Στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης συνεχίζει να στροβιλίζεται η ναυτιλιακή βιομηχανία και έχει πλήξει ιδιαίτερα την αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα λεγόμενα φορτηγά πλοία.
Σε αυτό το πεδίο σκληρού ανταγωνισμού, η ναυλαγορά έχει κατρακυλήσει στα επίπεδα της δεκαετίας του '80.
Πάντως όπως αναφέρει και το newmoney.gr στο ξηρό φορτίο ο ελληνικών συμφερόντων στόλος είναι πρωταγωνιστής. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν το 15,2% των πλοίων που αποτελούν τον παγκόσμιο στόλο των φορτηγών και το 15,1% της χωρητικότητας. Διοικούν στόλο από συνολικά 1.752 πλοία επί συνόλου 11.555 του παγκόσμιου στόλου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, οι Έλληνες με ισχυρούς στόλους από φορτηγά πλοία είναι με βάση τον αριθμό πλοίων που διαχειρίζονται:
- Πέτρος Παππάς με την Star Bulk με 77 πλοία
- Αγγελική Φράγκου με τη Navios έχει 71 πλοία
- Πήτερ Γεωργιόπουλος με την Genmar-Genco με 70
- Γιώργος Οικονόμου με την Cardif και την Dryships με 56
- Γιάννης Αγγελικούσης με 47 φορτηγά πλοία
- Συμεών Παληός με την Diana Shipping με 43 πλοία
- Θοδωρής Βενιάμης με την Golden Union και 39 φορτηγά
- Μάρκος Νομικός με την Nomikos A.M. Transworld Maritime με 37 πλοία,
- Πόλυς Βάσου Χατζηιωάνννου με την Safe Bulkers και 36 φορτηγά πλοία.
- Μιχάλης Γκιόκας με την Navarone Sa και 35 πλοία
Όσο αφορά τις παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, στην πρώτη 5άδα βρίσκουμε τους Πέτρο Παππά με 12 συμβόλαια, Όμιλο Λασκαρίδη με 11, τον Θοδωρή Βενιάμη με 12, τον Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου με 8 και τον Μιχάλη Μποδούρογλου με 5 όσα και ο Όμιλος Αγγελικούση.