Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] - iefimerida.gr

Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες]

Το Κυκλαδικό Μουσείο σε συνεργασία με το ινστιτούτο σύγχρονης τέχνης Radio Athènes, παρουσιάζει 2 ιδιαίτερους διεθνείς καλλιτέχνες σε μια έκθεση-φωτογραφικό διάλογο του χθες με το σήμερα.

Always starts with an encounter, είναι ο τίτλος της έκθεσης. Πάντοτε αρχίζει με μια συνάντηση. 'Η όπως το περιγράφει η Γερτρούδη Στάιν στο βιβλίο της με τίτλο Τρυφερά κουμπιά (εκδ. 1914): «…γιατί υπάρχει μια σκιά σε μια κουζίνα, υπάρχει μια σκιά σε μια κουζίνα επειδή κάθε πράγμα μικρό είναι πιο μεγάλο» (ενότητα Φαγητό, λήμμα Ρόστμπηφ). Στο βιβλίο η συγγραφέας μιλά για καθημερινά, οικεία, συνηθισμένα αντικείμενα.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Τέτοια αντικείμενα συναντά κανείς και στη φωτογραφική δουλειά τόσο του Γερμανού Wols, όσο και της Αμερικανίδας Αϊλίν Κουίνλαν. Τι αντικείμενα; τυρί, φασόλια, λάσπη, σάρκα, ύφασμα, ένα χέρι ή ένα πρόσωπο.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Η ιδέα να παρουσιαστούν σε μια κοινή έκθεση το φωτογραφικό έργο του απότοκου του σουρεαλισμού Wols και το έργο της σύγχρονης Κουίνλαν αναπτύσσεται τα τελευταία δύο χρόνια. Οι δύο εικαστικοί έχουν διαφορετική αφετηρία και μάλλον καταλήγουν σε διαφορετικά καλλιτεχνικά συμπεράσματα. Ομως η φωτογραφική φαντασία αμφοτέρων μοιάζει να ακολουθεί κοινή πορεία – απεικονίζουν την υλική καθημερινότητα με τρόπο φαντασιακό.

Οι καλλιτέχνες
Ο Wols ή Αλφρεντ Οτο Βόλφγκανγκ Σούλτσε (1913-1951) γεννήθηκε στο Βερολίνο και δούλεψε κατά κύριο λόγο στο Παρίσι.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Οσο ζούσε η καλλιτεχνική αναγνώριση δεν ερχόταν, εκείνος προσπαθούσε να μετακομίσει στις ΗΠΑ, δεν τα κατάφερε, κύλισε στον αλκοολισμό και τελικά πέθανε στο Παρίσι από τροφική δηλητηρίαση. Σχεδόν αμέσως μετά τον θπάνατό του αναγνωρίστηκε ως απόγονος του Σουρεαλισμού και πρωτοπόρος της Λυρικής Αφηρημένης Τέχνης ή της λεγόμενης Αrt Informel.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Συμπεριλήφθηκε στις τρεις πρώτες εκθέσεις της Documenta (1955,1959,1964) αλλά και στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1958. Σήμερα έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές μουσειακές συλλογές: Tate Gallery στο Λονδίνο, Menil Collection στο Χιούστον, MoMA στη Νέα Υόρκη, Ludwig Museum στην Κολωνία κ.α.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 4

Η Αϊλίν Κουίνλαν γεννήθηκε το 1972 στη Βοστώνη και περιγράφει τον εαυτό της ως φωτογράφο still-life που χρησιμοποιεί κάμερες μεγάλου και μεσαίου format.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 5

Σπούδασε Καλές Τέχνες στα αμερικανικά πανεπιστήμια Tufts και Columbia. Σήμερα ζει και εργάζεται στο Μπρούκλιν. Η Κουίνλαν φωτογραφίζει με φιλμ και αποφεύγει το photoshop «για λόγους περισσότερο πρακτικούς και λιγότερο νοσταλγικούς», όπως λέει.

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 6


Εχει πραγματοποιήσει εκθέσεις στο MoMA, στο Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης στη Βοστόνη και στο LACMA στο Λος Αντζελες. Επίσης η δουλειά της βρίσκεται, μεταξύ άλλων στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Hammer στο Λος Αντζελες αλλά των MoMA, Whitney και Μητροπολιτικού Μουσείου στη Νέα Υόρκη.

Η διπλή έκθεση
Η έκθεση των δύο καλλιτεχνών –που τους χωρίζουν τόσο ο χρόνος και διαφορετικές ιστορικές συνθήκες όσο και οι διακριτές φωτογραφικές τεχνικές τους– λειτουργεί ως ένα πεδίο παραλληλισμού. Στο πεδίο αυτό διερευνώνται οι τρόποι οπτικότητας και δημιουργείται μια αντιστοιχία μεταξύ των εικόνων τους που υπερβαίνει τις ιεραρχικές συμβάσεις της ιστορίας της τέχνης, τόσο από την άποψη της χρονικής ιστορικής ταξινόμησης, όσο και σε σχέση με τον τρόπο που συζητείται το φωτογραφικό μέσο.
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για δύο πολύ ενδιαφέροντες καλλιτέχνες που μάλλον αξίζει να τους γνωρίσουμε και να δούμε το έργο τους από κοντά. Επιμέλεια έκθεσης: Ελενα Παπαδοπούλου

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 8

Παράλληλο πρόγραμμα
Η έκθεση θα πλαισιωθεί από μια σειρά ομιλιών σχετικά (αλλά όχι αποκλειστικά) με το έργο των δύο καλλιτεχνών. Τι είναι η φωτογραφία; Πώς συνδέεται με την ιδέα του αντιτύπου και της αφαίρεσης; Είναι μυθοπλασία; Είναι μοναδική; Είναι ένα απεριόριστο άνοιγμα στον κόσμο, που έρχεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω φωτός και σκιών που παγιδεύονται στον χρόνο;

18 Μαρτίου στο auditorium του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης (19.00)
Ομιλιτές: ο Γερμανός συλλέκτης Ολιβιέ Μπεργκρούεν και η Αϊλίν Κουίνλαν
Θέμα: «Wols και Σουρεαλιστική Φωτογραφία»
Συντονισμός: Ελενα Παπαδοπούλου
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά
Γενική είσοδος: 5 ευρώ
Φίλοι ΜΚΤ: ελεύθερη είσοδος

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 9

24 Απριλίου, Μέγαρο Σταθάτου (12.00)
Ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Contemporary photography»
Eίσοδος με το εισιτήριο της έκθεσης και με δελτία προτεραιότητας

 Πάντοτε ξεκινά με μια συνάντηση – Διπλή έκθεση των διακεκριμένων φωτογράφων Wols και Κουίνλαν [εικόνες] | iefimerida.gr 10

Η έκθεση
Always starts with an encounter: Wols /Eileen Quinlan
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Μέγαρο Σταθάτου, Βασ. Σοφίας & Ηροδότου 1, Αθήνα
Εγκαίνια: Πέμπτη 17 (20.00)
Διαρκεί: ως 8 Μαΐου
Εισιτήριο: 3,5 ευρώ
Λειτουργεί: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο (10.00-17.00), Πέμπτη (10.00-20.00), Κυριακή (11.00-17.00), Τρίτη κλειστά

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ φωτογραφία έκθεση εικαστικά Αθήνα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ