθε τρόπο στην ποιοτική υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Άλλωστε η συμπλεγματική εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ έναντι στα Πρότυπα σχολεία αποδεικνύεται και από την παντελή έλλειψη αναφοράς τους στο κείμενο των διαπιστώσεων και προτάσεων για το διάλογο για την Παιδεία στη Βουλή. Το Ποτάμι πιστεύει στο νόημα της προσπάθειας και της αριστείας, και υποστηρίζει την πλήρη επαναφορά και λειτουργία του θεσμού των Πρότυπων – Πειραματικών σχολείων.
Κι επειδή, δεν ακούσαμε ούτε λέξη από τον Υπουργό Παιδείας, αν από τους 20.000 νέους διορισμούς που υπόσχεται, θα υπάρξουν και θέσεις για τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία, το Ποτάμι ζητά την άμεση προκήρυξη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο και τις αξιοκρατικές διαδικασίες που ορίζει.»