Η ενδεχόμενη κατάρρευση της ζώνης Σένγκεν θα προκαλούσε τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα κόστιζε στα μεγαλύτερα αεροδρόμια εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, για τον επανασχεδιασμό τους.
Αυτό προειδοποίησε η ΑCI Europe, η ευρωπαϊκή ένωση αεροδρομίων. Οταν η ζώνη Σένγκεν δημιουργήθηκε πριν από 30 χρόνια, στα αεροδρόμια δημιουργήθηκαν ξεχωριστές ζώνες για τις εντός και εκτός συνθήκης χώρες.
Ομως, με τη ζώνη ελεύθερη μετακίνησης να δέχεται ισχυρές πιέσεις εξαιτίας της προσφυγικής κρίσης και αρκετές χώρες να έχουν επαναφέρει προσωρινούς συνοριακούς ελέγχους, πολλοί προβλέπουν την κατάρρευση της Σένγκεν.
Οποιαδήποτε επαναφορά των ελέγχων στις αεροπορικές μετακινήσεις εντός Σένγκεν θα είχε μεγάλο αντίκτυπο, προειδοποίησε ο επικεφαλής της ACI Europe, Ολιβιέ Γιάνκοβετς. Μάλιστα τόνισε ότι ο επανασχεδιασμός των μεγαλύτερων αεροδρομίων εύκολα θα κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Στη ζώνη Σένγκεν υπάρχουν περίπου 443 αεροδρόμια, τα οποία χρησιμοποίησαν 1,2 δισ. επιβάτες το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACI Europe. «Η άμεση συνέπεια θα ήταν άνευ προηγούμενου επίπεδα συμφόρησης, προβλήματα πτήσεων και πιθανές επιπτώσεις σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό αεροπορικό δίκτυο», τόνισε ο Γιάνκοβετς στο Reyters.
Επίσης, η διάλυση της Σένγκεν θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού, γιατί πλέον τα αεροδρόμια δεν θα μπορούσαν να εγγυηθούν τις συνδέσεις των πτήσεων, πρόσθεσε.
Ζητώντας να μείνει άθικτη η Σένγκεν, η ACI Europe καλωσόρισε τις κινήσεις της Κομισιόν για την ενίσχυση των εξωτερικών συνόρων της ζώνης, αλλά πρόσθεσε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να αναπτύξουν επιπλέον αστυνομικές δυνάμεις στα αεροδρόμια.