Η αγορά των αυτοκινήτων μπαίνει στο στόχαστρο της κυβέρνησης και των δανειστών, καθώς στο πλαίσιο της συμφωνίας για την αύξηση των εσόδων του Πρϋπολογισμού κατά 1,8 με 2 δισ. ευρώ εντάσσεται και η αναμόρφωση της φορολογίας των οχημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, προωθούνται ριζικές ανατροπές ώστε:
α. οι επιβαρύνσεις στην απόκτηση (τέλος ταξινόμησης) να υπολογίζονταιν με βάση τις εμπορικές αξίες και όχι τον κυβισμό,
β. οι επιβαρύνσεις στην κατοχή και τη χρήση να συνδέονται με το χρόνο κυκλοφορίας και την κατανάλωση των καυσίμων και να είναι μεγαλύτερες όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύουν τα οχήματα. Με απλά λόγια, τέλη κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, πληροφορίες αναφέρουν ότι για τον υπολογισμό τους θα ακολουθηθεί ένα μεικτό σύστημα. Θα υπάρχουν τα κλασικά, πάγια, τέλη, τα οποία θα είναι ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τα τωρινά και από εκεί και πέρα θα αυξηθεί ο Ειδικός Φόρος Καταναλώσης στα καύσιμα, ως μια μορφή έμμεσης φορολογίας των αυτοκινήτων. Ετσι, θα επιβαρύνονται περισσότερο εκείνοι οι οποίοι κινούν το αυτοκίνητό τους.
Ποιοι θα επιβαρυνθούν με τα νέα τέλη ταξινόμησης
Με τον τρόπο αυτό πολλά είναι τα αυτοκίνητα που θα βρεθούν να πληρώνουν αυξημένα τέλη, καθώς αν και μικρού κυβισμού έχουν μεγαλύτερη αξία και ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών με αξία 25.000 ευρώ θα πληρώνει πολύ περισσότερα τέλη απ' ότι σήμερα που τα τέλη υπολογίζονται με τον κυβισμό. Αντίθετα ένα 1.600 κυβικών αυτοκίνητο αξίας 18.000 ευρώ θα πληρώνει λιγότερα από το παραπάνω 1.400αρι...