Ασταμάτητο μοιάζει, πλέον, το γαϊτανάκι των νέων φορολογικών επιβαρύνσεων, καθώς όπως προκύπτει από πληροφορίες και από επίσημες Αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών, το μακρύ χέρι της εφορίας δεν θα περιοριστεί στους φόρους εισοδήματος και ακινήτων, αλλά θα απλωθεί ως τα αυτοκίνητα είτε στην αγορά τους είτε στη χρήση τους.
Μετά από την πρώτη βόμβα, που έσκασε τα τελευταία 24ωρα της διαπραγμάτευσης και αφορά στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη- με το σκεπτικό ότι οι διεθνείς και οι λιανικές τιμές είναι σε σχετικά χαμηλά (!) επίπεδα- με Απόφαση που φέρνει την υπογραφή του Ε. Τσακαλώτου "στήνεται" ειδική Ομάδα Εργασίας, η οποία μέσα μια εβδομάδα θα πρέπει να παραδώσει πόρισμα για τη φορολογία των οχημάτων!
"Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η διατύπωση προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό των νομοθετικών διατάξεων, που αφορούν στην φορολόγηση των οχημάτων και στα τέλη κυκλοφορίας", αναφέρει χαρακτηριστικά η Απόφαση, με την οποία ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία παράδοσης του σχετικού πορίσματος η 29η Απριλίου.
Τι πρέπει να αναμένεται;
Με βάση τα όσα έχουν αποκαλυφθεί για την άμεση φορολογία- κλίμακες και έκτακτη εισφορά- αλλά και το "κενό" που πρέπει να καλυφθεί ως το 2018, είναι ουτοπία να πιστεύει κανείς ότι θα γίνουν ελαφρύνσεις. Η πρόσφατη εμπειρία της αναπροσαρμογής των Τελών Κυκλοφορίας είναι, άλλωστε, τραυματική, καθώς ενώ το υπουργείο Οικονομικών διέρρεε ότι θα γίνουν μειώσεις στα μικρά και φτηνά οχήματα, οι τελικές αποφάσεις έφεραν μειώσεις μόνο στα προ του 2000 ταξινομημένα, όπως και στα μεγάλου κυβισμού της τελευταίας 15ετίας, ενώ για τα υπόλοιπα, ακόμα και αυτά που αποκτήθηκαν προ 10ετίας έγιναν αυξήσεις Τελών.
Το οξύμωρο είναι ότι η Ομάδα Εργασίας ετοιμάζεται για... κοστούμι, την ώρα που στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης δινόταν η μάχη της παράτασης του μέτρου της απόσυρσης, με στόχο να ενισχυθεί ο κλάδος του αυτοκινήτου...