«Αναπόφευκτο» χαρακτηρίζει ένα ατύχημα στο οποίο θα σχετιζόταν η Flydubai πρώην πιλότος της αεροπορικής εταιρείας μιλώντας στο RT υπό το καθεστώς της ανωνυμίας.
Όπως αποκάλυψε οι πιλότοι αναγκάζονταν να δουλεύουν μέχρι να εξαντληθούν, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει για τον εαυτό του ότι «δούλευε μέχρι θανάτου» παρά το γεγονός ότι είχε εκφράσει τα παράπονά του.
Η συνέντευξη του πρώην πιλότου της Flydubai έγινε στη Ντόχα. «Όταν ήμουν ακόμα στην εταιρεία, ένα από τα τελευταία πράγματα που είπα στη διοίκηση ήταν ότι θα συνέβαινε κάποιο ατύχημα λόγω κόπωσης των πιλότων», λέει στο RT ο πιλότος θέλοντας έτσι να δείξει ότι ακόμα και τα ανώτερα κλιμάκια είχαν γνώση της κατάστασης.
Ποιος όμως ήταν ο λόγος της τόσης κόπωσης; Το γεγονός ότι οι πιλότοι εργάζονταν υπερβολικά και τους δινόταν η ευκαιρία να ξεκουραστούν μεταξύ των πτήσεων.
Ο πρώην πιλότος της Flydubai μάλιστα παρουσίασε και έγγραφα τα οποία έδειχναν ότι κυρίως οι νέοι πιλότοι έκαναν πολλαπλές πτήσεις και βάρδιες στη σειρά.
Η κόπωση ο παράγοντας που συνέβαλε στην συντριβή
Ο πρώην πιλότος εμφανίζεται σίγουρος ότι η έλλειψη ύπνου ήταν εκείνη που συνέβαλε στη συντριβή της πτήσης FZ981 στη Ρωσία στην οποία έχασαν τη ζωή τους 62 επιβάτες και το πλήρωμα.
Σύμφωνα με το RT, ο συγκυβερνήτης της μοιραίας πτήσης Αλεχάντρο Κρουζ Αλάβα δούλεψε επί 11 συνεχόμενες ημέρες, ενώ είχε μόνο ένα ρεπό την ημέρα πριν πετάξει με προορισμό το Ροστόφ. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ήταν κουρασμένος και εξουθενωμένος για αυτή την πτήση... αυτός σίγουρα ήταν ένας παράγοντας που συνέβαλε, άσχετα με το αν [η Flydubai] θα προσπαθήσει να το αρνηθεί», σχολίασε ο πληροφοριοδότης στο RT.
Ο Κύπριος πιλότος είχε υποβάλει την παραίτησή του
Όπως αναφέρει το RT επικαλούμενο συναδέλφους του Αρίστου Σωκράτους, ο πιλότος της μοιραίας πτήσης φέρεται να είχε καταθέσει την παραίτησή του λόγω του αφόρητου προγράμματος, και είχε μόνο μερικές εβδομάδες ακόμα μπροστά του για να πετάει τα αεροπλάνα της Flydubai.
«Ο λόγος που ο πιλότος παραιτούνταν ήταν λόγω του προγράμματος, δεν άντεχε άλλο. Ήταν πολύ κουρασμένο, πήγαινε στη δουλειά κουρασμένος, και αυτό είναι ο λόγος που στην πραγματικότητα παραιτήθηκε» ανέφεραν συνάδελφοί του.
Τους αποκαλούσαν «πριμαντόνες»
Σε Έκθεση για την Ασφάλεια των Αερομεταφορών από τον Σεπτέμβριο του 2015, αναφέρει ότι πολλοί πιλότοι φέρονται να πήγαιναν στην δουλειά τους νιώθοντας εξουθενωμένοι και καταπονημένοι.
Το πρόβλημα της κόπωσης είχε αναφερθεί και μέσα στην αεροπορική εταιρεία, και οι περισσότεροι πιλότοι είχαν προβλέψει την πιθανότητα μίας συντριβής λόγω υπερβολικής εξάντλησης. Ο πρώην πιλότος μάλιστα αποκαλύπτει ότι πάνω από το 80% των πιλότων που συμμετείχαν σε εσωτερική έρευνα απάντησαν θετικά στο ερώτημα αν πιστεύουν ότι πρόκειται να υπάρξει μία συντριβή.
Η εταιρεία όμως αντί να προσπαθήσει να λύσει το πρόβλημα φέρεται να δημιούργησε μία πολιτική που ντρόπιαζε τους πιλότους που ένιωθαν κουρασμένοι και τους αποκαλούσε «πριμαντόνες» στην περίπτωση που παραπονιόταν.
Τους έπαιρνε ο ύπνος
«Θυμάμαι μία αναφορά, όταν ακόμα εργαζόμουν εκεί, ένας πιλότος συμπλήρωσε μία αναφορά για την ασφάλεια στην οποία έγραφε ότι αυτός και ένας ακόμα πιλότος αποκοιμήθηκαν κατά την απογείωση από έναν από τους σταθμούς μας και ότι πιθανότατα κοιμόντουσαν για περίπου 8 λεπτά. Ξέρω ότι αυτό ακούγεται τρελό αλλά είναι υπερβολικά εύκολο να αποκοιμηθείς. Είναι το ίδιο επίπεδο θορύβου και είναι βαρετό, και ο αυτόματος είναι ενεργοποιημένος», λέει ο πληροφοριοδότης στο RT τονίζοντας ότι η Flydubai δεν έκανε τίποτα και δεν επέβαλε καμία κύρωση στους πιλότους.