Το «γεωγραφικό προφίλ», μια τεχνική που χρησιμοποιείται για να συλληφθούν οι κατά συρροήν δολοφόνοι, απέδειξε ότι ο «άπιαστος» καλλιτέχνης Μπάνκσι είναι στην πραγματικότητα ο Robin Gunningham.
Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου ισχυρίζονται ότι ανακάλυψαν ποιος είναι ο Μπάνκσι εντοπίζοντας ένα μοτίβο μεταξύ των τοποθεσιών όπου εμφανίζονται πιο συχνά έργα του και διευθύνσεων που σχετίζονται στενά με τον Gunningham.
Έτσι ο μυστικοπαθής καλλιτέχνης του δρόμου έγινε άθελά του το αντικείμενο μίας έρευνας, η οποία όμως καθυστέρησε όταν οι δικηγόροι του Μπάνκσι επικοινώνησαν με το πανεπιστήμιο εκφράζοντας τις ανησυχίες τους σχετικά με το πώς θα προωθηθεί η έρευνα που έφερε μάλιστα τον τίτλο «Tagging Banksy».
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι ήθελαν να αποδείξουν την ευρύτερη δυνατότητα που προσφέρει το γεωγραφικό προφίλ, μία εξελιγμένη μορφή της στατιστικής ανάλυσης που χρησιμοποιείται στην εγκληματολογία στην προσπάθεια να περιοριστούν οι πιθανές θέσεις όπου ένας κατά συρροήν δολοφόνος μπορεί να ζει.
Θέτοντας τους εαυτούς τους προ της πρόκλησης να καθορίσουν την ταυτότητα του καλλιτέχνη, οι ακαδημαϊκοί επέλεξαν 140 πιθανά έργα του από το Λονδίνο και το Μπρίστολ. Στη συνέχεια περιόρισαν ακόμα περισσότερο τα σημεία στα οποία θα μπορούσε να κινείται ο καλλιτέχνης, καταλήγοντας σε μία παμπ, γήπεδα, μία διεύθυνση κατοικίας στο Μπρίστολ και τρεις ακόμα διευθύνσεις στο Λονδίνο. Χρησιμοποιώντας δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι σε όλες τις παραπάνω θέσεις είχε ζήσει ο Gunningham.
«Θα αποτελούσε έκπληξη για εμένα αν δεν ήταν αυτός, ακόμα και χωρίς την ανάλυσή, αλλά είναι ενδιαφέρον ότι η ανάλυση προσφέρει πρόσθετη υποστήριξη σε αυτό. Αυτό που σκέφτηκα να κάνω ήταν να διαλέξω τους 10 πιο πιθανούς υπόπτους, να τους αξιολογήσω όλους και να μην κατονομάσω κανέναν. Αλλά γρήγορα έγινε προφανές ότι υπάρχει μόνο ένας βάσιμος ύποπτος και όλοι ξέρουν ποιος είναι. Αν γκουγκλάρεις Μπάνκσι και Gunningham παίρνεις περίπου 43.500 αποτελέσματα», είπε στο BBC ο βιολόγος Steve Le Comber που συμμετείχε στην έρευνα.
Η νομική παρέμβαση του Μπάνκσι παρόλα αυτά δεν μετέβαλε την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Spatial Science μετά από μικρή καθυστέρηση, παρόλα αυτά πολλοί ήταν εκείνοι που αμφισβήτησαν την εγκυρότητά της λόγω της τεχνικής που χρησιμοποιήθηκε, αλλά και του γεγονότος ότι δεν είναι γνωστό ποια έργα του ανήκουν.