Βρισκόμαστε σε εκείνη τη στιγμή, που οι γυναίκες επαναπροσδιορίζουν το τι σημαίνει επιτυχία. Κερδίζουν με το «σπαθί» τους τα χρήματα που βγάζουν, έχουν πιάσει το νόημα της ζωής και κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν.
Από κορίτσια έγιναν γυναίκες και κατακτούν τον κόσμο.
Τα «νέα κορίτσια» αγαπούν την εξουσία. Αν τα βλέπετε στο δρόμο να περπατούν με το τηλέφωνο στο χέρι δεν είναι επειδή μιλούν με τη φίλη τους ή τον άνδρα, που βγαίνουν αυτόν τον καιρό, αλλά γιατί δημιουργούν τις προσωπικές τους μάρκες στα social media, ξεκινούν μια μόδα στο Tumblr ή στήνουν τη δική τους δουλειά. Το κινητό και τα social media είναι τα εργαλεία, που τους βοηθούν στην εργασιακή τους εξέλιξη.
Ας πάρουμε για παράδειγμα, την 18χρονη Τζένι Λάμερ, η οποία έμαθε από το Youtube πως να κωδικοποιεί και μετά ξεκίνησε να λύνει το πρόβλημα που την τυραννούσε... σταμάτησε τα spoilers από το Twitter, που «πετάγονταν» μπροστά της και αφορούσαν την αγαπημένη της σειρά.
Ή τις κολλητές Τζούλιαν Γκόλντμαρκ και Εμιλι Μάτσον, οι οποίες ξεκίνησαν την δική τους εταιρεία με αξεσουάρ μόδας από το γυμνάσιο. Το 2012, κέρδισαν 5 εκατ. δολάρια από τις πωλήσεις, ενώ σήμερα ως δευτεροετείς φοιτήτριες στο κολέγιο, δωρίζουν το 20% των κερδών τους σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Αυτά τα κορίτσια και άλλα τόσα εκεί έξω που στοχεύουν καθημερινά την επιτυχία, είδαν τις οικογένειές τους να πλήττονται από την οικονομική κρίση και ορκίστηκαν στον εαυτό τους πως κάτι τέτοιο δεν θα αφήσουν να τους συμβεί.
Η Αν Σόκετ, που είναι αρχισυντάκτρια στο περιοδικό Seventeen, μιλά για τη νέα γενιά κοριτσιών που ήρθε να κάνει την διαφορά.
«Μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, η νέα γενιά γυναικών, ''πλημμύρισε'' το mail μας με ερωτήσεις, σχετικά με το πώς μπορούν να ξεκινήσουν την σταδιοδρομία τους».
«Δεν περιμένουν να χτίσουν την καριέρα μετά το Πανεπιστήμιο, αλλά θέτουν τα θεμέλια τώρα», επισημαίνει και προσθέτει:
«Μπορεί οι μισές από αυτές να μην έχουν φιλήσει κάποιο αγόρι, αλλά θέλουν να μάθουν πώς να πάρουν μια υποτροφία, να φτιάξουν τα βιογραφικά τους ή να δρομολογήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις».
Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μεγάλο «μπαμ» που έχει γίνει, η Αν παραθέτει έρευνα που διεξήχθη το περασμένο φθινόπωρο για λογαριασμό του περιοδικού Seventeen.
Το περιοδικό έκανε έρευνα σε κορίτσια ηλικίας 13-19 ετών, ρωτώντας πως ορίζουν την εξουσία.
«Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά: Το 41% αντιπροσώπευε την ανεξαρτησία, η οποία οριζόταν από το ''κάνω κουμάντο στην εργασία'' και ''ζω με τους δικούς μου όρους''. Το 29% μίλησε για φιλανθρωπία, που σχετιζόταν με τον κοινωνικό ακτιβισμό και το ''κάνω την διαφορά στον κόσμο''. Τα χρήματα, η δόξα και η δύναμη μοιράζονταν στη συνέχεια», λέει η Αν.
Η νέα γενιά κοριτσιών δεν θέλει απλά να ανέβει τα σκαλιά προς την κορυφή, θέλει να χτίσει μόνη της την επιτυχία, όπως αυτή πιστεύει, με τους δικούς της όρους. Σημασία δεν έχουν μόνο τα χρήματα, αλλά το έργο που παράγεται.
Την ίδια στιγμή, αλλάζουν και τα πρότυπα. Οι fashion bloggers έχουν περισσότερη ισχύ από τις ποπ σταρς, οι επιχειρηματίες από τις ηθοποιούς και οι ιδρυτές φιλανθρωπικών οργανώσεων από τους ριάλιτι σταρς.
Αυθεντικά, φιλόδοξα, που δεν απολογούνται σε κανέναν, τα κορίτσια της νέας γενιάς, ρισκάρουν, δημιουργούν και αποφασίζουν να «τρελάνουν» και να αλλάξουν τον κόσμο.